Skocz do zawartości

E60 M57N Chwilowy brak mocy.


tooomala

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Zmagam się (od kilku lat) z problemem który teraz si~ nasila, jadąc że stałą, ale dosyć dużą prędkością próbuję przyspieszyć i jest d..a. Ekonomizer stoi praktycznie w miejscu a obroty niewiele rosną. Wystarczy wcisnąć sprzęgło lub wrzucić luz na chwilę aby obroty spadły do poziomu biegu jałowego i wszystko wraca do normy.

Auto ma nalatane 420k. z oryginalną turbiną, nie kopci, ani w czasie gdy łapie muła, ani gdy jedzie normalnie. Korekcję poniżej "1", a Inpa nie pokazuje błędów, oprócz EGR który jest zaślepiony. Kiedyś miałem padnięty zawór od sterowania turbiną ale objaw był nieco inny i pomagało dopiero zgaszenie silnika, a teraz wystarczy chwilowo obniży" obroty.

Miał ktoś kiedyś taki przypadek ? Mój mechanik radzi jeździć dopuki coś całkiem się nie wysypie, tak też zrobiłem ale cokolwiek to jest nasiliło objawy a paść nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje auto to 2003 r czyli euro 3 A turbina sterowana podciśnieniowo. Tak samo jak w moim modelu.

Masz zaślepiony EGR i auto wpada Ci w tryb awaryjny po prostu co jakiś czas, kiedyś to przerabiałem ten temat z zaślepionym egr, niby wszystko było ok ( tylko wywalał błąd w DDE, że za duża dawka powietrza) i 2 razy się tak zdarzyło w ciepły dzień, że przy prędkości około 150/160 km/h gdy chciałem mocniej przycisnąć, obroty ledwo co szły (chyba nawet stały w miejscu na chyba 4 tys i nie wbijał wyższego ani niższego biegu i nie chciał iść dalej.. i nie wiedziałem co jest... gdy odpuściłem gaz, skrzynia wrzuciła wyższy bieg i dopiero leciał więcej... Więc powróciłem do fabrycznego podłączenia EGR (dodatkowo przepływkę przepłukałem zmywaczem do hamulcy) i nigdy podobna sytuacja mi się już nie zdarzyła.


Dodatkowo jak zaślepiłeś EGR to ECU odcina Ci powietrze i przepływka nie daje z siebie 100%

Zrób logi w inpie i pokaż jak się zachowuje dawka powietrza podczas jazdy i przyspieszania... i będzie wiadomo (PS przepływka z zaślepionym egr mierzyła mi około 1000 jednostek powietrza, a z podłączonym egr czasem do 1400 dobija chwilami a przeważnie 1200 gdy turbina pompuje z maksymalną mocną powietrze) więc bardzo duża różnica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.