Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Zmagam się (od kilku lat) z problemem który teraz si~ nasila, jadąc że stałą, ale dosyć dużą prędkością próbuję przyspieszyć i jest d..a. Ekonomizer stoi praktycznie w miejscu a obroty niewiele rosną. Wystarczy wcisnąć sprzęgło lub wrzucić luz na chwilę aby obroty spadły do poziomu biegu jałowego i wszystko wraca do normy.

Auto ma nalatane 420k. z oryginalną turbiną, nie kopci, ani w czasie gdy łapie muła, ani gdy jedzie normalnie. Korekcję poniżej "1", a Inpa nie pokazuje błędów, oprócz EGR który jest zaślepiony. Kiedyś miałem padnięty zawór od sterowania turbiną ale objaw był nieco inny i pomagało dopiero zgaszenie silnika, a teraz wystarczy chwilowo obniży" obroty.

Miał ktoś kiedyś taki przypadek ? Mój mechanik radzi jeździć dopuki coś całkiem się nie wysypie, tak też zrobiłem ale cokolwiek to jest nasiliło objawy a paść nie chce.

Opublikowano

Twoje auto to 2003 r czyli euro 3 A turbina sterowana podciśnieniowo. Tak samo jak w moim modelu.

Masz zaślepiony EGR i auto wpada Ci w tryb awaryjny po prostu co jakiś czas, kiedyś to przerabiałem ten temat z zaślepionym egr, niby wszystko było ok ( tylko wywalał błąd w DDE, że za duża dawka powietrza) i 2 razy się tak zdarzyło w ciepły dzień, że przy prędkości około 150/160 km/h gdy chciałem mocniej przycisnąć, obroty ledwo co szły (chyba nawet stały w miejscu na chyba 4 tys i nie wbijał wyższego ani niższego biegu i nie chciał iść dalej.. i nie wiedziałem co jest... gdy odpuściłem gaz, skrzynia wrzuciła wyższy bieg i dopiero leciał więcej... Więc powróciłem do fabrycznego podłączenia EGR (dodatkowo przepływkę przepłukałem zmywaczem do hamulcy) i nigdy podobna sytuacja mi się już nie zdarzyła.


Dodatkowo jak zaślepiłeś EGR to ECU odcina Ci powietrze i przepływka nie daje z siebie 100%

Zrób logi w inpie i pokaż jak się zachowuje dawka powietrza podczas jazdy i przyspieszania... i będzie wiadomo (PS przepływka z zaślepionym egr mierzyła mi około 1000 jednostek powietrza, a z podłączonym egr czasem do 1400 dobija chwilami a przeważnie 1200 gdy turbina pompuje z maksymalną mocną powietrze) więc bardzo duża różnica...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.