Skocz do zawartości

E60 M54 temperatura pracy silnika


e60_958

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


w grudniu wymieniałem:

- pompę wody

- termostat

- paski rolki

- węże chłodnicy

- dodatkową pompę wody

- zbiornik płynu wyrównawczego

- nowy korek


Miałem rozszczelniony zbiornik więc zmieniłem przy okazji wszystkie inne elementy (były oryginalne) ponieważ, prawdopodobnie niedługo czekała by mnie wymiana.


Przed wymianą temperatura wahała się w okolicach 96-99, po wymianie było tak samo (termostat Gates za ok. 300zł). Wydawało mi się, że wszystko jest dobrze. Auto ma założoną instalację BRC i w piątek byłem na regulacji gazu w związku z cyklicznym przeglądem po 30kkm. Po wyjechaniu z serwisu nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. Dziś rano jadąc do pracy zawyżyłem, że wskaźnik temperatury (kreseczki przy obrotomierzu) pokazuje 3 kreski. Dla "normalnej" temperatury pracy zawsze są dwie kreski więc zdziwiło mnie to tym bardziej, że przejechałem już 40km (ogrzewanie także nie dawało rady). Wszedłem w ukryte menu a tam temperatura 59-60 stopni w trasie. W korku około 70-74 stopni.


Wyczytałem, że DME steruje "grzałką" termostatu pobierając parametry pracy silnika. Czy możliwe jest, że gazownik "przedobrzył" z ustawieniami i teraz silnik szybciej się schładza? Nie jestem pewny ale wydaje mi się, że stało się to po wizycie w serwisie. Wcześniej nie zauważyłem takich problemów. Zamówiłem nowy termostat ale nie jestem przekonany do teorii, jakoby nowy termostat Gates przejechał 15kkm i się zepsuł. Nie chciałbym wymieniać części, które są dobre. Teraz zamówiłem Wahlera.


Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Przełączyć na PB i pojeździć kilka dni? Czy po prostu jest to normalny objaw padniętego termostatu i miałem nieszczęście trafiając na wadliwą partie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie grzalka odbywa sie tylko w extremalnych warunkach przeciazeniowych (tor, ciagla jazda w gore itp) Jezeli takie nie wystapia wszystko pracuje jak w "normalnym" samochodzie.

Instalacja Lpg ingeruje w uklad chlodzenia ale nie elektronicznie wiec gazownik samymi regulacjami nic nie mogl narozrabiac. Chyba ze jeszcze cos robil mechanicznie. Wyglada jakby termostat nie zamykal i jezdzisz caly czas na duzym obiegu.

Na pytanie czy miales pecha nikt zapewne nie zna odpowiedzi ot tak. Najlepszym doradca najprawdopodobniej bedzie Inpa lub inny podobny diagnoster.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie sprawy. Z moich obserwacji wynika, że problemy prawdopodobnie zaczęły się już od jakiegoś czasu więc termostat nie wytrzymał długo - ok. 2mc czyli jakieś 6.000-7.000 km.


Co się okazało, termostat Gates a w środku firma "Motorrad". Nie byłem pewny czy go zakładać ale przy demontażu starego termostatu pękła mi obudowa przy zatrzasku węża (ze starości) i nie miałem wyboru (stary ORI wytrzymał według wpisu z serwisu BMW ponad 100.000km!).


Na 99% termostat jest ciągle otwarty, chińska podróbka wsadzona do pudełka Gates. Teraz kupiłem Wahlera (już doszedł i czekam na montaż) który już wzrokowo jest lepszej jakości.


Dam znać czy to rozwiąże problem aby przestrzec innych użytkowników przed termostatami tej firmy. Gates 300zł / Wahler 145zł. Nie oczekuje po nim cudów ale jak nie wytrzyma dłużej niż 10.000 km to wrzucę ORI i będzie spokój.


Rozszczelnienie zbiornika miałem przed wadliwy korek ciśnieniowy. Nie miałem nic innego pod ręką jak pobliska hurtownia motoryzacyjna i co mieli najlepsze to Gates. Korek pasował, działał ale nie zatrzaskiwał się przy dokręcaniu. Można było go odkręcić jednym palcem. Po dwóch dniach wleciał zamówiony ORI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Witam,


Mały update. Termostat Whaler działa dobrze jeśli chodzi o trzymanie temperatury. Niestety ale dzisiaj przyglądając się komorze silnika zauważyłem plamki na obudowie filtra. Z doświadczenia wiem, że jest to prawdopodobnie osad z płynu który rozrzuca pasek. Szukając wycieku znalazłem - wyciek mam spod grzałki termostatu. Płyn sieka po obudowie i zbiera się na jednej ze śrub obudowy. Stamtąd ścieka na pasek.


Także termostat Whaler działa ale zaczął puszczać płyn na grzałce termostatu po 12.000 km. W sumie nie wytrzymał więcej niż Gates. Plus taki, że za Gates dostałem zwrot kasy.


Pytanie do was. Kupić teraz Behr czy dać sobie spokój i kupić Ori BMW? Jakie macie doświadczenia z zamiennikami w E60 M54?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.