Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kupiłem bmw e46 3.0d w automacie z problemem braku mocy. Auto po odpaleniu pracuje bardzo ładnie, nie ma zastrzeżeń do pracy silnika. W drodze skrzynia płynnie zmienia biegi bez szarpania. Do 2.500 obrotów auto ma moc, potem zaczyna intensywnie słabnąć aż przy 3,5-4tyś obr. łapię czkawkę i nie przyśpiesza. Prawdopodobnie sprawdziliśmy już chyba wszystko, ale może ktoś z Was będzie miał jakiś pomysł.


Samochód diagnozowany był inpa . Jedyny błąd jaki jest na silniku to uszkodzony podgrzewacz paliwa, który według nas nie ma żadnego wpływu na moc.


Zostały sprawdzone na postoju i w drodze czujniki w czasie rzeczywistym: przepływomierz, czujnik doładowanego ciśnienia, pompka progowa, pompa wysokiego ciśnienia i korekty wtryskiwaczy. Wszystkie parametry mieszczą się w zadanych.

A także zostały sprawdzone drożności katalizatora, klapki w kolektorze ssącym zostały odłączone w pozycji otwartej, zaślepione podciśnienia do poduszek silnika, turbina została sprawdzona manualnie (aż rury rozsadza).



Z tego co dowiedziałem sie od wcześniejszego właściciela pojazdu był tam przekładany silnik i od tamtej pory dzieją się te problemy.


Bardzo proszę o propozycje co mogę jeszcze sprawdzić.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano
Skoro osprzęt jest ok i jest faktycznie jak mówisz to może wina leży w bloku silnika, nie ma odpowiedniej kompresji na cylindrach chociażby i nie trzyma seryjnej mocy. Wypadałoby to też sprawdzić, a co do klapek to proponuje je całkowicie wyjąć z kolektora, w pozycji otwartej również może się wyrwać i wpaść do cylindra.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popytaj poprzedniego właściciela co dokładnie przełożył bo na 99% M57 184 KM nie ma klapek w kolektorze. M57N ma te klapki i do tego 204 KM. Czy czasem nie masz silnika tego tam wszystkiego wymieszanego i teraz masz problemy. Zwłaszcza ze zaczęło sie to po przekładce

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m57 są przy automacie, w m57n przy obu skrzyniach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chyba że tak bo ja mam manualna skrzynie o automacie nie wiedziałem ze wystepuja tam klapki

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Klapki zostały już usunięte i dalej szukamy braku mocy. Dajcie jakieś propozycje co może być uszkodzone :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagraj (programem aby było to widoczne) ciśnienie doładowania, masę powietrza i ciśnienie cr, wstępne też możesz. 3 lub jak masz gdzie to 4 bieg od 1800 rpm z gazem w podłodze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.