Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Więc rozumie, ze nie ma co sie pakowac w remont, tylko szukać silnika z 1999 roku ?.

 

Nie zły bajzel sie narobił.

 

Znaleźć taki silnik to nie lada sztuka i nie tanio napewno. Silnik M52 (1995-1998) to koszt 3500-4500 tys.

 

Zastanawiam sie co w takiej sytuacji zrobic, zmienic silnik na starszej generacji (M50). Bo dać za silnik 5000 tys to mi sie nie usmiecha

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nikasil efekt. Otoz silniki M52 (miekki aluminiowy stop) a wlasciwie gladzie tulei cylindrowych zostaly pokryte twarda warstwa chyba niklowo-silikonowa, ktora miala zabezpieczac przed zuzyciem ciernym cylindrow.

Niklasil to skrót od krzemu i niklu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jezeli ktos sie zagłebiał w temat wadliwych bloków pokrytych Nikasil-em, niech mi wyjasni jak rozróżnic silnik z blokiem pokrytym tym syfem, a nowszy poprawionej genracji. Generalnie chodzi mi od kiedy i w jakich modelach problem został usunięty.

Przeszukałem Real-OEM i znalzałem informacje, że od 04/1994 do 8/2000 roku wychodziły silniki M52 ale o róznych symbolach (w zaleznosci od roczników i modeli aut). Wśród tych wszystkich M52 czesc była polrywana nikasil-em, a cześć juz nie.

 

Moje auto posiada silnik 2,5 litra M52 o symbolu (256S3 - pierwsze modele M52 jakie wychodziły) i jest to rocznik auta 11/1995 (gładzie cylindra pokryte nikasilem według twierdzenia jednego z forumowiczów).

 

Od 04/1994 silnik M50 znalazł konkurenta M52 a od 07/1995 został zastąpiony całkowicie tym silnikiem i był montowany do końca produkcji modelu E36.

Silniki te miały nastepujące symbole: 2,0 M52 (206S3), 2,5 M52 (256S3) (taki jak mój) i 2,8 M52 (286S1).

 

Z tego rozumie, że wszystkie te 3 silniki (M52) o symbolach podanych wyzej montowane do konca produkcji E36 bez wyjątku były pokryte Nikasilem i kazdy jeden, moze posiadac problem brania oleju. Ponieważ M52 początkowo zaraz jak został wprowadzony miał aluminiowy blok i gładzie zostały utwardzone tym badziewiem.

 

Ktos napisał, że rozwiazaniem jest wziecie bloku, lub całego silnika z 1999 roku, bo niby od tego roku został ten problem rozwiazany, poniewaz został zmieniony blok silnika.

 

Szukałem informacji i znalazłem, że już wczesniej niz w 1999 roku został ten silnik zmieniony (poniewaz zmieniły sie jego symbole), ale nie wiem czy zmnia ta wiazała sie ze zmianą bloku i czy ide dobrym tropem. Ponieważ w E46 od 04/1997 z silnikiem 2,8 M52 była juz inna jednostka niz w E36, bo miała symbol (286S2) a od 07/1997 pojawiły sie kolejne dwie 2.0 M52 (206S4) i 2,5 M52 (256S4).

 

Czy to są juz jednostki z poprawionym blokiem ????????

 

Podobnie ma sie sprawa modelu E39 w którym do 08/1998 montowane były silniki M52 w starszej wersji (takiej jak ja mam), czyli: 2,0 (206S3) 2,5 (256S3) i 2,8 (286S1),

a od 09/1998 do 08/2000 juz nowsze czyli: 2,0 (206S4), 2,5 (256S4) i 2,8 (286S2)

 

 

Z tego wynika, że musiałbym podszukac albo silnika z E46 albo E39 o symbolu M52 2,5 (256S4), w przypadku silnika z E39 konieczna była by zmiana miski olejowej.

 

Gdybym chciał załozyc silnik wiekszy od swojego (2,8 litra) musiałbym poszukac silnika o symbolach M52 2,8 (286S2) który był montowany w E46 E39 E38 od 09/1998 roku przed tą data były starsze.

 

 

 

Prosze mnie poprawić lub uswiadomić jezeli cos zle napisałem, lub zmiana tych symboli na silniku nie ma zwiazku z rozwiazaniem przez firme BMW problemu pokrywania bloku nietrwałym Nikasil-em

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.