Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Pacjent e92 330xd 2007r.

Od jakiegoś czasu występuje dziwny problem ze wspomaganiem, mianowicie podczas skrętu w lewo w pewnym momencie pojawia się większy opór na kierownicy który ustępuje przy dalszym skręcie.

Zacząłem od wymiany oleju w wspomaganiu ale nic się nie zmieniło...

Przeszukując internet spotkałem wiele teorii, od padniętej maglownicy, uszkodzonego krzyżaka kolumny kierowniczej po łożyska kolumny mcphersona.

Czy ktoś miał już do czynienia z takim przypadkiem lub zna się na usterkach układu kierowniczego? Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc :8)

Dodam jeszcze że przy minimalnej prędkości ( zawracanie na parkingu ) opór wydaje się mniejszy, pogłębia się przy nieco szybszej jeździe np na rondach.

Opublikowano
Podnies auto na podnosniku i sprawdz czy jest opor czasem wystarczy popatrzec na elementy ukladu.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w sumie rozwiazanie wydaje sie banalnie proste (da sie ten problem latwo obejsc)... jak na rondzie masz jechac w lewo to najpierw delikatnie krec kierowinica w lewo (wtedy jeszcze nie stawia oporu) pedal gazu w podloge a pozniej krec kierownica w prawo - w prawo nie stawia oporu. trzymasz tak az do zjazdu z ronda ktory potrzebujesz. nic nie bedzie stawialo oporu a efekt osiagniesz ten sam. do tego zyskujesz spory szacun na dzielnicy. jednoczesnie zyskujesz czas na szukanie problemu i oszczedzasz kase na mechanikow.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.