Skocz do zawartości

[E38 750iL] Błąd skrzyni EGS:EDS (liczba 5) - tryb awaryjny


MorgothV8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj wracając z Warszawy skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Nie podświetlał się żaden bieg, tak jakby cały czas na "3". Nie reagował na próbe przełączenia na S lub M. Do przodu tylko "3", wsteczny normalnie.

Brak check-engine na wyświetlaczu. Samochód cieżej ruszał, ale i tak całkiem spoko, przy wyższych prędkościach miał wyższe obroty (normalne jak dla mnie przy zblokowanej trójce). Jak odpuszczałem gaz to "wysprzęglał" normalnie, czyli obroty spadały do okmoło 1000. Kick-down nie działał. Zgaszenie i odpalenie od nowa nie pomagało. Jak wróciłem do domu i zaparkowałem, to z ciekawości spróbowałem znowu odpalić i skrzynia działała normalnie (wróciło podświetlanie biegów i normalnie ruszał - żwawo a nie słabo jak na trójce wcześniej. Byłem dzisiaj na komputerze - skrzynia działała cały czas normalnie od samego rana - żadnych trybów awaryjnych. Oto wynik:

Sterownik: EGS

Kod usterki: EDS 1

Ilość wysąpień: 5.

Po skasowaniu nie pojawił się znowu.

Mechanik mówi, że jakiś zawór się przycina, i żeby skontaktować się z serwisem automatów.


Co polecacie? Co powinieniem dalej zrobić? Czy uważacie, że mogę normalnie pojechać na wioskę i z powrotem (na weekend), to jest w sumie 190 km. czy ktoś wie co dokładnie oznacza ten błąd i jak to naprawić? Poleca ktoś jakiś serwis automatów w okolicy Mińska Mazowieckiego, czy może walić do serwisu BMW w Warszawie?


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A jakie błędy się zapisały? Po Twoim opisie i swoim doświadczeniu z regeneracją 5hp24 wnioskuję, że:

1. zawór biegu 3/4 ( EDS 1 lub jego wiązka )

2. jaka była temperatura skrzyni, czy nie została przegrzana?

3. tarcze sprzęgłowe w koszu ( nie pamiętam z głowy z którego )

4. polecam sczytać wszystkie błędy z skrzyni, nawet te stare ( w inpie jest opcja )

5. live data i jechać na wieś..

6. wymienić zawór - wiąże się z zlaniem oleju i rozpięciem mechatroniki = nowa uszczelka mechatroniki, nowy zawór, nowy olej, nowy filtr oleju z oringniem i uszczelką miski oleju :)

7. sprawdzić prąd na kablach ewentualnie poczyścić styku.

8. test i/lub wymiana aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.