Skocz do zawartości

[E38 750iL] Błąd skrzyni EGS:EDS (liczba 5) - tryb awaryjny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wczoraj wracając z Warszawy skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Nie podświetlał się żaden bieg, tak jakby cały czas na "3". Nie reagował na próbe przełączenia na S lub M. Do przodu tylko "3", wsteczny normalnie.

Brak check-engine na wyświetlaczu. Samochód cieżej ruszał, ale i tak całkiem spoko, przy wyższych prędkościach miał wyższe obroty (normalne jak dla mnie przy zblokowanej trójce). Jak odpuszczałem gaz to "wysprzęglał" normalnie, czyli obroty spadały do okmoło 1000. Kick-down nie działał. Zgaszenie i odpalenie od nowa nie pomagało. Jak wróciłem do domu i zaparkowałem, to z ciekawości spróbowałem znowu odpalić i skrzynia działała normalnie (wróciło podświetlanie biegów i normalnie ruszał - żwawo a nie słabo jak na trójce wcześniej. Byłem dzisiaj na komputerze - skrzynia działała cały czas normalnie od samego rana - żadnych trybów awaryjnych. Oto wynik:

Sterownik: EGS

Kod usterki: EDS 1

Ilość wysąpień: 5.

Po skasowaniu nie pojawił się znowu.

Mechanik mówi, że jakiś zawór się przycina, i żeby skontaktować się z serwisem automatów.


Co polecacie? Co powinieniem dalej zrobić? Czy uważacie, że mogę normalnie pojechać na wioskę i z powrotem (na weekend), to jest w sumie 190 km. czy ktoś wie co dokładnie oznacza ten błąd i jak to naprawić? Poleca ktoś jakiś serwis automatów w okolicy Mińska Mazowieckiego, czy może walić do serwisu BMW w Warszawie?


Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A jakie błędy się zapisały? Po Twoim opisie i swoim doświadczeniu z regeneracją 5hp24 wnioskuję, że:

1. zawór biegu 3/4 ( EDS 1 lub jego wiązka )

2. jaka była temperatura skrzyni, czy nie została przegrzana?

3. tarcze sprzęgłowe w koszu ( nie pamiętam z głowy z którego )

4. polecam sczytać wszystkie błędy z skrzyni, nawet te stare ( w inpie jest opcja )

5. live data i jechać na wieś..

6. wymienić zawór - wiąże się z zlaniem oleju i rozpięciem mechatroniki = nowa uszczelka mechatroniki, nowy zawór, nowy olej, nowy filtr oleju z oringniem i uszczelką miski oleju :)

7. sprawdzić prąd na kablach ewentualnie poczyścić styku.

8. test i/lub wymiana aku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.