Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pacjent e91 330xi N52b30a 260 tys. ori przebieg. Problem jest taki - na rozgrzanym silniku, szczególnie po agresywniejszej jezdzie, z okolic skrzyni słychać charakterystyczne stukanie, które ustępuje po wciśnięciu sprzęgła. Na zimnym jest wszystko ok.

Innymi objawami są tez : stuk ( jakby rozłączanie napędu ) po szybkiej zmianie biegu z 1 na 2 ponizej 3000 obr. , lekkie trzęsienie budą przy gaszeniu bez sprzęgła.

Czy to wszystko kwalifikuje dwumas do wymiany ? Czy tez moze to byc cos innego ? Poniżej wrzucam filmik z owym stukaniem.




Dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano
Jak długo jezdzisz juz z tym stukaniem? Mnie najbardziej irytuje ten brak możliwości swobodnej zmiany biegow z 1 na 2, prawie za kazdym razem kończy się to tym dziwnym szarpnieciem/stukiem.
Opublikowano
U mnie tak mocno jeszcze nie stuka ale z kilku metrów już słychać i nie zawsze zależy od puszczenia sprzegla. Czasem też słyszę stuk ale tylko jak odetne na 1 i szybko wbije sprzeglo. Jeżdżę już ok 6tys km z tym
Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
Zauważyłem tez, ze ten stuk występuje np na 5 biegu ponizej 2 tys obr. podczas szybkiego puszczenia gazu. czytałem, ze to mogą byc tez poduszki skrzyni albo łożyska.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie wracam do tematu, jeżdżę z tym do tej pory, nic się nie zmienia, jedynie czasami jest to mniej słyszalne, czasami jak parę razy wcisne I puszczę sprzęgło to jest ciszej. Co do szarpniec przy zmianie biegów- podobno manual tak ma.. 4 mechaników mowi to samo- trzeba sie przyzwyczaić.

Ktoś ma jakieś sugestie lub przeżycia z tym stukaniem z filmiku z pierwszego postu ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie nikt nic nie pomoże?:( ja juz rozkładam ręce, żaden z mechaników nie potrafi dokładnie określić co sie dzieje - "jezdzic obserwowac"... mnie to drażni niemiłosiernie, co jeszcze zauważyłem to ze im większe obroty ( tak do 1100 bo później tego nie słychać) tym częstotliwość stukania/chrobotania większa. Przy minimalnym wcisnieciu sprzegla mam wrażenie, że jest to trochę glosniejsze, przy max sprzegle w podłodze kompletnie nic nie słychać. Najbardzisj po dosyć ostrej jeździe. Czasami jak wcisne pare razy sprzęgło i puszczę to jest trochę ciszej... Przy ruszaniu na samym sprzegle auto rusza płynnie i nie stuka, więc jakis dwumas mi nie pasuje.. jedynie przy gaszenia bez sprzęgła lekko rzuci buda i słychać typowo dwumasę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba zobaczyć jak wygląda sprzęgło i dwumasa, są to oznaki zużycia tych elementów.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Czy zabierać się za to już? Żadnych innych objawów nie ma, mam zamiar niedługo jechac w trasę 1000km w jedną stronę i nie wiem czy objadę..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.