Skocz do zawartości

Problem przy redukcji w skrzyni biegów


Klucz88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam problem ze skrzynią w 730d. Już tłumaczę, kiedy naciskam bardziej agresywnie pedał gazu, obroty zaczynają się podnosić wyżej, brakuje redukcji w skrzyni , powiedzmy z biegu 4go na 3ci. Muszę wtedy delikatnie zdjąć noge z gazu aby zmniejszyć obroty i wtedy wskakuje 3 lub niższy bieg. Jeden z panów który chciał mi doradzić zasugerowała, abym sprawdził sprzęgło hydrokinetyczne, zaś pojechałem do warsztatu gdzie zajmują się skrzyniami, zaproponowali wymianę oleju, aby nie popadać od razu w większe wydatki. I teraz najważniejsze pytanie BMW ma już 300tys kilometrow za sobą i raczej olej w skrzyni nigdy nie był wymieniony. Mogę wymienić olej czy nie. Przepraszam jeśli post się powtórzył, liczę na waszą wyrozumiałość i pomoc. Z góry dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze nie czytales tematu w linku :)


Dobry olej i filter plus wymiana moim zdaniem

bedzie kosxtowac tyle co automat uzywany.

Jeszcze trzeba wiedziec jak ten olej wymienic.

Pomoc nie pomoze,ale nie zaszkodzi.Trzeba sprawdzic jego stan na poczatku.

Zrob kosztorys bo pozniej sie moze okazac ze kase na olej i filter

wyzuciles w bloto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że przeczytałem, nie zrozumiałem przekazu do końca po prostu aby olej też wymienić, sorki. Bardziej zależy mi na informacji czy brać się za wymianę przy 300tys kilometrow. Bo sama wymiana oleju, uszczelki filtra to nie ma problemu większego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Zajrzałem pod auto, mam wyciek w skrzyni na uszczelce

Niski poziom oleju, wymień oliwe z filtrem i sprawdź, regenerowałem swoją 5hp24 w 95% także olej to pryszcz przy tych kosztach :) Poza tym na starym oleju frytek nie zjesz..

Procedura napełnienia: lejesz olej do wycieku, podpinasz inpę, odpalasz auto i wlewasz olej, ktoś w środku mieszą P-R-N-D-1-2-3 z 10min po 10sek na każdym trybie, na inpie patrzysz temperaturę 30-40*C i dolewasz na pracującej skrzyni na P, aż wycieknie cienkim strumykiem :)


Skoro nie redukowała przy "bucie" - znaczy, że sterownik nie wychwycił odpowiedniego ciśnienia oleju, żeby bezpiecznie przełączyć między biegami - niski stan może być przyczyną.


Jak olej nie pomoże to wtedy bierz się za skrzynię i regenerację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.