Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich, mam problem ze skrzynią w 730d. Już tłumaczę, kiedy naciskam bardziej agresywnie pedał gazu, obroty zaczynają się podnosić wyżej, brakuje redukcji w skrzyni , powiedzmy z biegu 4go na 3ci. Muszę wtedy delikatnie zdjąć noge z gazu aby zmniejszyć obroty i wtedy wskakuje 3 lub niższy bieg. Jeden z panów który chciał mi doradzić zasugerowała, abym sprawdził sprzęgło hydrokinetyczne, zaś pojechałem do warsztatu gdzie zajmują się skrzyniami, zaproponowali wymianę oleju, aby nie popadać od razu w większe wydatki. I teraz najważniejsze pytanie BMW ma już 300tys kilometrow za sobą i raczej olej w skrzyni nigdy nie był wymieniony. Mogę wymienić olej czy nie. Przepraszam jeśli post się powtórzył, liczę na waszą wyrozumiałość i pomoc. Z góry dziękuję
Opublikowano

Rozumiem ze nie czytales tematu w linku :)


Dobry olej i filter plus wymiana moim zdaniem

bedzie kosxtowac tyle co automat uzywany.

Jeszcze trzeba wiedziec jak ten olej wymienic.

Pomoc nie pomoze,ale nie zaszkodzi.Trzeba sprawdzic jego stan na poczatku.

Zrob kosztorys bo pozniej sie moze okazac ze kase na olej i filter

wyzuciles w bloto.

Opublikowano
Oczywiście że przeczytałem, nie zrozumiałem przekazu do końca po prostu aby olej też wymienić, sorki. Bardziej zależy mi na informacji czy brać się za wymianę przy 300tys kilometrow. Bo sama wymiana oleju, uszczelki filtra to nie ma problemu większego
Opublikowano

A co to jest 300tys przy prawdziwym przebiegu :)

600 tys to juz bym sie troche zastanowil .

Moim zdaniem problem jest w sterowaniu.

Podlacz jeszcze pod kompa.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zajrzałem pod auto, mam wyciek w skrzyni na uszczelce

Niski poziom oleju, wymień oliwe z filtrem i sprawdź, regenerowałem swoją 5hp24 w 95% także olej to pryszcz przy tych kosztach :) Poza tym na starym oleju frytek nie zjesz..

Procedura napełnienia: lejesz olej do wycieku, podpinasz inpę, odpalasz auto i wlewasz olej, ktoś w środku mieszą P-R-N-D-1-2-3 z 10min po 10sek na każdym trybie, na inpie patrzysz temperaturę 30-40*C i dolewasz na pracującej skrzyni na P, aż wycieknie cienkim strumykiem :)


Skoro nie redukowała przy "bucie" - znaczy, że sterownik nie wychwycił odpowiedniego ciśnienia oleju, żeby bezpiecznie przełączyć między biegami - niski stan może być przyczyną.


Jak olej nie pomoże to wtedy bierz się za skrzynię i regenerację.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.