Skocz do zawartości

Problem z zaworami 1,6 Compact 94rok M43


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Niestety kupiłem BMW z gazem. co jakiś czas jak jechałem na gazie to mi nagle coś strzelało i gasł silnik. Wystrzeliwało mi taką plastikową zaślepke która jest przy rurze gumowej co idzie od filtra powietrza do silnika. Któregoś dnia jechałem na paliwie i nagle zaczęły mi klekotać zawory i spadła moc. Czy to ma coś wspólnego z gazem i co to się mogło stać. Błagam o pomoc bo nie wiem na jakie koszty mam się nastawiać. Oczywiście teraz nią nie jeżdze.
Opublikowano
Wydaje mi sie ze uszkodzily sie hydrauliczne regulatory luzow zaworowych. Napisz jakim olejem jest zalane autko, bo wydaje mi sie ze mineralnym a to dla tych silniokow jest zabojstwem
Opublikowano

Jeśli po strzale silnik zaczał nierówno chodzić i słychać jakieś mechaniczne dźwięki to uszkodzeniu mogła ulec przepustnica od systemu DISA i kawałki elementów poleciały w zawory. Można to sprawdzić odkręcając dekielek w kolektorze ssącym (taki plastikowy poniżej przepustnicy od gazu) lub rozkręcając kolektor na dwie części. Jeśli jednak okaże się że jest tak jak piszę, to trzeba będzie całkiem odkręcić kolektor od głowicy i powyjmować kawałki z zaworów oraz wymienić przepustnicę od zmiennej objętości dolotu na nową. W tych silnikach z plastikowym dekielkiem często to się dzieje po wystrzale. W starszych silnikach z aluminiowym deklem system był bardziej odporny na wystrzały.

A co do wystrzałów to wymień świece a jeśli to nie pomoże to sprawdź kable wysokiego napięcia i cewki. Może też być zbyt uboga mieszanka ale to raczej wina elektryki zapłonowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.