Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów.

Nie ma nic gorszego od niedziałającej rzeczy w naszych autkach, które z reguły są dobrze wyposażone, ale też dotknięte zębem czasu. Mój staruszek ma już prawie 14 lat wiec niekiedy wymaga dopieszczenia :) Jako że mechanikiem nie jestem i niekiedy próbuje zrobić coś sam (czego później żałuję :shock: ) postanowiłem sam zając się wymiana lasera DVD CCC.


1) Sprzęt

Zanim moje zwinne rączki zabrały się do pracy przygotowałem niezbędny sprzęt:

- klucze torx o rozmiarach 5, 3 i chyba 2,

- klucze do demotażu elementów tapicerki - nie polecam robić tego śrubokętami bo demntowany jest przedni panel i każda rysa zostawi ślad w naszych serduszkach :shock:

- lutownica


2) Demontaż panela i DVD

- Demontaż listwy przedniej i nawiewów

- Pod listwą umieszczone są 2 śrubki mocowania panela klimatyzacji, osłony napędów i przycisków grzania tyłka dsc i pdc

http://i.imgur.com/h6DTGYl.jpg


- Od strony tyłka są 3 złącza do klimatronika. Naturalnie trzeba je odpiąć

http://i.imgur.com/LeAtgaV.jpg


- Następnie kolejne 3 kostki do przycisków dsc pdc i tych pozostałych.... :?

http://i.imgur.com/FZEmhHf.jpg


- Teraz możemy ściągnąć panel i naszym oczom ukarze się moduł CCC navi. Niestety nie zrobiłem zdjęcia z przodu, bo lubię tyłki, ale trzyma się na 4 śrubach. Od poważania podłączony jest złączem głównym z zasilaniem i 3 innymi złączami:

http://i.imgur.com/cW0HTif.jpg

- Uprzedzam pytanie: Tak nie da się wyciągnąć modułu bez wbicia D w automacie :nienie: Chyba że ktoś lubi rżnięcie w aucie.... i pracę z kątówką :shock:


3) Rozkręcanie paskudztwa

Proces ten może dla wielu wydawać się skomplikowany ale dla osób, które lubią pomajsterkować, a przede wszystkim są opanowane, nie powinno to sprawić problemów :)

- Po wyciągnięciu CCC możemy pójść do domku i otworzyć piwko, lub zrobić kawę - ja wybrałem kawę bo po skończeniu chciałem sprawdzić efekty działającej navi :8). CCC położone na stole wygląda tak :

http://i.imgur.com/wSUz4U3.jpg


- apropo rżnięcia w aucie to ja trafiłem na dziewicę - CCC miało wszystkie plomby, więc przypadł mi zaszczyt zdzierania.... naklejek :shock:

- Jeśli urządzenie jest położone w pozycji analogicznej do zamontowanego CCC w aucie to na samej górze jest moduł napędu CD a pod nim DVD. Najpierw ściągamy panel przedni - 2 śróbki + 1 taśma. Żeby dojść do DVD trzeba zdemontować napęd CD:

http://i.imgur.com/xyuXwao.jpg


- Złącze CD jest na tyle długie, że nie trzeba go odpinać

- Następnie DVD - trzeba odkręcić panel stabilizujący (2 małe torx) i 2x torx (mocowanie obudowy)

- Do modułu DVD przymcowana jest płytka PCBA, do której wpięte są 3 taśmy

http://i.imgur.com/K5lb0Yd.jpg


http://i.imgur.com/MKRtSdC.jpg


- Odpinamy wszystkie i odkręcamy PCBA

- Na PCBA jest klatka faraday'a - metalowa osłonka, którą należy ściągnąć - pod puszką znajduje się taśma z lasera do złącza płytki

http://i.imgur.com/hGj1cgK.jpg


- Odpinamy 2 taśmy od spodu i widzimy już naszego solenizanta :mrgreen:

http://i.imgur.com/Qc5Z4j0.jpg


- Demontaż lasera - Siedzi na 2 prowadniczkach. Najpierw demontujemy prowadnicę z osłonką, która zamontowana jest na 1 małym torxie. Potem odkręcamy 2 śrubki od 2 prowadnic (mają takie małe podkładki stabilizujące). Podważamy delikatnie prowadniczki i zsuwamy laser - analogicznie montujemy nowy laser, uważając jednocześnie żeby nie uszkodzić soczewki bo jest skierowana w stronę odbudowy z ostrymi zakończeniami. Przy demontażu starego nie trzeba na to zwracać uwagi :mrgreen:

- Dobry i zły policjant:

http://i.imgur.com/ZSq6E26.jpg


- Przykręcamy prowadniczki i osłonę nowego lasera. Sprawdzamy manualnie czy mechanizm działa, czy nic go nie blokuje.

- Podpinamy taśmę do płytki :

http://i.imgur.com/YIRHrPI.jpg


http://i.imgur.com/lCa5idN.jpg


- Lutujemy puszkę i podpinamy złacza :

http://i.imgur.com/YG7X8X8.jpg


- Całość składamy w odwrotnej kolejności i wkładamy do autka

http://i.imgur.com/tIHRH8p.jpg


4) Wisienka na torcie

Po złożeniu wszystkiego do kupy sprawdzamy czy auto odpali, jeśli tak to co przestało nam działać. Potem liczymy ile zostało nam śrubek :shock: Ale najważniejsze że navi działa :8)

http://i.imgur.com/RQj4Wlc.jpg


Na końcu chwalimy się żonie, która bez słów kiwa głową i klepie nas po ramieniu - to znak że wykonaliśmy kawał dobrej roboty :shock:


pozdrawiam

PtR

Edytowane przez piecia55
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Super fotorelacja, sam przymierzam się do tej operacji. Podaj jak możesz typ lasera i z jakiego źródła kupowany :) :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czy po zamontowaniu nowego lasera trzeba ściągać jakaś zworkę elektrostatyczna? Ten typ lasera posiada taka? Zakupiłem laser i taśmie ma duża kropelkę cyny czy to ta zworka do usunięcia?
Opublikowano
Czy po zamontowaniu nowego lasera trzeba ściągać jakaś zworkę elektrostatyczna? Ten typ lasera posiada taka? Zakupiłem laser i taśmie ma duża kropelkę cyny czy to ta zworka do usunięcia?

Najlepiej zobacz czy taka zworkę masz na swoim laserze jeśli tak to zrób tak samo. Ja u siebie nie miałem więc też ściągnąłem. Tylko że musiałem dokładnie zmierzyć miernikiem bo taśma była trochę zafajdana.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Kolego a wiesz moze jak zdemontowac przedni panel w radyjku m-ask II w bmw e61 ? Oraz jaki ma symbol laser w tym radiu ?

 

Niestety nie wiem jaki laser tam siedzi.. Jest duża szansa że będzie ten sam ale nie mogę tego zagwarantować.

Dla pewności należałoby rozebrać i sprawdzić, albo wygooglac :)

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.