Skocz do zawartości

E92 330d - ubywa płynu


steadler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ubywa mi dosyć duzo płynu chłodniczego (olej nie ginie ani nie przybywa) a niestety nie znalazłem wycieku, dymi za to strasznie zwłaszcza po odpaleniu po nocy ale i bez reguły, bo czasem rano odpali i nie dymi, pojadę gdzieś, zgaszę, za 10min odpalę i dymi jak lokomotywa na biało. Chciałbym wyeliminować chlodniczke spalin EGR. Ona ma dolot i wylot płynu chłodniczego oraz dolot i wylot spalin. Spaliny wychodzą z chlodniczki metalowa rurka do kolektora dolotowego zaraz za przepustnica. I mam już konkretne pytanie. Czytając fora przeczytałem, ze jak padnie ta cześć to woda chłodniczą przedostaje się do komory spalania przez kolektor dolotowy. Wykoncypowałem wiec, ze jak padła chodniczka i płyn idzie do silnika to jak odepnę metalowa rurkę spalin co prowadzi do zaworu EGR, to będzie tam chlapała woda chłodnicza no i szok, wody tam nie ma, za to chlapie nie mało olejem. No i zgłupiałem. Zatem czy olej chlapiący z tego miejsca jest normalna rzeczą?

Pozdrawiam

Edytowane przez steadler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z chłodnicy spalin nie będzie chlapał olej, no chyba że pierścieni już nie ma.

Olej leci z rury powietrza doładowanego od strony intercoolera. Ew. jest to woda z EGR zmieszana na czarno ze spalinami.

Możesz wyłączyć EGR odłączając i zaślepiając jego wężyk żeby sprawdzić jaki będzie efekt.

Nieszczelność tej chłodniczki jeżeli to jest raczej na razie mała inaczej cały płyn by Ci wyleciał po kilkuset kilometrach.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie obecnie gubię około pół litra wodny na około 50km.

Czy jak zaślepię wężyk od wody chłodniczej prowadzącej do EGR lub zrobię jakieś obejście, aby nie płynęła przez EGR to czy nie zagrzeje mi się za bardzo EGR od spalin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chłodnica spalin jest po to, żeby spaliny były zimniejsze przez co więcej powietrza mieści się w cylindrze i samochód generuje większą moc. Dodatkowo spaliny dogrzewają wodę na początku przez co temperatura wody niby podnosi się szybciej.


Możesz zrobić EGR OFF i wywalić całą tę chłodniczkę oraz zamienić zawór na flanszę (zestawy są na allegro) albo nie drutować i wymienić chłodniczkę.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj wertuje wiedzę na temat tego ustrojstwa i doszukałem się ze wynalazek ten jest dla ekologii a nie dla podniesienia mocy. W wielkim skrócie, aby spełnić normy ekologii musieli jakoś dopalić spaliny wiec cofają je komory spalania znowu a żeby ich zmieścić więcej to je ochładzają wiec i może dzięki temu moc się zwiększa ale to już nie wiem :)

Widziałem, ze na Allegro są zestawy do zaślepiania, ale zanim to zamontuje to chciałbym sprawdzić czy to faktycznie wina tej chlodniczki. Własnie przeleciałem się do auta i sprawdziłem to co wylatywało z chlodniczki. W skrócie olej silnikowy smakuje ...... jak olej :) ale to co mi wypryskuje z chlodniczki ma kolor oleju, ale smak już typowy dla wody chłodniczej - słodki.


Pytanie: Czy na szybko i na jakiś czas mogę odpiąć oba wężyki wody chlodniczej z chlodniczki EGR i spiąć je razem rurką omijając w ten sposób chlodniczke? Czy nie ujaram spalinami chlodniczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No widzisz, czyli to jest czarna woda a nie olej. Te węże są na szybkozłączki i tak łatwo ich nie połączysz, ale jeżeli połączysz a do tego odepniesz podciśnienie sterowania EGR i zaślepisz wężyk to EGR nie będzie działał i na krótki czas to pomoże. Prawdopodobnie będzie to też skutkowało check engine, ale lepsze to niż kawałki chłodnicy EGR w dolocie.


Te węże wodne łatwo połamać.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jeszcze taki test, ze dostałem się do miejsca skąd z kolektora wydechowego spaliny odchodzą rurką do chlodniczki EGR. Odpiąłem rurkę, odpaliłem samochód no i z tej rurki ciekł wolno płyn o smaku słodkim tak wiec chyba jest diagnoza - chlodniczka do wymiany. Kupię, wymienię, zobaczymy.


EDIT: Problem rozwiązany, uszkodzona chlodniczka EGR, po jej wymienieniu woda nie ubywa. Inny problem, ze w czasie odkręcania termostatu EGR ta głupia mała żółta uszczelka spadła i poturlała się pod silnik (brak możliwości zdjęcia pokrywy) i większość czasu straciłem na wykoncypowaniu zamiennika w domowych warunkach :) ale finał taki, ze parę PLN zostało w kieszeni, bo jeden spec chciał głowicę robić.


Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Chłodnica EGR padła drugi raz :(

Pytanie mam:

Wiem, że są zestawy do zaślepiania i mam nadzieję, że nie, ale jeśli padnie 3ci raz :) to czy otwór dolotowy do chłodniczki EGR spalin na dole i otwór wylotowy spalin na górze do przepustnicy można zaspawać i mieć z głowy cieknąca chłodniczkę? Dziurka będzie, ale woda nie będzie się nigdzie przedostawać, spaliny nie dolecą do EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie

No nie wiary godne :(

Pokusiłem się o używkę i znowu padła. No kurde czy to możliwe, że te części padają jak muchy? Niefarta miałem kupując jakieś zeszrociałe dwa razy pod rząd :( ?

Właśnie szukam nowej, ale zamiennika, widzę, że są po ok 600zł z tym, że jak szukam do E90 330d to koszt około 600zł za zamiennik ale i są orygianły po ok 1600zł.

Za to jak wpiszę E92 330d to wyglądające tak samo już tylko w oryginale 1600zł i brak zamienników.


Jest jakaś różnica czy tylko opis części na Allegro nie dokładny i na spokojnie można kupić taką to E90 330d i będzie pasować do E92 330d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oszczędzaj dalej. :mrgreen:


Liczy się Twój model silnika a nie model nadwozia :roll: Jak podasz numer VIN to Ci powiemy jaki numer ma poszukiwana część. Używki padają bo na sucho są podatne na rdzewienie.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam pojęcia czy może mam za duże ciśnienie.

Wyżej tutaj pytałem się właśnie o to i otrzymałem odpowiedź, że za wysokie ciśnienie wywaliło by węże czy coś innego a nie metalową część, która teoretycznie jest mocniejsza niż wężyki.

Wody mi nie wywalało nigdy przez korek ani inną drogą. Węże wydaje mi się, że są normalnej twardości, gdy auto nagrzane.

Jedynie co, to zauważyłem, że taka awaria pojawia się chyba, gdy pogonię auto na trasie: godzina - półtorej z prędkością 160-180km\h.

Dziękuję za numer części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.