Skocz do zawartości

BMW F30 320i tarcze 300mm > 312mm


aivrs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Czeka mnie wymiana tarcz i klocków przód.

Bylem święcie przekonany, ze każda F30 320i ma 312mm tarcze. Okazało się, ze moja ma 300mm...


Pytanie brzmi, co potrzebuje do zamontowania tarcz 312mm? Samo jarzmo hamulca 312mm wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zgadza się. Zmieniasz klocki tarcze i jarzmo.

Tu zaciski są takie same dla wielu wersji http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?id=3X53-USA-02-2014-F34-BMW-328iX&mg=34&sg=05&diagId=34_1968&q=34116857687&series=F30


Jak chcesz to mam jarzma 312mm, ponieważ ostatni robiłem konwersje na większe hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przekonany co do wymagań które opisałeś. Do E90 wchodzą czterotłoczkowe zaciski z E90 plug and play i wszystko działa jak powinno. Ponadto przy tarczy 340mm wystarczy felga 17 cali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Maly update.

Kupiłem cały zestaw z 4ki 328i z tarczami 330 z przodu i 300 z tylu.

O ile przód to plug&play, o tyle tylne tarcze się różnią - w mocniejszych wersjach szczęki ręcznego mają 185mm zamiast 160mm.

Próbowałem modyfikować ręczny, ale bezskutecznie - kupiłem inne tarcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt dla 4 tłoczkowych z tarcza 340x30 wystarczy felga 17 ale serwo się różni wiec nie takie p&p. Do tego jeszcze osłony tarcz.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3X53-USA-02-2014-F34-BMW-328iX&diagId=34_1967

 


mi tam w ASO wkładali 340/330, zakodowali to i tyle, nikt o żadnej pompie nie mówił.

Przekodować trzeba jak dobrze pamięta 14 sterowników



CU Zmiana hamulca sportowego

kodowanie ACSM

kodowanie CON

kodowanie DDE

kodowanie DSC

kodowanie EKPS

kodowanie EPS

kodowanie FEM

kodowanie HKL

kodowanie HU-B

kodowanie ICM

kodowanie IHKA

kodowanie KOMBI

kodowanie REM

kodowanie TCB


Jest to w opcji doposażenia ASO - hamulce sportowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam ... i jak z tymi mocniejszymi hamulcami ktoś się orientuje ?? Czy do swojej f30 320 d mogę zalozyc zaciski z m pakietu tarcze przód 340 przód i 345 tył ?? Trzeba kombinować bardzo czy osłony tarcze klicki wystarcza ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
Witam ... i jak z tymi mocniejszymi hamulcami ktoś się orientuje ?? Czy do swojej f30 320 d mogę zalozyc zaciski z m pakietu tarcze przód 340 przód i 345 tył ?? Trzeba kombinować bardzo czy osłony tarcze klicki wystarcza ???

 

Miesiac temu przeprowadzilem taka operacje: tarcze brembo, klocki ze zmniejszonym pyleniem, czujniki zuzycia klockow, lubrykant, osłony tarcz. Z tyłu lekka januszerka poszła gdyż trza było kobinować z łożyskami, ale z przodu osłony tarcz sa na 4 srubach i tutaj nie ma problemu. Nie wiem jak natomiast sprawa z serwem, pompą i kodowaniem.

 

Fakt dla 4 tłoczkowych z tarcza 340x30 wystarczy felga 17 ale serwo się różni wiec nie takie p&p. Do tego jeszcze osłony tarcz.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3X53-USA-02-2014-F34-BMW-328iX&diagId=34_1967

 

Faktem jest, że są inne numery tych pomp i w schematach wyszczególnione na te "zwykłe" oraz serwomechanizm ukł. hamulcowego dla samochodów z Hamulec sportowy M. Zmieniałem właśnie tarcze+ zaciski z 300/300 na 340/345 i wszystko działa jak należy, ale nie czuje jakiejś dużej różnicy, być może w tej pompie i serwie tkwi problem?

Zmian dokonywałem ze względu na podniesienie mocy w 320i z 184km na pod 300.

Co do osłony tarcz czyli tarcz kotwicznych to też prawda, muszą być większe, jest problem z wyminą jeśli chodzi o tył, gdyż aby to zrobić należy bawić się z piastą i łożyskiem... Nie robiłem nic z kodowaniem.

 

Fakt dla 4 tłoczkowych z tarcza 340x30 wystarczy felga 17 ale serwo się różni wiec nie takie p&p. Do tego jeszcze osłony tarcz.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3X53-USA-02-2014-F34-BMW-328iX&diagId=34_1967

 


mi tam w ASO wkładali 340/330, zakodowali to i tyle, nikt o żadnej pompie nie mówił.

Przekodować trzeba jak dobrze pamięta 14 sterowników



CU Zmiana hamulca sportowego

kodowanie ACSM

kodowanie CON

kodowanie DDE

kodowanie DSC

kodowanie EKPS

kodowanie EPS

kodowanie FEM

kodowanie HKL

kodowanie HU-B

kodowanie ICM

kodowanie IHKA

kodowanie KOMBI

kodowanie REM

kodowanie TCB


Jest to w opcji doposażenia ASO - hamulce sportowe .

 

Nie wiesz w jakim celu to kodawanie jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś przy ostrym hamowaniu w zakręcie przez tylną szybę do przodu nie patrzył ;)

Dziwna sprawa, oglądałem multum filmów ze swapa hamulców w usa na M oraz tarcz i nikt nic nie wspominał o tym, ale nie wiem czy jest sens się tym sugerować jak tam na każdym filmie odpowietrzają układ hamulcowy odwrotnie niż niby teoria mówi. Zresztą tutaj na forum też sprzeczne wersje podawali :/


Czy udało się komuś zgłębić temat tej pompy i serwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.