Skocz do zawartości

Wymiana oringu pod elektrozaworem nagrzewnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Robił to ktoś u siebie, dużo roboty? Ciężko po rozkręceniu wyjąć te rurki z obudowy nagrzewnicy?? A, i z jak dużym wyciekiem płynu mogę się liczyć przy wyjmowaniu tych rurek? :)

 

Pozdro i dzięki za pomoc

 

ps. chodzi mi o jeden z dwóch oringów PONIŻEJ elektrozaworu, wersja "aluminiowa" nagrzewnicy

Opublikowano

Witam

Jezeli jest tak jak w kazdej E 30,to da sie to zrobic samemu.

Ostatnio u mnie padl elekrozawor,po prostu ciekl,ale mnie sie nie chcialo samemu grzebac,bo nie mialem pewnosci.

Jest jdn problem a mianowicie jezeli poszla Ci nagrzewnica to zeby ja wyjac,trzeba polozyc kolumne kierownicy.

Rurki w miejscu laczenia skrecone sa na dwie srubki a cala nagrzewnica chyba na trzy.Musisz zdemontowac oslony tunelu ,ktorwe wchodza pod panel.Mechanik za wymiane elektro zaworu wzial za robocizne 100pln.

Jqak masz dobre narzedzia a w szczegolnosci lamane klucze i sprytne paluszki ,to dasz sobie rade.Ja jestem za leniwy na taki zabieg.

pozdrawiam

Opublikowano
Witam

Jezeli jest tak jak w kazdej E 30,to da sie to zrobic samemu.

Ostatnio u mnie padl elekrozawor,po prostu ciekl,ale mnie sie nie chcialo samemu grzebac,bo nie mialem pewnosci.

Jest jdn problem a mianowicie jezeli poszla Ci nagrzewnica to zeby ja wyjac,trzeba polozyc kolumne kierownicy.

Rurki w miejscu laczenia skrecone sa na dwie srubki a cala nagrzewnica chyba na trzy.Musisz zdemontowac oslony tunelu ,ktorwe wchodza pod panel.Mechanik za wymiane elektro zaworu wzial za robocizne 100pln.

Jqak masz dobre narzedzia a w szczegolnosci lamane klucze i sprytne paluszki ,to dasz sobie rade.Ja jestem za leniwy na taki zabieg.

pozdrawiam

 

Dzięki za wpis, ale nie bardzo odpowiadasz na moje pytania.

 

Jeśli chodzi o nagrzewnicę, to na 90% jest ok. Nie wyciągałem jej z tego czarnego plastku, ale wokół niego nie widać żadnych wycieków.

 

Sam zawór też wygląda jak nowy.

 

To co na 100% cieknie to w miejscu wejścia tych dwóch rurek w nagrzewnicę, spod oringu nr 12

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AK95&mospid=47259&btnr=64_0514&hg=64&fg=15

 

Pytanie było czy jak rozkręce ten element żeby wymienić oring(i), to czy mi te rurki wyjdą lekko czy nie bo siedzą głęboko i trzeba więcej rozkręcać.

 

Pytanie drugie, ile płynu mi spłynie?

 

PS. Jeśli chodzi o wyjmowanie nagrzewnicy, to o ile wiem można ją wyjąć bez rozkładania kolumny kierowniczej.

 

dzięki i pozdro.

Opublikowano

Odpowiadam :P

Po odkreceniu tych srubek ,rurki chyba same odpadna/siedza plytko/

Co do ilosci plynu,tonie wiem,ale jakbys go troche spuscil z ukladu,to pewnie nic by nie zlecialo.

Co do wuciagania nagrzewnicy ,to pewnie masz racje,ale wtedy trzeba demolowac przedni panel.

Dodam tylko,ze musisz wyjac ta krotka czesc nawiwu.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.