Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


mam problem z BMW ponieważ szarpnie lekko samochodem tylko wtedy kiedy samochód jest rozgrzany. Na zimnym silniku nie ma żadnych objawów.


Sprawa wygląda dosyć prosto, samochód szarpie kilkukrotnie tylko na biegu D i R. Na P i N szarpie sporadycznie (raczej jedno szarpnięcie). Natomiast na D i R obroty lekko falują - wskazówka obrotomierza porusza się o 1 mm w góre i dół, no i dodatkowo szarpie cała budą. Szarpnięcia wyglądają jak by silnik się dławił albo jak by ktoś lekko ruszał na 1 gdy jest zaciągnięty ręczny.



Podczas jazdy nie ma żadnych objawów, biegi są zmieniane na czas, brak szarpania.


Podpiąłem pod komputer i nie było żadnych błędów, dodatkowo była resetowana adaptacja skrzyni. Jakieś pomysły co można dalej sprawdzić?



Pozdrawiam,

Piotrek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz:

- kiedy były wyminiane świece i cewki - najczęstszy problem, błąd misfire komputer wyrzuca jak zupełnie jest lipa na którymś z cylindrów, jak są małe problemy z iskrą to może nic nie być w kompie

- czy disy działają tak jak powinny (test w INPA po ich wyjeciu na wierzch)

- jakie masz korekty długie i krótkie i czy działają (nie stoją na 0 i są w granicach +- 5% długie)

- jakie są wartości napięcia sond lambda przed i za katalizatorami (2.0v przed / 0.7v za - to na luzie na rozgrzanym silniku)

- elektrozawory vanos - wyjąć, przeczyścić, zmienić miejscami

Opublikowano

Hej podepne się pod temat, ja mam identyczny problem z tym że silnik n53b30 na zimnym telepie i obroty o 1mm +-, a na sprzegle faluje mocniej.

Dodatkowo korekty długie dochodzą do +30%!

Odma nowa Disa też, bo była urwana, przepływka i przepustnica wyczyszczona elektrozawory też. Dodam że świece maja 30tys a cewki prawie 100tys przebiegu

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za dużo powietrza - przepływomierz (jeśli masz) albo nieszczelność dolotu, ewentualnie walnięta sonda ale jeśli na obydwu bankach jest podobnie to mało prawdopodobne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej podepne się pod temat, ja mam identyczny problem z tym że silnik n53b30 na zimnym telepie i obroty o 1mm +-, a na sprzegle faluje mocniej.

 

U mnie był taki objaw jak kończyły się wtryskiwacze. Za pierwszym razem nie łączyłem objawów z usterką ale po wymianie 2/6 /padły tak,że autem nie dało się jechać/ wtryskiwaczy ustało, po paru miesiącach objawy powróciły, wymieniłem resztę i jest OK.

Opublikowano

No ja reż myślę że to wtryski, nie leja ale któryś może cieknac i jak przez noc tego paliwa nakapie to dlatego pewnie silnik nie wyrabia, zwłaszcza że wtryski maja prawie 150k przebiegu. Mam przepływke, pokazywała 3.5g/s na jałowym i 4.5-5 jak nox był jeszcze w trybie 1.

Po czyszczeniu przepływke pokazuje 2.5-3.2g na jałowym. Przy dodawaniu gazu za każdym razem słychać swist Powietrza przy kokektorze na postoju i myślę że nie jest to normalne.

Diagnoza n53/n43 info pw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.