Skocz do zawartości

BMW X3 F25 2.0D 190KM B47


lucky_luke9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW X3 F25 2.0D 190KM B47 z przebiegiem 65tys, którego chciałbym utrzymywać w możliwie jak najlepszej kondycji.

Przeczytałam całkiem dużą ilość postów na tym forum i jestem wdzięczny za ten zastrzyk informacji. Poniżej moje podsumowanie.

Komentarze, sugestie, podpowiedzi, co warto wiedzieć przed wymianą itp. są bardzo mile widziane.

1. Olej silnikowy (5,2l)

Najlepiej wymieniać co 15 tys km, np. BMW 5W30-Longlife-04, Mobil 1™ ESP 5W-30, Mobil Super™ 3000 Formula R 5W-30

2. Filtr powietrza, pyłkowy najlepiej przy każdej wymianie oleju.

3. Filtr paliwa

Kiedy wymieniać? U mnie był wymieniany przy 55 tys.

4. Płyn hamulcowy

Kiedy wymieniać? U mnie był wymieniany przy 65 tys.

5. Olej w skrzyni automatycznej

Przy standardowej jeździe nie wymieniamy, ale przy agresywnej lub z przyczepą wymieniamy co 80-120 tys.

6. Olej w przekładni xDrive

Odnośnie tego tematu nie znalazłem za dużo. Kilku użytkowników piszę, że zaleca wymianę co 60-80 tys. W Internecie można odszukać informację, że po 150tys.

7. Płyn chłodniczy

Czy znane są Wam rekomendacje producenta?

8. Rozrząd

Czy znane są Wam rekomendacje producenta?

9. Co jeszcze podlega okresowej wymianie (nie mam oczywiście na myśli tarcz, klocków itp.)? Czy w kontekście wspomagania warto o czymś pamiętać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko opisane powinno być w książce serwisowej, co ile poprzedni właściciel wymieniał poszczególne filtry, oleje i płyny, ale mimo wszystko podpowiem Ci tyle wiem:

1. Filtr paliwa: co 15-50 tys

2. płyn hamulcowy: raz na 2 lata lub nie rzadziej niż co 60 tysięcy, ja przeważnie wymieniałam co 30 tys

3. olej w automatycznej skrzyni biegów: 30-60 tys

4. olej w przekładni xDrive: 45 tys

5. płyn chłodniczy: zalecane co 2 lata

6. klimatyzacja:

- co rok: serwis ( sprawdzenie szczelności, kontrola wydajności, odgrzybianie, uzupełnienie poziomu czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego)

- co dwa lata filtr układu klimatyzacji

7. płyn hydraulicznego wspomagania kierownicy: 60 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.