Skocz do zawartości

[e46] 320d uklad wydechowy


HawkGDA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Byc moze kilka osob kojazy juz moje posty na temat problemow z drganiem budy w e46 320d. Wymieniane bylo juz kupa rzeczy a problem nadal wystepuje.

Ostatnim podejrzanym zostal układ wydechowy a dokladniej katy. Po rozebraniu okazalo sie ze katy sa w super stanie i tylko zawalone sadza ale nie zaklejone. Calosc umylem dwoma rodzajami chemii do czyszczenia DPF. https://zapodaj.net/3b032d75d77eb.jpg.html i kercherem.

Teraz autko zbiera sie jeszcze lepiej, ale drgania przy 900 obr pozostaly. Przed moja kadencja bylo wspawane zlacze elastyczne ktore teraz wyglada tak: https://zapodaj.net/dc7c66f33511b.jpg.html i https://zapodaj.net/ff250bef2a7a5.jpg.html

Czy ta plecionka powinna byc po calosci i zakrywac wnetrze ?

Podobno zlej jakosci/zuzyte zlacze moze uszkodzic kolektor albo szpilki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień ostatni wieszak tłumika tuż za zderzakiem, zakładam że pewnie masz oryginał i jest twardy jak skała stąd te drgania przenoszone z tłumika na karoserie. Ja u siebie miałem ten sam problem z drganiem budy tyle ze w 3,0d przy takiej samej plecionce jak Ty masz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieszaki sa nowe. Orginal BMW bo podobno wszystkie inne szybko padaja. I musze przyznac ze cos w tym jest bo po 2 latach wygladaja wciaz jak nowe. Problem sie nasilil po ich wymianie kiedy calosc sie usztywnila. Ale moje podejrzenia padaly na wszystko inne.



P.s. Warto bawic sie w spawanie na nowo złącza czy lepiej kupic down pipe z nierdzewki od RM Motors za 700pln?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspawasz nowe złącze nie oryginalne to problem pozostanie bo drganie budy jest przez to. Ori złącze jest dostepne tylko z katem więc ta opcja mija się z celem bo koszt nie mały. Te nowe ori wieszaki też są sztywne? Ja kupiłem zamiennik i po 9 miesiącach wygląda tak samo, jest o wiele miększy niż oryginał stąd nie mam drgań. Jak wywalisz kata to myśle ze bedzie problem z przeglądem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podniesieniu auta po zakupie i zobaczeniu starych wieszakow to byla pozycja numer jeden do wymiany. Były tak spekane i luzne jak szmaty ze wszystko na nich "pływalo" Kiedy załozylem nowki to zrobilo sie tak jak powinno, ale za to pojawily sie te drgania. Pomyslalem ze uklad sie usztywnil i silnik zaczal przenosic drgania przez turbo. I sie zaczelo..... wymienianie wszystkiego.


A co do tego downpipa to czy nie ma problemow moca? Wiem ze wiekszosc ludzi robi sobie przeloty jak leci A przeciez wydech musi byc jakos policzony zeby to gralo. Ja jestem przeciwnikiem przelotu dlatego ze nielubie gwizdania turbo w kazdym zakresie.,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Katy są dwa, jak wyleci pierwszy to nie będzie gwizdania. Jak wydech siedzi za sztywno to warto pomyśleć o dopasowaniu dwóch złączy elastycznych, tłumikarze raczej już wiedzą o co w tym chodzi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katy są dwa, jak wyleci pierwszy to nie będzie gwizdania. Jak wydech siedzi za sztywno to warto pomyśleć o dopasowaniu dwóch złączy elastycznych, tłumikarze raczej już wiedzą o co w tym chodzi.

Tak wiedzialem ze mam dwa :) mowie ze czyscilem calosc ;) Maniek masz u siebie ten pierwszy wywalony? czy masz oba plus wydech seria?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam pierwszy wywalony po awarii turbiny, ponieważ nie nadawał się do niczego, pucha została, środka nie ma.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czuć bardziej spaliny na jedym kacie??

Śmierdzi tak samo jak przy dwóch :doh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam dwóch i nie słyszę żadnego gwizdania, ale za autem najlepiej długo nie stać :)

czyzby tlumik tak dobrze tlumi?:) nie masz problemowz emisja spalin na przegladzie?

 

Zamiast drugiego kata tłumikarz zamontował mi puszkę z dodatkowym tłumikiem a reszta fabryczna i nie gwiżdże. A na przegląd wiem gdzie jechać ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tym autem. Po czyszczeniu katow calkiem ładnie jezdzilo, a teraz po kilku dniach stania zrobilo sie mułowate jak przed czyszczeniem.

To autko ma swoje humory a najgorsze ze nie pokazuje bledow :( Zamawiam ten downpipe a jak załoze to rozcinam kata i przeswietlam wklad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalozylem downpipa od RM Motors (wykonanie super). Zlacze elastyczne bardzo dobrze teraz tlumi , poduszki wszystkie cztery nowe , ale sam silnik dalej ma duze wibracje. Stojac przy odpalonym jeszcze nie rozgrzanym aucie czuje wibracje wylewki betonowej. Dodatkowo zauwazylem ze turbo zaczelo gwizdac na zimnym silniku. Dziwne bo przeciez jeden kat i tłumik ori zostal.

dzien przed wymiana cos zaczelo mi wibrowac i stukac z czestotliwoscia tych wibracji przy schodzeniu z obrotow . Po wymianie niestety dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalozylem downpipa od RM Motors (wykonanie super). Zlacze elastyczne bardzo dobrze teraz tlumi , poduszki wszystkie cztery nowe , ale sam silnik dalej ma duze wibracje. Stojac przy odpalonym jeszcze nie rozgrzanym aucie czuje wibracje wylewki betonowej. Dodatkowo zauwazylem ze turbo zaczelo gwizdac na zimnym silniku. Dziwne bo przeciez jeden kat i tłumik ori zostal.

dzien przed wymiana cos zaczelo mi wibrowac i stukac z czestotliwoscia tych wibracji przy schodzeniu z obrotow . Po wymianie niestety dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.