Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Mam problem z moim e39. Samochód od początku nie miał mocy na niskich obrotach, ostatnio zabrałem się za ten temat - w skrócie:

- wyczyściłem dolot;

- wymieniłem wężyki podciśnienia;

- wyczyściłem EGR (zawór okazał się nieboszczykiem - gruszka nie zaciąga sztangi, tymczasowo zaślepiłem wężyk podciśnienia, wymienię zawór na używkę);

- wyczyściłem filtry zaworków sterujących EGR i turbiną;


Nic to jednak nie dało, wyjąłem więc turbinę. Okazało się, że łopatki zmiennej geometrii są "zaspawane" nagarem. Wszystko rozruszałem, wyczyściłem, nie stwierdziłem luzu osiowego na wirniku, a tylko lekki luz promieniowy (podobno kasowany przez olej). Po tym zabiegu samochód trochę ożył na niskich obrotach, na 3 biegu wyrywa do przodu już od ~1700 obr./min, podczas gdy wcześniej był zamulony do ok. 2500. Sprawa trochę gorzej ma się na 4 biegu, wiadomo - to wyższa prędkość i samochód nie będzie przyśpieszał tak jak na niższych biegach, ale różnica jest zbyt duża. Live z INPy pokazuje, że turbina daje zbyt duże ciśnienie, na niskich obrotach (ok. 1500) daje 200 mbar za dużo - ciśnienie zadane waha się w okolicach atmosferycznego 1000 mbar. Po odpaleniu sztanga jest ściągana przez gruszkę podciśnienia dość powoli, jednak opiera się o zderzak. Gruszka chodzi płynnie, ale z dużym oporem, trzyma ciśnienie (sprawdzana strzykawką).

Przed czyszczenie turbiny raz pojawił się błąd zaworka turbiny. Po czyszczeniu i odłączeniu EGR komputer wyrzucił błąd EGRu (nic dziwnego) oraz błąd przeładowania turbo - 2,5 bar (to chyba max tej turbiny?) przy 2500 obr.

Podciśnienie za zaworkiem sterującym turbo to 50 cm Hg - 0,67 bar?


Nie mam pomysłu co dalej robić, a nie chcę działać na ślepo. Według mnie są cztery warianty - walnięty zaworek, gruszka, źle poskładana albo źle ustawiona turbina. Trochę później postaram się wrzucić live z INPy.

Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem i ma jakiś pomysł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od przetwornika ciśnienia, możesz użyć najpierw tego od egr i sprawdzisz czy jest różnica, jeżeli będzie identyczne przeładowanie to oznacza, że coś z turbiną namieszałeś.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wydaje mi się, że jest trochę lepiej - zaworek od turbo był dość mocno zasyfiony, ten od EGR wizualnie wygląda znacznie lepiej. Poprawę widać też w INPie - przed podmianą zaworków turbo dawało 2,5 bara przy +2k obr., teraz przy +3k. Muszę samochód jeszcze przegonić i zrobić porządne logi.


Zastanawia mnie powietrze. Przed czyszczeniem turbiny Soll i Ist zgadzały się praktycznie 1:1, teraz faktyczna ilość powietrza jest prawie cały czas o 200 mg większa. W innych poprawnych logach widziałem podobnie zawyżoną ilość powietrza. Czy ktoś wie skąd taka zależność? Próbowałem nawet odpiąć przepływkę, ale samochód wyraźnie osłabł.


po-wymianie-3.gif

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeśli pytasz o masę powietrza to będziesz mieć większą niż wymagana skoro zaślepiłeś EGR.


Z tego animowanego GIF'a to niewiele da się odczytać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.