Skocz do zawartości

330xd m57n skrzynia automatyczna strasznie ciągnie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pojazd został kupiony we wrześnie, wszystko pięknie tylko jest jeden problem ze skrzynią, który według właściciela zawsze był i on z tym już 2 lata jeździł.

e46 330xd touring A5S390R 2004 r.

Zawsze gdy przełączę dźwignią na pozycje D (podobnie jest ze wstecznym) samochód rwie do przodu nawet gdy mam wciśnięty maksymalnie hamulec.

Na światłach bądź w korku na pozycji D trzymając wciśnięty hamulec, samochód ciągnie do przodu, cała buda drga i to konkretnie, (po zmianie na D) obroty spadają na dół i wskazówka drga, ciśnienie na listwie paliwowej wzrasta.

Wygląda to mniej więcej tak jakbym coś nie wysprzęglało, jak tylnonapędowca trzymać na hamulcu (manual by zgasnął wiem).

Po puszczeniu hamulca samochód odrazu się rozpędza i jest wszystko tak jak ma być.

Pod bystrą górkę jak stanę w połowie i zwolnie hamulec samochód nie stoi tylko odrazu jedzie do przodu.

Na zimnym oleju zaraz po odpaleniu jest normalnie, samochód aż tak bardzo nie ciągnie, ale jak się troszkę nagrzeje to powraca.

Gdy wjeżdżam do garażu i przytrzymam go trochę na hamulcu (by się zmieścić w bramie), po przełączeniu na P samochód się buja, obroty skaczą (w zakresie 745 - 780) i po delikatnym dodaniu gazu się nasila bujanie samochodu, lecz po przekroczeniu 1000 obrotów już nie buja, a gdy zdejmę nogę z gazu dalej buja i obroty skaczą (raz mniej raz więcej).

Konwerter był regenerowany początkiem 2016 roku, około 50 tys. km temu.

Błędów na skrzyni i silników nie ma, resetowanie adaptacji nic nie przynosi. Jest nieduży zaciek oleju z uszczelnienia od mechanizmu zmiany biegów Mechanicy każdy mówi, że trzeba rozebrać i zobaczyć.

Planuje ze znajomym mechanikiem wyciągnąć całą skrzynię, wymienić konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne) i olej (7045E), filtr zmienić.


Czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z takim problemem? Poprzedni właściciel zmieniał olej, lecz nie wie na jaki bo w warsztacie mu dobierali, wiem tylko że było to robione i zapłacił 520zł.

Czy to może być złym olejem?

Gdy skrzynia będzie już wyciągnięta, na co zwrócić uwagę? Co przeczyścić i co kupić jeszcze oprócz oleju i filtra?

Opublikowano
Też bym się zastanowił czy przypadkiem nie jest zły olej zalany. Co do sprawdzenia to bym przeczyścił wszystkie zawory mechatroniki aczkolwiek jeżeli byłby problem z nimi to raczej objawiałoby się twardym wbijaniem biegów, szarpnięciami itp, ale przeczyścić nie zaszkodzi może akurat pomoże.
Opublikowano

Dla mnie to masz zbyt wysokie obroty. Jak mam zimny silnik to trzyma podobne obroty i wtedy trzeba mocno go trzymać na hamulcu.

Jak silnik się trochę rozgrzeje i obroty spadną do 720-700 to wtedy zdecydowanie łagodnieje.

83ba45602a45.jpg
Opublikowano
Przecież napisał wyraźnie, że jak jest zimna skrzynia, mimo podniesionych obrotów nie ciągnie tak mocno. Po rozgrzaniu konwerter tak trzyma, że aż zaczyna dławić silnik. Stąd te wahania obrotów i drżenie budy.
Opublikowano

Dziękuję Wam za poświęcony czas i odpowiedzi.

Gdyby ktoś miał jeszcze jakąś sugestię chętnie wysłucham.

Jaką rolę spełnia czujnik prędkości obrotowej skrzyni 24357507706, może on coś leci w kulki.

Opublikowano

Czujnik wysyła sygnał o prędkości obrotowej skrzyni do modułu skrzyni. A moduł na podstawie tych danych otwiera lub zamyka zawory w skrzyni zmieniając poszczególne przełożenia.

Jeżeli czujnik pada, to zapinanie biegów jest twarde. A skrzynia biegów jest w trybie awaryjnym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.