Skocz do zawartości

Układ chłodzenia, wyciek, zapowietrzenie, bulgotanie w zbior


konrado898

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć


Mam problem z moją Z4 E85 ,silnik 3L 6 cilindrowy , mianowicie układ chłodzenia .

Kilka miesięcy temu,był naprawiany układ chłodzenia, wymieniono węże, termostat , pompe wody ,chłodnice oraz uszczelniono zbiornik wyrównawczy . Od ostatniej naprawy zrobiłem około 7 tyś km.

Samochód na dzień dzisiejszy ma przejechane 300 tys , jezdzę czesto nim za granice .


Do rzeczy : parkując samochód , zauwazyłem ,że uchodzi niewielka liość dymu z pod maski, okazało sie ,że cieknie płyn pod spodem ze zbiorniczka wyrównawczego ( płyn nie bulgotał ). Kupiłem nowy zbiorniczek z oringami i przy wymianie okazało sie ,że mechanicy użyli wcześniej do oringów silikon,który zaczął przepuszczać płyn. Po wymianie zbiorniczka wyrównawczego wlałem płyn ( weszło około 3 l ) i odczekałem 10 min na zapalonym silniku . Następnie odjechałem 5 km i zauwazyłem ,że wskaznik temperatury gwałtownie sie poruszył do wysokiej temp.następnie spadł do niskiej temp.i zatrzymał sie w pozycji właściwej (w połowie tak jak zawsze wskazywał ) po zatrzymaniu się i otwarciu maski , odkręciłem kurek ze zbiorniczka , było ciśnienie i płyn bulgotał , dolałem jeszce płynu ale zaczął sie wylewać. Wentylator nie pracował ( listopad +5 ) zakręciłem kurek i wróciłem spowrotem 5km . Na miejscu odkręciłem kurek i musiałem dolać jeszcze płyn 1L , wentylator wciąż nie pracował .


Pytanie :

czy to sprawa wentylatora ,który nie chłodził chłodnicy i gorąca woda i ciśnienie wypchało płyn z pod zbiorniczka , albo wstrząsy spowodowane przez dziury na drogach naruszyły łącze gdzie przylegają oringi ze zbiorniczka .

złe odpowietrzenie spowodowało bulgotanie płynu ?

czy to uszczelka pod głowicą ?


Czy wie ktoś z was jak czesto w zimę załącza sie wentylator ? D


Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dla zainteresowanych


Problem naprawiony , oringi popuściły pod zbiornikiem wyrównawczym z powodu wstrzasów , były też klejone przez mechaników jakimś silikonem dlatego był wyciek . Wentylator sprawdzony za pomoca włączenia klimatyzacji ( działał ) w zimę rzadko sie załącza . Bulgotanie o którym pisałem było spowodowane zapowietrzeniem w układzie chłodzenia. Uszczelka pod głowicą jest cała i dobra .

Do wiadomości , czasem zatyka sie odpowietrzenie na korku i ciśnienie w układzie chłodzenia wypchnie płyn w miejscach gdzie jest mu najwygodniej, może to być na łączeniach gdzie znajduja sie oringi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.