Cześć Mam problem z moją Z4 E85 ,silnik 3L 6 cilindrowy , mianowicie układ chłodzenia . Kilka miesięcy temu,był naprawiany układ chłodzenia, wymieniono węże, termostat , pompe wody ,chłodnice oraz uszczelniono zbiornik wyrównawczy . Od ostatniej naprawy zrobiłem około 7 tyś km. Samochód na dzień dzisiejszy ma przejechane 300 tys , jezdzę czesto nim za granice . Do rzeczy : parkując samochód , zauwazyłem ,że uchodzi niewielka liość dymu z pod maski, okazało sie ,że cieknie płyn pod spodem ze zbiorniczka wyrównawczego ( płyn nie bulgotał ). Kupiłem nowy zbiorniczek z oringami i przy wymianie okazało sie ,że mechanicy użyli wcześniej do oringów silikon,który zaczął przepuszczać płyn. Po wymianie zbiorniczka wyrównawczego wlałem płyn ( weszło około 3 l ) i odczekałem 10 min na zapalonym silniku . Następnie odjechałem 5 km i zauwazyłem ,że wskaznik temperatury gwałtownie sie poruszył do wysokiej temp.następnie spadł do niskiej temp.i zatrzymał sie w pozycji właściwej (w połowie tak jak zawsze wskazywał ) po zatrzymaniu się i otwarciu maski , odkręciłem kurek ze zbiorniczka , było ciśnienie i płyn bulgotał , dolałem jeszce płynu ale zaczął sie wylewać. Wentylator nie pracował ( listopad +5 ) zakręciłem kurek i wróciłem spowrotem 5km . Na miejscu odkręciłem kurek i musiałem dolać jeszcze płyn 1L , wentylator wciąż nie pracował . Pytanie : czy to sprawa wentylatora ,który nie chłodził chłodnicy i gorąca woda i ciśnienie wypchało płyn z pod zbiorniczka , albo wstrząsy spowodowane przez dziury na drogach naruszyły łącze gdzie przylegają oringi ze zbiorniczka . złe odpowietrzenie spowodowało bulgotanie płynu ? czy to uszczelka pod głowicą ? Czy wie ktoś z was jak czesto w zimę załącza sie wentylator ? D Z góry dziękuję za pomoc