Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Mam problem z moją Z4 E85 ,silnik 3L 6 cilindrowy , mianowicie układ chłodzenia .

Kilka miesięcy temu,był naprawiany układ chłodzenia, wymieniono węże, termostat , pompe wody ,chłodnice oraz uszczelniono zbiornik wyrównawczy . Od ostatniej naprawy zrobiłem około 7 tyś km.

Samochód na dzień dzisiejszy ma przejechane 300 tys , jezdzę czesto nim za granice .


Do rzeczy : parkując samochód , zauwazyłem ,że uchodzi niewielka liość dymu z pod maski, okazało sie ,że cieknie płyn pod spodem ze zbiorniczka wyrównawczego ( płyn nie bulgotał ). Kupiłem nowy zbiorniczek z oringami i przy wymianie okazało sie ,że mechanicy użyli wcześniej do oringów silikon,który zaczął przepuszczać płyn. Po wymianie zbiorniczka wyrównawczego wlałem płyn ( weszło około 3 l ) i odczekałem 10 min na zapalonym silniku . Następnie odjechałem 5 km i zauwazyłem ,że wskaznik temperatury gwałtownie sie poruszył do wysokiej temp.następnie spadł do niskiej temp.i zatrzymał sie w pozycji właściwej (w połowie tak jak zawsze wskazywał ) po zatrzymaniu się i otwarciu maski , odkręciłem kurek ze zbiorniczka , było ciśnienie i płyn bulgotał , dolałem jeszce płynu ale zaczął sie wylewać. Wentylator nie pracował ( listopad +5 ) zakręciłem kurek i wróciłem spowrotem 5km . Na miejscu odkręciłem kurek i musiałem dolać jeszcze płyn 1L , wentylator wciąż nie pracował .


Pytanie :

czy to sprawa wentylatora ,który nie chłodził chłodnicy i gorąca woda i ciśnienie wypchało płyn z pod zbiorniczka , albo wstrząsy spowodowane przez dziury na drogach naruszyły łącze gdzie przylegają oringi ze zbiorniczka .

złe odpowietrzenie spowodowało bulgotanie płynu ?

czy to uszczelka pod głowicą ?


Czy wie ktoś z was jak czesto w zimę załącza sie wentylator ? D


Z góry dziękuję za pomoc

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dla zainteresowanych


Problem naprawiony , oringi popuściły pod zbiornikiem wyrównawczym z powodu wstrzasów , były też klejone przez mechaników jakimś silikonem dlatego był wyciek . Wentylator sprawdzony za pomoca włączenia klimatyzacji ( działał ) w zimę rzadko sie załącza . Bulgotanie o którym pisałem było spowodowane zapowietrzeniem w układzie chłodzenia. Uszczelka pod głowicą jest cała i dobra .

Do wiadomości , czasem zatyka sie odpowietrzenie na korku i ciśnienie w układzie chłodzenia wypchnie płyn w miejscach gdzie jest mu najwygodniej, może to być na łączeniach gdzie znajduja sie oringi .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.