Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakiś czas temu zauważyłem, że podczas jazdy pojawił się dziwny odgłos tak jakby wycia. Jest to dla mnie niepokojące. Nie chcąc czekać aż coś się stanie zabrałem się za diagnostykę i próbę naprawy usterki.


O samochodzie:

• BMW 530xd E61 (Touring)

• Data produkcji: 01.2007

• Silnik: M57/T2

• Skrzynia automatyczna


Objawy:

• Najgłośniej słychać przy prędkości 60km/h po zdjęciu nogi z gazu

• Niezależne od kierunku jazdy

• Niezależne od obciążenia

• Lokalizacja określana jako tył z prawej strony (choć nie do końca się z tym zgodzę, ponieważ osobiście uważam, że ten odgłos wydobywa się z przedniej części pojazdu)


Po wizytach u czterech mechaników zostało stwierdzone, że to tylny dyferencjał. Most przeszedł regenerację: wymiana łożysk i uszczelniaczy (firma regenerująca twierdziła, że wymienili wszystko na oryginalne). Niestety nic to nie zmieniło.


Sprawdziliśmy:

• Łożyska kół - bez luzów, wszystko ok

• Dyferencjał po regeneracji firmy o dobrych opiniach i dużym doświadczeniu. Ludzie, którzy wykonali regenerację powiedzieli, że most był w bardzo dobrym stanie nawet przed regeneracją.

• Łożysko podpory wału mechanicy uznali, że jest ok

• Opony i felgi na pewno nie powodują tego, zmienialiśmy na zimówki na innych felgach i nadal to samo


Jeden mechanik zasugerował, że może to być spowodowane wymianą koła pasowego, które miało miejsce niedługo przed zauważeniem wycia. Koło zostało wymienione na koło firmy Corteco. Czy myślicie, że może to być tego wina?


Dzisiaj po powrocie do domu postaram się dla Was nagrać brzmienie tego.


Proszę Was o pomoc w diagnostyce, ponieważ teraz każdy mechanik, u którego byliśmy mówi co innego. Za każdym razem informacja kosztuje a w ostatnim czasie wydaliśmy już bardzo dużo pieniędzy na naprawy tego samochodu.


Jeśli potrzebujecie jeszcze jakiś informacji będę starał się odpisywać na bieżąco.


Liczę na Waszą pomoc!

Opublikowano

Tutaj wrzuciłem dla Was film z nagranym dźwiękiem.

Jest bardzo słyszalny, chodzi o te "metaliczne?" wycie.




Przepraszam bardzo za jakość tego nagrania, lecz nie posiadam lepszego sprzętu.

Opublikowano

Przecież wystaczy auto dać na podnośnik i rozpędzić go do 60km/h. Wejść pod auto i zlokalizowac wycie.


Wyciągnijcie tylko bezpiecznik od ABS ewentualnie jeszcze od xdrivia żeby wykluczyć przedni napęd. Abs wyciagnijcie bo auto będzie hamować poszczególnymi kołami w celu wyrównania prędkości i bedzie szarpać całym układem napędowym.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Z filmiku nic nie stwierdziłem pewnie przez jakość.

Metaliczne dźwięki często wskazują na wał, na początek sprawdził bym podpore wału, krzyżak, przeguby, półosie (podobno często dzieje się z nimi coś w xdrive).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Szanowni Panowie.

Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc, bardzo wiele to dla Nas znaczy. Okazało się, że Pan Baruc miał rację. Winny byl reduktor. Dzisiaj odpielismy wtyczkę od reduktora ATC i wszystko ustało i wycie i szarpanie.

Temat do zamknięcia.


Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc!

Jesteście wielcy!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.