Skocz do zawartości

[E61, M47, 520D, 163hp] problem ze startem przy niskich temp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czytam to forum przy roznych okazjach, ale to moj pierwszy raz gdy pisze, takze z gory sorka jesli cos jest zle. Pytanie dotyczy startu rano przy minusowych temperaturach. Kiedys znalazlem tu podobny opis ale zniknal i nie widzialem zadnych odpowiedzi. Od razu powiem, ze jestem po wymianie wszystich swiec zarowych i kontrolera. Wymienilem rowniez filtr paliwa. Wczoraj ze znajomym robilismy diagnostyke aplikacja Carly, nie mam zadnyh bledow. Teraz problem, rano po zimnej nocy i to moze byc zaledwie -1, auto kreci normalnie i odpala ale po 1-2 sek gasnie, po paru takich razach przestaje gasnac i moge ruszac. W momencie ruszania jest bardzo slabo z moca, pedal gazu jakby nie reagowal, auto ledwo jedzie dopoki nie wejdzie powyzej 2k rpm. Jesli odpale i poczekam 2-3 min, sprawa wyglada lepiej, auto zachowuje sie normalnie. Jesli temp w nocy spada do -5 i nizej, bardzo trudno juz odpalic, wyglada to tak samo. W czasie tych prob zapala sie ikonka grzania swiec, ale nie za kazdym razem. Zdarza sie ze nie odpalam i daje spokoj i zostawiam auto w domu. Jeszcze odnosnie diagnostki Carly, jedyna anomalia, ktora wykazala to bardzo niska temp plynu chlodzacego, ok. 50st po 30min jezdzie autostrada. Czytalem tu ze powinno byc ok 90st. W watkach o zimnym starcie czytalem tez cos o czujnikach temperatury, ktore jesli sa uszkodzone, moga miec wplyw na zimny start. Dodam jeszcze ze jestem po wymianie dpf na nowy, takze to nie powinno miec zwiazku z dpf.

Znalazlem ponizszy watek z bardzo podobnyn problemem, zastanawia mnie czy to moze miec zwiazek z temp plynu chlodzacego.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=335604#p2450665

Ktos mial podobny problem? Z gory dzieki za odpowiedzi. Arek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli temperaturę masz 50 stopni to nie uruchomi się procedura wypalania DPF-a i możesz być pewny że filtr się zapcha jeśli już nie jest. Podłącz Carly i sprawdź jakie jest ciśnienie przed filtrem. Oczywiście termostaty do wymiany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba nie bardzo orientujesz się jak to wszystko funkcjonuje. DPF w sprawnym samochodzie wypala się automatycznie co kilkaset km bo jeśli by to nie nastąpiło to filtr się zapcha i auto straci moc i przestanie jeździć ale aby wypalanie się uruchamiało automatycznie to muszą być spełnione odpowiednie warunki do tego takie jak np. minimum 10 litrów paliwa w baku, temperatura cieczy chłodzącej minimum 75 stopni i kilka innych. U ciebie temp. cieczy to 50 stopni podczas jazdy dlatego procedura wypalania się nie uruchomi i masz problemy gotowe, wielce prawdopodobne że to zabiło twój poprzedni filtr dpf i jeśli tego nie naprawisz to za chwilę nowy będzie do wymiany.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam


I jak tam rozwiązywanie twojego problemu? Rozwiązałeś problem odpalania na zimnym. Mam ten sam problem od ponad roku. Tylko zima oczywiście.

Opublikowano
Dzisiaj przyjechaly termostaty i bede wymienial. Zamierzam tez sprawdzic i wyczyscic czujnik cisnienia, ktory siedzi za kolektorem od strony szyby, ten o ktorym pisza w linku w moim pierwszym poscie. Po wykasowaniu bledow w carly, odpalanie jakby sie polepszylo, ale dopoki sie auto nie rozgrzeje 2-3 minuty to gaz nie reaguje dalej. Watpie zeby to mialo zwiazek z termostatami. Jak to zrobie to wypale dpf. Mam nadzieje, ze jakas poprawa bedzie. Dam znac.
Opublikowano

Jestem autorem tego tematu do ktoregO dales linka :D Proeblemu nie rozwiazalem. Od lutego spokoj byl Aa teraz przyszly mrozy i przy odpalaniu przez chwile pracuje nie rowno :duh:

chyba sterownik

Opublikowano

W jednym z tematów podobnych kolega miał podobny problem i wszystko było spowodowane zimnym łutem w sterowniku. U mnie sterownik był podmieniony ale efekt ten sam.


Może u ciebie będzie inaczej.


Ja teraz chce spróbować z przepływomierze. Zintegrowany w nim jest czujnik temperatury być może on szwankuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiedzialem o tym. Wielkie dzieki za pomoc.

 

A wymiana dpf-a została zapisana w samochodzie?

 

W jednym z tematów podobnych kolega miał podobny problem i wszystko było spowodowane zimnym łutem w sterowniku. U mnie sterownik był podmieniony ale efekt ten sam.


Może u ciebie będzie inaczej.


Ja teraz chce spróbować z przepływomierze. Zintegrowany w nim jest czujnik temperatury być może on szwankuje.

To na pewno da się zczytac komputerem, madz 2ogole jakieś błędy?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Dpf byl wykasowany w menu serwisowym, tak samo jak sie kasuje olej po wymianie. Tylko dpf ma cykl 200tys. Gdzies indziej trzeba to jeszcze robic? Od razu mowie, ze nie wiem jak wejsc w ukryte menu, gdzie np. Widac temp. Cieczy chlodzacej. Ja robie to na Carly, ostatnio zakupilem. Mierzylem roznicowe cisnienie dpf i na biegu jalowym, automat, pokazuje ok. 25hPa. Wyskakuje mi blad 0480, ale moge go wykasowywac i przez jakis czas nie wraca. Z tego co tu czytalem po wymianie termostatow, jak mi temp. wroci do normy to powinien sie zaczac regenerowac automatycznie, przy spelnieniu pozostalych warunkow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak termostaty wymieniłeś to pasowało by abyś wymusił wypalanie DFP-a ale wcześniej trzeba wykasować ten błąd 0480 bo inaczej procedura się nie uruchomi.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam w Nowym Roku!

Chcialem podziekowac za pomoc i dobre rady. Wymienilem oba termostaty, 3h mi zeszlo. Termostat EGR mial zupelnie otwarty przelot. Temperatura cieczy chlodzacej ladnie trzyma teraz 88 stopni.

Zniknely problemy z odpalaniem na zimnym i wrocila mi moc od razu po odpaleniu. Z tego co czytalem, przyczyna tych problemow moze byc termostat EGR i brak cisnienia.

Po dlugiej podrozy wypalil mi sie rowniez DPF, cisnienie mi spadlo do 1-2hPa. Wartosci sadzy i popiolu rowniez poszly mocno w dol. Nawet nie resetowalem dpf w systemie bo w Carly nie ma takiej opcji, a w BTool Expert cos nie moglem sie polaczyc i dalem sobie spokoj. Takze na razie ciesze sie jazda i brakiem problemow.

Najlepszego w Nowym Roku!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w BTool Expert cos nie moglem sie polaczyc i dalem sobie spokoj.

 

Carly koliduje z Btool-em dlatego przed próbą połączenia musisz w telefonie wymusić zamknięcie Carly żeby się połączyć z inną apką do diagnostyki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.