Skocz do zawartości

Rozpoznawanie znaków - wyświetlanie


BenDover

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry, prosze o podpowiedź czy jest możliwość dokupienia opcji rozpoznawania znaków do gotowego samochodu?

X3 z końca 2020 jest wyposażony w BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz Connected Professional. Kupiłem samochód ze stoku, który nie posiada asystenta kierowcy. Ten system a szczególnie rozpoznawanie znaków i informacja o pojazdach w martwym polu wydaje mi się bardzo korzystnym rozwiązaniem. Będę wdzięczny za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu zapytałem serwis o doposażenie w system rozpoznawania znaków i otrzymałem konkretną ofertę. Ale moje auto ma systemy wspomagające i reflektory adaptacyjne, a to są warunki podstawowe, ponieważ do znaków potrzebna jest kamera.

Poza tym, zanim zdecyduje się Pan na dokupienie, radzę poczekać na odpowiedzi na moje pytania, tylko jakoś nikt się nie kwapi. Czyżby nikt, poza krótką wymianą zdań (również w innym wątku) nie miał bogatszych doświadczeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu zapytałem serwis o doposażenie w system rozpoznawania znaków i otrzymałem konkretną ofertę. Ale moje auto ma systemy wspomagające i reflektory adaptacyjne, a to są warunki podstawowe, ponieważ do znaków potrzebna jest kamera.

Poza tym, zanim zdecyduje się Pan na dokupienie, radzę poczekać na odpowiedzi na moje pytania, tylko jakoś nikt się nie kwapi. Czyżby nikt, poza krótką wymianą zdań (również w innym wątku) nie miał bogatszych doświadczeń?

 

Witam, mam od niedawna auto i jeszcze nie miałem okazji wyjechać poza miasto, natomiast jeżdżąc po mieście jak np. minąłem ograniczenie do 40km/h i potem skrzyżowanie, to HUD dalej wyświetlał ograniczenie do 40. Przyglądnę się w tym tygodniu bardziej tym znakom i jak coś zauważę to dam znać.

Natomiast jak jechałem na rozwidleniu, trzymałem się lewej strony gdzie było dalej 80km/h, a na ulicy odchodzącej w prawo było ograniczenie do 50km/h to wyłapał ten znak i pokazywał mi 50km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu zapytałem serwis o doposażenie w system rozpoznawania znaków i otrzymałem konkretną ofertę. Ale moje auto ma systemy wspomagające i reflektory adaptacyjne, a to są warunki podstawowe, ponieważ do znaków potrzebna jest kamera.

Poza tym, zanim zdecyduje się Pan na dokupienie, radzę poczekać na odpowiedzi na moje pytania, tylko jakoś nikt się nie kwapi. Czyżby nikt, poza krótką wymianą zdań (również w innym wątku) nie miał bogatszych doświadczeń?

 

Dziękuję za podpowiedź. Doradca po konsultacji z serwisem powiedział że nie ma możliwości doposażenie samochodu. Może miał na myśli cały pakiet asystenta kierowcy. Może jest szansa choć na czytanie znaków. Samochód jest wyposażony w asystent świateł drogowych i reflektory adaptacyjne.

Podpytam jeszcze bezpośrednio w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam od niedawna auto i jeszcze nie miałem okazji wyjechać poza miasto, natomiast jeżdżąc po mieście jak np. minąłem ograniczenie do 40km/h i potem skrzyżowanie, to HUD dalej wyświetlał ograniczenie do 40. Przyglądnę się w tym tygodniu bardziej tym znakom i jak coś zauważę to dam znać.

Natomiast jak jechałem na rozwidleniu, trzymałem się lewej strony gdzie było dalej 80km/h, a na ulicy odchodzącej w prawo było ograniczenie do 50km/h to wyłapał ten znak i pokazywał mi 50km/h.

Wygląda na to, że to jest kiepskie. Ale pomimo tego bardzo proszę o analizę. Nie mam ciśnienia, a jak mam wydać 3 k to chcę wiedzieć, że sensownie. Ja mam asystenta świateł drogowych, oczywiście aktywny tempomat i uważam że te rzeczy działają znakomicie. Dlatego spodziewałem się, że znaki też zadziałają.

Tutaj:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=237250

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=290562

koledzy opisują swoje doświadczenia, ale jak widać zdania podzielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam od niedawna auto i jeszcze nie miałem okazji wyjechać poza miasto, natomiast jeżdżąc po mieście jak np. minąłem ograniczenie do 40km/h i potem skrzyżowanie, to HUD dalej wyświetlał ograniczenie do 40. Przyglądnę się w tym tygodniu bardziej tym znakom i jak coś zauważę to dam znać.

Natomiast jak jechałem na rozwidleniu, trzymałem się lewej strony gdzie było dalej 80km/h, a na ulicy odchodzącej w prawo było ograniczenie do 50km/h to wyłapał ten znak i pokazywał mi 50km/h.

Wygląda na to, że to jest kiepskie. Ale pomimo tego bardzo proszę o analizę. Nie mam ciśnienia, a jak mam wydać 3 k to chcę wiedzieć, że sensownie. Ja mam asystenta świateł drogowych, oczywiście aktywny tempomat i uważam że te rzeczy działają znakomicie. Dlatego spodziewałem się, że znaki też zadziałają.

Tutaj:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=237250

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=290562

koledzy opisują swoje doświadczenia, ale jak widać zdania podzielone.

 

Hmm, tak, sam mam podzielone zdanie, więc myślę, że to dobre podsumowanie ;) natomiast pojeździłem trochę po mieście i mam takie obserwacje:

1) Po zjechaniu z drogi z ograniczeniem 70km/h (lewoskręt na skrzyżowaniu) na drogę z 50km/h zmienił ograniczenie mimo braku znaku

2) Po minięciu skrzyżowania (jadąc na wprost, bez żadnych znaków) nie zmienił z 60km/h na 50km/h

3) Jadąc w centrum uliczką z ograniczeniem do 10km/h i po minięciu skrzyżowania (jadąc na wprost, bez żadnych znaków) przeskoczył na 50km/h


Mam wrażenie, że znaki z nawigacji przepina wtedy kiedy jest pewien danych w nawigacji, a prawdopodobnie nie na wszystkich ulicach mają wbite obowiązujące ograniczenia - to tylko domysł.


Natomiast jak już są znaki to bez problemu faktycznie je odczytuje i nie zdażyło mi się ani razu minąć znaku tak, żeby go nie sczytał, albo źle rozpoznał.


A i jeszcze jedno - po 23:00 nie pokazywał mi ograniczenia do 60km/h w mieście (choć to nieduża strata bo niedługo ma to i tak zniknąć).


Nie miałem okazji jeszcze przejechać się poza miasto, ale jak będę miał taką okazję to sprawdzę i napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1) - jeśli wcześniej odczytał znak 70, to w sumie dobrze;

Ad 2) - jeśli wcześniej odczytał znak 60, to nie dobrze że nie zmienił;

Ad 3) - jeśli wcześniej odczytał znak 10, to dobrze.

Zatem 2:1 :?

Pozostaje mi poczekać na wrażenia spoza miasta, namawiam na jakiś wypad w weekend!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się kawałek i działa ustawianie ograniczenia po wjechaniu w teren zabudowany, natomiast nie umiem powiedzieć, czy bierze to ze znaku, czy z danych nawigacji.


A, właśnie, jest jeszcze jeden, niezbity dowód że działa branie prędkości z nawigacji: niedaleko mnie była ulica na której było ograniczenie podniesione do 60km/h, a jakieś 2 miesiące temu zrobili wzdłuż ścieżkę rowerową i usunęli znaki podnoszące ograniczenie. Auto mimo wszystko pokazuje tam dalej 60km/h.


Więc ogólnie na dwoje babka wróżyła - samo rozpoznawanie znaków jest super - czyta je bez żadnych pomyłek, fajnie też działa jedna rzecz: jak wracałem dzisiaj do domu dość krętymi drogami, to z wyprzedzeniem (kilkaset metrów) pokazywał, że niedługo z 90km/h zrobi się 60km/h i np. w trybie eco pro sugerował odjęcie gazu. Natomiast tam gdzie bierze dane z nawigacji to jesteśmy skazani na to, jak ona jest dokładna. Osobiście nie żałuję że to wziąłem, ale nie wiem czy bym dopłacił do tego, gdybym tego nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc ogólnie na dwoje babka wróżyła - samo rozpoznawanie znaków jest super - czyta je bez żadnych pomyłek, fajnie też działa jedna rzecz: jak wracałem dzisiaj do domu dość krętymi drogami, to z wyprzedzeniem (kilkaset metrów) pokazywał, że niedługo z 90km/h zrobi się 60km/h

Czyli pomimo, że piszesz że super czyta znaki, to wyraźnie wskazujesz że bierze je z nawigacji. Tymczasem ja liczyłem na to, że po prostu czyta fizyczny znak i potrafi go zinterpretować.

W sumie jednak nie mam odpowiedzi na moje 5 pytań, ale raczej działa to inaczej niż sobie wyobrażałem. Chyba nie będę doposażał, bo to nie kilkaset pln (a tyle to powinno max kosztować skoro w aucie jest "hardware" i chodzi tylko o kod :mad2:), ale ponad 3k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyta z nawigacji i ze znaków fizycznych. Wczoraj mijałem tymczasowe ograniczenie do 30 km/h i odczytało je bez problemu.

 

Tak, ale ja przyznam szczerze bardziej byłem zadowolony z rozpoznawania w F31. Kilka razy przez tydzień używania samochodu i jakieś ~1k km głupotę pokazało a w Fce zawsze było wszystko ok (a przynajmniej nie zwróciłem na to uwagi). :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, ale cały czas nie mam odpowiedzi na te moje konkretne pytania 1-5.

Rozumiem, że czyta kamerą, ale jeśli na zakrętach dużo wcześniej wskazał "że będzie znak", to rozumiem, że tą kamerą się posiłkuje. I BARDZO DOBRZE, tak powinno być. Natomiast pozostaje pytanie: jak ta kamera sobie radzi ze znakami z tabliczką: np. słynne "bei nasse" w Niemczech albo z symbolem ciężarówki pod ograniczeniem, jak czyta znak na wyświetlaczu bramowym nad autostradą itd.

Mniej kłopotliwe jest jak czasami niechcący pokaże znak na zjeździe z autostrady, niż jak będzie mi wyskakiwać ograniczenie dla ciężarówki albo nie uwzględni tego nad autostradą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.