Skocz do zawartości

M42.Uszczelniacz wybieraka + zapocony dół silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=120678&sid=9b4ff24febfe4de0e1802e961dd5b4a8





Witam, chciałbym zasięgnąć rady osób bardziej doświadczonych ode mnie.. Mógłby mi ktoś wskazać gdzie znajduje się uszczelniacz wybieraka [ 23128677736

Pierścień uszczelniający 15X21X5 ] Na schemacie real-oem jest obok rysunku i ciezko mi wydedukować gdzie go znaleść na skrzyni/wybieraku.. Skrzynia jest zapocona i przymierzałbym się do wymiany uszczelniacza skrzynia-wał oraz wybieraka.


http://bankfotek.pl/image/2127902.jpeg


foto nie moje.


Żeby nie zakładać nowego tematu dopisze tutaj. Zauważyłem ze znika mi olej, pod autem okazało się że dół silnika jest zapocony. Wydaje mi się że obudowa rozrządu do wymiany uszczelki + wału przy okazji. Jak myślicie ? Co do odpowiedzi typu uszczelka pod głowicą - temp. trzyma, nie grzeje się , w płynie chłodniczym nie ma oleju a w oleju nie ma płynu,nie kopci ,nie ma masła pod korkiem. Robiłem test na obecność CO2 w układzie płynem rekatywnym i jedyne co po 5min gazowania i bombelkowania to cisnienie sie podniosło i wybiło płyn chłodniczy do naczynia z płynem reaktywnym a kolor pozostał taki sam jak był. Niżej zamieszczam zdjęcia :


http://www.bankfotek.pl/image/2127903.jpeg


http://www.bankfotek.pl/image/2127904.jpeg



I motor -M42B18


http://www.bankfotek.pl/image/2127905.jpeg


Liczę na jakiekolwiek porady, pozdrawiam.

Opublikowano

Uszczelniacz wybieraka:

ck2buqhywyxd_t.jpg


Uszczelniacz wałka też wymień:

dpl9xh0x6vz1_t.jpg


Zaopatrz się w taki ściągacz:

vhtvn5rsfulm_t.jpg


Bo będziesz ściągać to i nie, młotkiem nie dasz rady:

pq6k28x38cik_t.jpg


Ja kupiłem takie uszczelniacze i dały radę:

baz9phr1z36d_t.jpg


Na realoem pozycja 13 i 14:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BE51-EUR-02-1993-E36-BMW-318is&diagId=23_1279


Pozdrawiam

Opublikowano

Super, dzięki bardzo za treściwy poradnik. A co do motoru jakieś przemyślenia?.


// dokręcanie spowrotem śrub od łożyska jakie momenty czy na oko bez przesady , jak dokrecales?

Opublikowano
Super, dzięki bardzo za treściwy poradnik. A co do motoru jakieś przemyślenia?.


// dokręcanie spowrotem śrub od łożyska jakie momenty czy na oko bez przesady , jak dokrecales?

 

Nie miałem klucza dynamometrycznego, więc nakrętkę wałka dokręcałem na wyczucie. Tak samo śruby elastycznego łącznika wału.


Co do motoru to na pewno masz do wymiany uszczelkę obudowy rozrządu. Jeśli się gotuje to spróbuj dobrze odpowietrzyć najpierw.


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.