Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem z układem chłodzenia, tj raz przed jazdą zauważyłem, że płynu chłodniczego było bardzo mało, dolalem trochę (moze setkę) i przejechałem kilometr-dwa i sprawdziłem - poziom był na minimum, więc pojechałem dalej w trasę. Po sprawdzeniu na drugi dzień na kompletnie zimnym silniku poziom był wciąż na minimum, obejrzalem zbiorniczek z dwóch stron tam gdzie widziałem czy nie pękniety albo coś nie cieknie lub nie ma jakiś mokrych śladów i wszystko jest OK. Poziom oleju nie zmienil się od tego czasu, na korku oleju nie ma żadnego masła czy innych niepokojących śladów. Dziś postanowilem odpowietrzyć układ i przy otworzonym zbiorniczku wyrównawczym co jakiś czas odkręcałem odpowietrznik i czasem poleciało trochę bąbli, czasem nie, robiłem to tak długo aż płyn nie podszedł w zbiorniczku wyrównawczym prawie pod krawędź, bo balem się że się wyleje i tak kilkukrotnie, do momentu aż przestały leciec bąble powietrza z odpowietrznika, jednak nie otworzył się termostat i ten wąż niższy był cały czas zimny. Pytanie jak to dalej zrobić, bo wydaje mi się, że jeszcze trochę powietrza w układzie może być, ale robiłem to sam i bałem się, że się przeleje ze zbiorniczka, jutro rano zobacze jaki jest stan. Pytanie co dalej mogę z tym zrobić? Dodam też, że cały czas obserowałem wskazówke na desce od temperatury cieczy i po nagrzaniu stała w pionie tak jak powinna bez wychyleń, ciepłe powietrze leci z nawiewów
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zrób to na zakręconym korku, możesz podkręcać obroty aby przyspieszyć proces, włącz sobie test 7.0, ponieważ pion jest od 75 do 115 stopni a u Ciebie termostat ma się otworzyć przy 97 stopniach, możesz również podnieś przód aby było łatwiej odpowietrzyć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki za pomoc, zrobiłem tak jak mówiłeś i na początku słyszałem takie pykanie z kratek nawiewu, zakładam że to bąble powietrza z nagrzewnicy, z odpowietrznika uszło kilka bąbli i później była już cisza w kratkach. Po osiągnięciu temperatury 97 stopni otworzył się termostat, bo drugi wąż zrobił się ciepły, po ostygnięciu przez noc płynu mam na minimum, więc doleję trochę z odkręconym odpowietrznikiem - mimo że trochę płynu się ulało tu i ówdzie to wcześniej dolałem trochę jak był zapowietrzony i myśle, że dlatego teraz nie mam dużo poniżej min, ale poprawcie jeżeli się mylę. Jest jeszcze sprawa, która troche mnie ciekawi, bo albo nie widziałem tego w poprzednim samochodzie albo nie zwracałem na to uwagi - para wodna z wydechu. Odpowietrzałem około 40 minut i praktycznie cały czas leciała para (mam nadzieję, że to para) z wydechu, a później poleciało z niego kilka kropel wody. Bylo to rzadkie i dość ulotne (szybko znikało w powietrzu), troche się nasilało przy przygazówkach. Wciąż stan oleju w normie, organoleptycznie nie zauważyłem oleju w płynie, pod korkiem nie ma masła, oleju ani płynu nie przybywa ani nie ubywa (z płynem to zakładam, że był zapowietrzony, bo skoro był raz dużo poniżej stanu, a później na minimum bez żadnych dolewek to winię za to zapowietrzenie). Jak jadę autem to przez pierwsze X kilometrów widzę parę w lusterkach później nie, chyba że auto postoi dłużej na wolnych obrotach np. na światłach, ale inne auta też wtedy zaczynają kopcić/parowac. Myslałem tylko, że po nagrzaniu silnika woda która się mogła zebrac z wydechu (była bardzo duża mgła przez prawie cały dzień i noc zanim odpowietrzylem samochód). Czy to normalne?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Para z wydechu to norma w takiej formie jak piszesz, tak samo normalne jest to, że na drugi dzień po odpowietrzaniu z zakręconym korkiem trzeba dolać trochę płynu, wszystko ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pozwolę sobie odświeżyc, żeby dopytać, bo kusi mnie żeby dać to mechanikowi ;/ dziś rano chciałem uzupełnić stan, bo poprzednio tego nie zrobiłem jeździłem na minimum i chciałem dolać do maksa jak będzie zimny co by nic nie pękło. Sprawdzam stan, no nie ubyło, nie przybyło, odkreciłem korek zbiorniczka i odpowietrznik - z odpowietrznika zasyczało jakby tam było powietrze i zeszło, natomiast stan w zbiorniczku się podniósł - czy ja miałem szczęście i sobie odpowietrzyłem jakiś bąbel czy zaprzepaściłem cała pracę i wpuściłem powietrze na nowo do układu?
Opublikowano
Odkręć odpowietrznik, i dolewaj płynu chłodzącego ile wejdzie. Zakręć odpowietrznik i korek chłodnicy. Jeździj i kontroluj temp silnika. Następnego dnia przed uruchomieniem silnika odkręć korek chłodnicy i skontroluj poziom płynu. Jak potrzeba to dolej do maxa. Jeśli musiałeś dolać to postepuj jak wyżej. Jeśli był stan max, to zakręć korek i zapomnij o problemie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.