Skocz do zawartości

E61 2007 525d 3.0D LCI automat rozruch poranny


grzesiod

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna przesiadłem sie na z e39 na e61 z systemem bez-kluczykowym


zauważyłem przy porannym uruchomieniu przy temp. około 5 st ze silnik puszcza biały dymek i nierówno pracuje przez kilka sekund, sprawdziłem komputerem, nie wyświetlił błędów, jako że nie znam stanu świeć ani nie mam informacji kiedy były wymieniane, wymieniłem świece i sterownik świec na beru , ale problem nie ustąpił i dalej nie ma komunikatów o błędach , proszę o pomoc co sprawdzić i jak aby zdiagnozować problem, dodam że świece na krótko te stare sprawdzałem i działały.


co jeszcze sprawdzić


jakby ktoś ewentualnie też rzucił okiem na błędy, co do lusterka to wiadoma sprawa trzeba sprawdzić połączenie.. może są jakieś newralgiczne punkty


reszta nie wiem jeszcze


jeszcze mam pytanie o grzanie świec, bo nigdzie nie wdziałem kontrolki jak to było w e39


jako ze mam problem z dodaniem obrazka przepisze błędy


kod

009C6B- zintegrowany automatyczny układ ogrzewania i klimatyzacji: Dodatkowa pompa......

009C55- zintegrowany automatyczny układ ogrzewania i klimatyzacji: czujnik zaparowania

009C54- zintegrowany automatyczny układ ogrzewania i klimatyzacji: Czujnik AUC

0093CA- KGM: Brak komunikacji LIN z lusterkiem zewnętrznym po stronie pasażera


z góry dziękuję za pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mi kontrolka grzania świec pokazuje się dopiero gdy temperatura spada poniżej 3 stopni. Jesli wykluczasz poprawność działania świec i sterownika to można by jeszcze przyjrzeć się w jakim stanie jest odma oraz czy któryś wtryskiwacz nie kuleje. Wtryśnięcie zbyt dużej ilości ropy do cylindra i nie przepalenie jej może powodować przez chwile nierówna prace i dymienie. Czujnik auc jest przy filtrze kabinowym od strony pasażera w podszybiu pod maska. Może jest tylko wypięty albo w ogole go nie ma. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za zainteresowanie ale jakby wtryski przelewały to problem występowałby zawsze przy odpalaniu, na pewno pościłby dymka... a tu nic


ewidentnie coś te świece nie grzeją tylko gdzie szukać przyczyny, jakieś kable zasilające... na razie nie rozgryzłem tematu



za czujnik AUC dzięki Tobie wiem gdzie jest ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za zainteresowanie ale jakby wtryski przelewały to problem występowałby zawsze przy odpalaniu, na pewno pościłby dymka... a tu nic


ewidentnie coś te świece nie grzeją tylko gdzie szukać przyczyny, jakieś kable zasilające... na razie nie rozgryzłem tematu



za czujnik AUC dzięki Tobie wiem gdzie jest ...

Jak by coś było ze świecami, to diagnoza kom. wykaże, zaparowania szyb - pewnie ktoś szybę wymieniał a czujnika nie , dpf masz , chip nie był robiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dpf - out

Nie masz się co przejmować jeżeli DPF usunięty to taki "bączek" będzie Ci się pojawiał gdy na dworze zimniej oczywiście jeżeli jesteś pewien, że Twój sterownik i świeczki działają prawidłowo.

 

Jak by coś było ze świecami, to diagnoza kom. wykaże

Nie zawsze i nie koniecznie uwierz mi, w moim przypadku błędu nie pokazywało, a 3 świece były padnięte i tylko jedna grzała. Wyszło dopiero po sprawdzeniu oporności. Poza tym świece te nie działają w stanie zero-jedynkowym tylko nagrzewają wprost-proporcjonalnie do temperatury był nawet gdzieś wątek poruszany przez kolegę "ppiotrek" i pokazana lektura na ten temat. Dlatego wymienia się zawsze komplet świeczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dpf - out

Nie masz się co przejmować jeżeli DPF usunięty to taki "bączek" będzie Ci się pojawiał gdy na dworze zimniej oczywiście jeżeli jesteś pewien, że Twój sterownik i świeczki działają prawidłowo.

 

Jak by coś było ze świecami, to diagnoza kom. wykaże

Nie zawsze i nie koniecznie uwierz mi, w moim przypadku błędu nie pokazywało, a 3 świece były padnięte i tylko jedna grzała. Wyszło dopiero po sprawdzeniu oporności. Poza tym świece te nie działają w stanie zero-jedynkowym tylko nagrzewają wprost-proporcjonalnie do temperatury był nawet gdzieś wątek poruszany przez kolegę "ppiotrek" i pokazana lektura na ten temat. Dlatego wymienia się zawsze komplet świeczek.

 

wlaśnie wymieniłem komplet swiec beru i sterownik i dzisiaj rano delikatny dymek, do tego jestemw stanie sie przyzwyczaic, boje sie jak przyjdzie zimniej i bedzie kulał po odpaleniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są gdzieś czujniki do działania tych świec?

Tzn nie rozumiem pytania.


Jak masz nowe świeczki i sterownik to jest wszystko ok i nie przejmuj się tak już będzie bo i pewnie katalizatora też już nie masz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.