Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zgłupiałem już zupełnie, jedni mówią zalej półsyntetyka inni że tylko syntetyk...

Silnik do wczoraj brał około 0,5 litra na 3000 tys. km. Jest to leciwa M40 (1993r) 318i po przebiegu 205 tys. km.

Dziś ma robione:

- wymiana wałka, szklanek, dźwigienek

- szlif głowicy i wymiana kopletu uszczelek pod głowicą + inne pierdoły z tym związane słowem poleciało masę kasy

 

Mechanik mówi że można zalać półsynetetykiem skoro brał trochę oleju ale mam wątpliwości czy jest sens bo może nie będzie już tak brał tego oleju jak się wszystko zrobi, bo w sumie do 185 tys. km nie brał praktycznie wcale... dopiero jak zaczęły się klekoty związane z wałkiem to zobaczyłem że z olejem jest coraz gorzej.

 

Co poradzicie? Zalać półsyntetykiem czy lać syntetyk tak jak do tej pory było?

Opublikowano
Hmmm w sumie to i to i to rozwiązanie jest dobre moim zdaniem.Chociaż ja zalałbym syntetyk - szczególnie jeśli był remoncik
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
Jeszcze tylko powiem, że dzwoniłem z tym pytaniem dzisiaj do serwisu FUSA i koleś mi powiedział że w takiej sytuacji jak opisałem jak najbardziej lać półsyntetyk...
Opublikowano
Jeszcze tylko powiem, że dzwoniłem z tym pytaniem dzisiaj do serwisu FUSA i koleś mi powiedział że w takiej sytuacji jak opisałem jak najbardziej lać półsyntetyk...

 

w mojej skromnej ocenie, to całkiem dobrze podpowiedzieli... :8)

18.11.2006

Forza evil!

Opublikowano

witam

 

Silnik do wczoraj brał około 0,5 litra na 3000 tys. km. Jest to leciwa M40 (1993r) 318i po przebiegu 205 tys. km.

 

jezeli brał przez uszczelniacze zaworów to napraw powinna pomóc i lej nadal full

a jesli gómki były dobre tzn nie były twarde itp to przy takiej rozbiurce polecam wymienic pierscienie na tłokach i tak masz duzo rozebrane wiec miał bys przy jednym zrobione

 

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano
Mam identyczny motor , auto z tego samego roku i niedawno przerabiałem remont głowicy + wymiana pierscieni. Co prawda jeżdze na połsyntetyku mobila i jak narazie nie zaobserwowałem żadnych problemów , ale niestety mój silnik dawno nie widział oleju typu 5W wiec wolałem nie ryzykować przejścia na full .Ja bym proponował zalaż jednak syntetyk i zobaczyć jak bedzie ze spalaniem oleju.Napewno bedzie to z korzyścią dla głowicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.