Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Mam od jakiegoś czasu problem z tempomatem.

Tempomat włącza się (przez moment widzę zadaną prędkość i ikonkę tempomatu) i prawie natychmiast wyłącza się, pokazując komunikat o awarii ACC , następna próba włączenia owocuje już tylko komunikatem o awarii ACC.

Po restarcie silnika sytuacja powtarza się. Zauważyłem, że jest to uzależnione od wilgoci. Tempomat prawie dobrze działający (już nawet kilkadziesiąt km) praktycznie wyłączył się po umyciu auta.

Z INPY odczytałem takie błędy:


Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 257128 km

Betriebsstundenzaehler 4428.50 hours

Outside temperature 18.00 degrees C

SCU-inside temperature 29.00 degrees C

operating voltage 14.21 Volt

misalignment of sensors less 0-n

lens-heater not active 0-n

pollution of Lens not dirty 0-n

NAVI Data were considered 0-n

CAN-Id.: 168 (0x00A8) - Drehmoment_1 (DDE,DME) 0-n

Error object: 2512 Hex

Error number: 10 Hex

No matching error symptom

Test conditions fulfilled

Error present now and already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: D1 7C 60 01 28 7D 8D 8A 64 12 1D 6F 11 00 A8 25

12 10

=============================================================


Czy ktoś może mi przybliżyć temat object 2512hex i error number 10hex ?

a może ktoś miał do czynienie z błędem 00D17C .

Przewody do ACC w rejonie zderzaka i prawego błotnika sprawdzone i "przedzwonione" - wydają się być dobre.

Ostatnio udało mi się wychwycić następujący błąd:

CAS:

Signalerkennung_Geschwindigkeit_Fehler,

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert 256624 km

Czy może on blokować tempomat?


pozdrawiam

Andrzej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź czy da radę włączyć zwykły tempomat bez użycia radaru .

Opisywałem jak to zrobić w temacie

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=293983&hilit=Tempomat&start=60

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam !

Niestety moje próby skończyły się niezbyt pomyślnie, wyjęcie bezpiecznika f84 skończyło się choinką na zegarach i całkowitą blokadą auta. Niestety nie mogłem sprawdzić, co ten bezpiecznik zabezpiecza, ponieważ w necie poginęła większość WDS-ów online. Udało mi się teraz znaleźć wds i okazuje się , że f84 to przede wszystkim bezpiecznik od skrzyni biegów! Po całym zamieszaniu nadal brak tempomatu ale auto zaczęło poszarpywać na 5 i 6 biegu i nie wiem czyt to zbieżność wypadków, czy coś się zchrzaniło. Adaptacja skrzyni nie pomogła.

Co do tempomatu, to w wds znalazłem, że wersja między 2005r. ale przed liftem ma ACC2, zabezpieczony przez bezpiecznik f70 .

Dalej nie eksperymentowałem.

Czy ewentualne zdjęcie zasilania z ACC spowoduje "zapomnienie" wcześniej przeprowadzanej w ASO kalibracji ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zapomni kalibracji po odpięcie zasilania , ale trzeba poszukać usterki - warto mić działający .

WDS narazie w odstawce ,teraz jest TIS

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e61-530d-tou/search?q=ACC


jeśli chcesz zrezygnować z tempomatu aktywnego to należy go Wykodować z FA .

Jaki masz tempomat $541 czy $5DF ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Witam !

Tutaj znalazłem póki co działający WDS :

https://www.pss-autosoft.net/diagrams.php

trzeba go sobie tylko rozwinąć z odpowiedniej ikony.

Co do tempomatu to miałem wersję $541.

Ciekawe, że teraz po machinacjach znajomego mam komunikat z inpy z ACC:


ECU: ACC2

JobStatus: OKAY

Variant: ACC2

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

CD38 ACC not known by partner CPU

Error counter: 1 Logistic counter: 32

Mileage 260856 km

Betriebsstundenzaehler 4500.13 hours

Outside temperature 3.00 degrees C

SCU-inside temperature 22.00 degrees C

operating voltage 13.95 Volt

misalignment of sensors less 0-n

lens-heater active 0-n

pollution of Lens not dirty 0-n

NAVI Data were considered 0-n

CAN-Id.: 436 (0x01B4) - Status_Kombi (Kombi) 0-n

Error object: 2515 Hex

Error number: 44 Hex

No matching error symptom

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: CD 38 20 01 20 7F 5F 8C A1 03 16 6D 15 01 B4 25 15 44


Wygląda jakby był wykodowany z kombi ??

Opublikowano

U mnie w wyposażeniu mam S541A, niestety nie działa

na diagnostyce wyszedł błąd 5D0F ACC Lens heating.

Na początku lutego jestem umówiony z dobrym mechanikiem i spróbujemy to przywrócić do sprawności.

Dam znać jakie kroki były podjęte.

e61 530dA >> spacer.png

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety Twój błąd jest problematyczny chodzi o grzanie kuli , z tym błędem radar nie ruszy .

Nieraz winą jest brak kontaktu w wtyczce .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !

Udało mi się zlokalizować problem


Po wgraniu FA, w module KOMBI było:


ACC_AUSSTATTUNG

fgr_aktiv


zmieniłem wpis na :


ACC_AUSSTATTUNG

acc_aktiv


korzystająć z informacji na stronie: https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=806662&highlight=ncs&page=4 .

Pomimo, że dotyczyło to 7-ki , tempomat ruszył i jak na razie działa.

Dziękuję za wskazówki i pozdrawiam

Andy_M

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.