Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem świeżakiem na forum, to mój pierwszy post, więc bez głębszych hejtów proszę ; ) Tymczasem do rzeczy. 2 miesiące temu nabyłem beemke ze sławetnym silnikiem n47 i w zasadzie od początku czułem, że nie ciągnie jak na 177 km przystało. Dla porównania przejechałem się inną beemką z tym samym motorem i odczucia były identyczne, więc stwierdziłem, że tak ma być. Pojeździłem miesiąc, auto padło. Opiłki w układzie paliwowym, regeneracja pompy wtryskowej, kupiłem do tego wtryski po rzekomej regeneracji (poniżej wstawie wydruki), używaną listwę wtryskową z czujnikami, a nawet używaną pompke paliwową, która jest w zbiorniku, bo przy płukaniu tamtej ciągle wylatywały opiłki, dodatkowo wiadomo płukanie całego układu. 5 tyś poszło, ale auto odebrałem i jeździ. Wciąż uczucie, że samochód muli - pojechałem więc na hamownie, miałem rację, "czegoś" mu brakuje. 25 koni uciekło w las. Na hamowni stwierdzono, że turbina działa prawidłowo, dpf jest lekko zanieczyszczony, ale może góra kilka km urwac, a nie 25. Błędów żadnych komputer nie pokazuje, auto podpięte pod kompa pokazuje ponoć odpowiednie wartości na wtryskach. Gość z hamowni sam ździwiony, że nie ma tej mocy, co powinno mieć. Samochodem jeźdże dziennie do pracy autostradą po 25 km w jedną stronę, więc generalnie dpf jest na bieżąco wypalany, nawet mu wczoraj zrobiłem ręczne dopalanie ale poprawy w zasadzie żadnej, więc DPF bym tutaj wykluczył. Są wywalone klapy wirowe i to było robione prawdopodobnie w Niemczech, a naczytałem się, że to jest często przyczyną spadku w mocy w samochodzie, jeśli klapy były wywalone mechanicznie, a nikt nie dokonał zmianki w sofcie i komputer je czyta, jakby wciąż były, przez co odczytuje błędne wartości i może dlatego jest kiepska mieszanka i przez to spadek mocy. Auto budzi się po 2400 rpm mniej więcej, a do tego momentu bez szału, a z tego co wiem, to mniej więcej od 1800 już powinno ładnie ciągnąc. Podobno właśnie przez wyeliminowanie klapek wirowych jest słabszy dół obrotów, więc to może mieć sens.. Silnik suchy całkowicie, oleju nie bierze, pali na tyk bezproblemowo, kompresji nie mierzyłem, ale nie chce mi się wierzyć, żeby była słaba. Samochód nie kopci, wydech czyściutki nie okopcony. Motor pracuje równo, bez żadnych stuków czy innych dziwnych dźwięków. Poniżej wstawiam wydruki tych wtrysków, może te "nowe" wtryski po regeneracji są gorsze niż te co miałem przed zatarciem pompy. A, jeszcze jedno - jak jechałem samochodem, był podpięty pod kompa, to wartości rzeczywiste turbiny pokrywały się z tymi zadanymi, które powinny być, więc chyba bym turbine też wykluczył. Może egr i dolot jest aż tak zasyfiały, że ucieka 25 km? Nie do końca chcę mi się w to wierzyć. Wiem, że to za mało danych, żebyście mogli dać jakąkolwiek diagnozę, ale może macie jakieś przypuszczenia po prostu, albo ktoś miał podobny przypadek? Jest jeszcze jedna sprawa - niektóre egzemplarze miały miano fleet edition, fabrycznie zdławione. No ale gdyby mój taki był, musiałby byc wpis w VIN'ie o tym, kod S843 engine layout, albo reduced power czy coś w ten deseń, a u mnie żadnej wzmianki o tym. W niemieckim briefie też wszystko zgodnie ze specyfikacją tego motora - 130 kW.


VIN: WBAUX31060A209151


Liczę chociaż na jakieś sugestie, pomysły.. Pozdrawiam ! P.S. Poniżej zdjęcia wydruków wtrysków po regeneracji z wtryskinowak.pl


https://zapodaj.net/95fc9c4b777ca.jpg.html

https://zapodaj.net/8102700792209.jpg.html

https://zapodaj.net/8d9e5b9ad6863.jpg.html

https://zapodaj.net/b6a9495c5eb8e.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wtryski masz piezo więc nie wiem czy ktoś je regenerował czy tylko czyścił ale z tych wydruków wygląda że jest ok, a sprawdzałeś jak mierzy przepływka?
Opublikowano

Niesprawna przepływka nie pokazuje błędów dopóki całkiem nie padnie, po prostu zaniża wartości i przez to silnik zamula.

Trzeba zrobić test na drodze z drugą osobą, żeby sprawdzała czy wartości oczekiwane zgadzają się z aktualnymi.

Mój N47 ostatnio też miał spadki mocy(najczęściej na zimnym, po ponownym włączeniu silnika problem ustępował), podczas zamulania przepływomierz ewidentnie zaniżał wartości.

Wyjąłem przepływkę, przeczyściłem kontaktem w sprayu do elektroniki i przepływka odżyła, teraz mierzy ok i nie mam sporadycznych spadków mocy.


Ten silnik jest bardzo wrażliwy na zapchany filtr powietrza, wymieniałeś ?

Co z filtrem paliwa, był też wymieniany ? Jest drogi bo ok 200zł, ale polecam wymienić.

Następną rzeczą którą bym sprawdził to obadanie całego dolotu, czy gdzieś są nieszczelności.

Np u mnie przepuszczała kiedyś 1 uszczelka na kolektorze ssącym, po przyłożeniu ręki czuć było wylatujące powietrze.

Na pewno nie zaszkodzi zdjąć kolektor i porządnie go wyczyścić, mój podobno był konkretnie zapchany sadzą, do tego nowe uszczelki.


Na parametrach wtrysków się nie znam, ale może wypadałoby sprawdzić u dobrego tunera ile paliwa podają i ew napisać nowy program pod nie ?

Jak to nie pomoże to wtedy zainteresowałbym się turbiną i elektronicznym sterowaniem turbiny.


Ja wg VIN-u miałem power reduction i na hamowni wypluł mi 166KM i 362Nm, po remapie już 200KM i 430Nm.

Też mam wywalone klapy wirowe, ponadto wyłączony EGR i usunięty DPF.

Autko zaczyna zbierać się przy ok 1700-1800 obr., jednak najbardziej czuć przyśpieszenie dopiero od 2100 obr.

Opublikowano
Dzięki za obszerną odpowiedź ! ; - ) Powiem Ci, sam nie sprawdzałem jakie wartości pokazuje przepływka, jedynie gość z hamowni powiedział, że jest absolutnie w porządku, a oprócz hamowania auta też podpinał mi pod kompa, więc raczej jednak bym to wykluczał. Nieszczelności w dolocie nie sprawdzałem, ale będę się musiał za to wziąć. Filtry wszystkie były zmieniane, paliwa tym bardziej po tym, jak robiłem cały układ paliwowy.. Ogólnie samochód ani nie faluje, ani nie miewa dziwnych objawów, normalnie przyśpiesza płynnie, tylko.. Aż zbyt płynnie, nie ma tego uczucia powera w tym zakresie obrotów, co powinien być. Turbina pracuje odpowiednio na live data w różnych zakresach, a nie przekłada się to na rzeczywistą jazdę. Może faktycznie dostaje za małe dawki paliwa, ale nie wiem czy wtedy nie powinien wywalać jakiś błąd? Albo ktoś kiedyś grzebał przy sofcie i są podawane mniejsze niż powinny być dawki. Zanim pojadę do tunera, to jednak sprawdzę "mechanicznie", żeby jechać z całkowicie zdrowym autem do niego, a potem niech sprawdza, czy nie ma jakiegoś słabszego programu.
Opublikowano

Tutaj jest fajny filmik jak przeczyścić przepływkę i czujnik ciśnienia doładowania w N47:


Mało roboty, a pomaga.

Oczywiście trzeba użyć odpowiednich środków i każdy robi to na własną odpowiedzialność ;)

Opublikowano
Tak Panowie.. Skoro auto przed awarią układu paliwowego (opiłki) jechało lepiej, po naprawię jeździ gorzej, tzn. że ewidentnie coś z układem paliwowym. Obstawiałem pompę wysokiego ciśnienia, albo wtryskiwacze - oba elementy były regenerowane, więc stwierdziłem, że któryś z nich został zregenerowany nieudolnie. Moje przeczucie bardziej szło w stronę pompy, myslę - może daje za małe ciśnienie na szynie CR i auto nie ma z czego odjechać, a ciśnienie jest tylko nieco mniejsze i czujnik ciśnienia nie wychwyci tego, żeby wywaliło błąd... Jadę do znajomego podpiąć auto pod komputer, ale dziwne odczucie - naglę stało się jakieś dynamiczniejsze.. Wkręciłem go na obroty, idzie jak burza, odwidziało mu się. Profilaktycznie sprawdziliśmy poszczególne elementy, pompa wysokiego ciśnienia jak najbardziej daje dobre ciśnienie, na biegu jałowym około 320 bar, podczas jazdy do 1600 jakoś, przepływomierz, turbina, korekcje wtryskiwaczy również okej. Szok totalny. Nie mam pojęcia jak to nawet wyjaśnić, wrażenie jakby coś było przytkane wcześniej i nagle się odetkało i auto zaczęło jeździć. Kilka dni już jeżdże od tego fenomenalnego przebudzenia się auta i cały czas już idzie dobrze ; ) Zatem problem sam się rozwiązał - nie mniej jednak dzięki za próby pomocy Forumowicze, pozdrawiam ! ; )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.