Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, ze 2 tygodnie temu odkreciłem korek od zbiorniczka chłodzenia, uzupełniłem płyn do odpowiedniego stanu (BMW 750 iAL e32 bez gazu). Dzisiaj jak nigdy wcześniej komputer oznajmił mi że brakuje płynu, odkeciłem dolałem, zamykam klapę, odchodzę od auta a z pod niego wylewa/kapie płyn chłodzący. Próbowałem zlokalizować wyciek, niestety ani od góry (cieknie z prawej części komory przy szybie patrząc z pozycji kierowcy) ani z kanału na który pojechałem nie widać było źródła. Siedząc pod spodem widziałem tylko jak woda leci po podłużnicy. Wróciłem autem do domu dolewając około 4 litry płynu bo tyle gdzieś zeszło. Samochód się nie zagrzał temp właściwa. Teraz przy oględzinach auta jak wystygło zauważyłem jedynie niewielki wyciek. Proszę o podpowiedź co to może przeciekać? Czy można z tym jeździć? Na 100% nie jest to woda z klimy.
Opublikowano
w dniu dzisiejszym wizyta w serwisie BMW, układ chłodzenia został podpięty do maszyny ciśnieniowej, niestety mechanik miał problem ze zlokalizowaniem wycieku :? Nie ukrywam że musiałem robić dolewki w sumie z 5l wody uzupełniłem a teraz przestało ciec. Nie ukrywam że cieknie w momencie kiedy auto jest nagrzane i odkęci się korek od pojemnika od płynu chłodzącego, czy to może mieć jakieś znaczenie? Czytałem że ten zbiorniczek posida jakąś rurkę która odprowadzany jest nadmiar płynu może tak się dzieje a ja określam to jako wyciek z układu?
Opublikowano

Człowieku jazda z uciekającym płynem i to w takich ilościach jest nie tylko

niedozwolona ale zagraża życiu - silnika oczywiście.

Nie daj się na kusić na żadne super uszczelniacze do chłodnic , wprawdzie uszczelniają ale najczęściej to czego nie mają.

Spróbuj na spokojnie odnaleźć wyciek , zagrzej silnik do normalnej temperatury - oczywiście wcześniej uzupełniając płyn - gdy wytworzy się ciśnienie w układzie może zobaczysz z kąd sika woda.

Mała podpowiedz- sprawdz dokładnie węże na elektro zaworach ogrzewania , po dociągaj wszystkie cybanty i szukaj raczej przecieku jak szpilka a nie dziury jak wiadro , bo prawdopodobnie to właśnie będzie sikać z jakiegoś węża na blok a potem dalej. Zdejmij maskownicę górną z silnika i obejrzyj dokładnie wejście pompy wody do silnika- dwie rury na wcisk uszczelnione o-ringami , oraz samą pompę może uszczelniacz na wałku przy kole pasowym . uff więcej grzechów nie pamiętam ale gdyby co to się wyspowiadam.

Pozdrawiam Kanap.

Opublikowano
Samochód odebrany, żadnego większego wycieku nie było z powodu pęknięcia przewodu. Mechanik stwierdził że za słabo był dokręcony jeden z zacisków - ale sądze że aż tak by przez niego nie ciekło. Analizując sytuację, nie wiem czy nie robiłem błędu tego typu że odkręcałem na pełnej tempertaturze silnika, przy wyłączonym silniku oczywiście, korek od wlewu płynu chłodniczego i wtedy właśnie ciekło?
Opublikowano

Jak nie odkręcam to nie kapie (przynajmniej ostatnio nie zauważyłem) ale jak odkręcę i zacznie kapać to przestanie dopiero jak silnik popracuje kilka minut.

 

Sprawdź jeszcze:

- wąż przy zbiorniku wyrównawczym (lubi pękać plastykowy króciec zbiornika na który nachodzi wąż )

- taki cienki przewód z trójnikiem na samej górze chłodnicy (u mnie tak sprytnie podciekał, że mechanicy 3 miesiące szukali i wyszło dopiero jak się wkurzyłem i kazałem zmienić wszystkie węże)

- i całą resztę jak pisał Kanap :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
mam to samo! dolewam wody i cieknie pod spodem samochodu od strony pasażera !! Najprawdopodobniej cieknie z pompy wody i po bloku kapie pod spód !! zdejmij wszystkie osłony z silnika i sprawdź czy to pompa cieknie!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Jesli to tylo przewód to małe piwo gorzej gdy bedzie to nagrzewnica pod kokpitem wowczas jest masakra,widzialem zdjecie rozebranego kokpitu o tu...http://www.clube31.net/main.php?t=503....oczywiscie w 850ce ale w 750 byc moze jest lepiej:)....poza tym sporo ci tego plynu ubywa litry przez noc to bardzo duzo!nie sadze aby w sytuacji gdy caly uklad jest szczelny moglo dochodzic do jakichkolwiek wyciekow choc czasem wolalbym dolac niz np rozbierac kokpit.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

uhhh to zdjecie mnie przerazilo... u mnie prawdopodobnie poszla wlasnie nagrzewnica.... leje mi sie po nodze szczegolnie na zakretach... :mad2:

czy moze byc inna przyczyna jesli nie feralna nagrzewnica.... nie chce widziec mojega auta tak rozbebeszonego??

 

 

no chyba ze skorzystam z magic proszku i uszczelni mi wyciek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.