Skocz do zawartości

F30 335i - czy czyścić kolektor ssący?


eleventh

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie chodzi bardziej o osadzajacy sie nagar na zaworach ssacych z racji zastosowanego sposobu zasilania paliwem (wtrysk bezpośredni, gdzie paliwo bezposrednio do cylindra wtryskiwane jest pod ogromnym cisnieniem, przez co zawory nie sa omywane oparami powietrza z benzyna jak we wtryskach pośrednich). Co jakis przebieg warto poddac je zabiegowi oczyszczania co ma na celu prawidlowa ich prace, powrot do nominalnych parametrów mocy silnika itd...jest to z regulu 60-100tys km.

Są 2 metody: ręcznie lub łupinkami orzechów(poczytaj sobie o walnut blasting).


Poczytaj sobie ten blizniaczy temat...

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=348260 a w szczegolnosci post nr 3 gdzie opisuje w swoim starym aucie jak to robilem.

Przy okazji warto poczyscic tez kolektor ale nie powinno tam byc tragedii.


Dotyczy to wlasciwie kazdego auta z bezpośrednim wtryskiem. Chociaz czytalem ze jacyś bodajze japonscy producenci stosuja dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze majacy wymywac z zanieczyszczen zawory i tym samym wyeliminować pewne wady wtrysku bezposredniego.

Najbardziej odczuwalne sa zabiegi w audi s8,s6 V10 itp. gdzie ginie przez to do kilkudziesięciu konikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zaworami i nagarem na nich przez jakiś czas nie powinienem mieć problemu bo mam nową głowicę.

Pytanie było o kolektor ssący, ale z tego o rozumiem coś musiałem źle przeczytać o tym czyszczeniu co 50kkm...


Cytuję: „Jednym z ciekawszych silników w palecie jest 3-litrowy motor z rodziny N55 o mocy 306 KM, dostępny w wersji 335i. Do pierwszej ,,setki’’ auto z taką jednostką rozpędza się w zaledwie 5 s. Niestety ta konstrukcja również ma swoje słabe strony. Najczęściej spotykane usterki to szwankujące wtryskiwacze, awaryjne cewki zapłonowe i problematyczne popychacze zaworów. Warto też cyklicznie, co około 50 tys. km, czyścić kolektor dolotowy, w którym gromadzą się niedopalone cząsteczki paliwa i oleju, czyli wspomniany wyżej nagar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie złapałem :)


Zła gra słów w cytacie czy w Twojej wypowiedzi?

Nie jestem mechanikiem - gdybyś rozwinął byłbym wdzięczny :)

 

W sensie ten co napisal ten artykuł mial z pewnoscia na mysli zawory tylko byc moze zle to opisal lub blad w tlumaczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik (N55) tylko w f10. Też myślałem o czyszczeniu kanału dolotowego ale poczytałem na US BMW forum, gdzie tych silników jest o wiele więcej, że w zasadzie nie ma po co bo nagar nie osadza się tak bardzo jak na N54 (które też miałem). Widziałem zdjęcia po przebiegu około 80-150kkm i wyglądały OK. Inaczej sprawa wygląda w N54 gdzie nagar czyści się już po koło 50kkm i jest go bardzo dużo.


Dowiadywałem się w Warszawie, Poznaniu i Inowrocławiu - cena 850PLN a czas to około 8 godzin. do tego trzeba doliczyć koszt uszczelek - uważam, że dość sporo - koszt materiału to 100PLN za 5kg granulatu z orzecha.


myślałem, żeby wyczyścić z powodu drgającego silnika na wolnych obrotach i dłuższego kręcenia na ciepłym silniku ale to chyba zły trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik (N55) tylko w f10. Też myślałem o czyszczeniu kanału dolotowego ale poczytałem na US BMW forum, gdzie tych silników jest o wiele więcej, że w zasadzie nie ma po co bo nagar nie osadza się tak bardzo jak na N54 (które też miałem). Widziałem zdjęcia po przebiegu około 80-150kkm i wyglądały OK. Inaczej sprawa wygląda w N54 gdzie nagar czyści się już po koło 50kkm i jest go bardzo dużo.


Dowiadywałem się w Warszawie, Poznaniu i Inowrocławiu - cena 850PLN a czas to około 8 godzin. do tego trzeba doliczyć koszt uszczelek - uważam, że dość sporo - koszt materiału to 100PLN za 5kg granulatu z orzecha.


myślałem, żeby wyczyścić z powodu drgającego silnika na wolnych obrotach i dłuższego kręcenia na ciepłym silniku ale to chyba zły trop.

w e60 N54 tez mam ten problem,ma drgania na wolnych obrotach,wyskakuje blad z cylindrami,nie rowno pracuja,cewki wymienione,swiece wymienione,mowia ze musze rozrzad ustawic,vanos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Jestem po czyszczeniu kolektora dolotowego oraz komór dolotowych za pomocą łupinek orzecha. Samochód lepiej zbiera sie na niskich obrotach. Znowu brzmi i przyspiesza. Operacje robiłem po 120000 km i trochę nagaru było. Patrząc teraz obiektywnie myśl że co 80000 tys trzeba to koniecznie robić. W celach profilaktycznych na odmie założyli mi separator oleju. Co do wolnych obrotów jest lepiej ale minimalne drgania niecykliczne pozostały. Tak ze panowie czy n55 czy n54 trzeba kasę wydać i tyle, ale to decyzja indywidualna i zależna od zasobów finansowych.

Pozdrawiam Waldek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.