Skocz do zawartości

e60 530d wymieniona klema IBS znowu padła po 2 latach ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie ostatnio zdarzyła się bardzo dziwna rzecz w mojej e60

Mam dwa akumulatory (jeden orginalny AGM 80ah800A oraz 2 letni Nowy Yuasa 100AH900A)

Miałem kiedyś problem z klemą IBS, kupiłem klemę od polifta i przelutowałem wtyczkę i dodatkowo zakupiłem wtedy nowy akumulator

Jeżdziłem jeszcze ze starym aku kilka miesięcy i postanowiłem wsadzić nowy, oczywiście zakodowałem i zresetowałem historię aku przez Inpę i było ok

W tym roku miałem przygodę w lato, był wciśnięty guzik od blokady szyb, co spowodowało wyładowanie aku do 0.

wymontowałem go, zamontowałem stary a nowy naładowałem do 100% i ponownie podmieniłem go w aucie a stary cały czas jest awaryjny i raz w miesiącu kontrolowany w kwestii sprawności ( też w 100% sprawny)


Po kilku miesiącach czyli teraz, po trzymaniu około 2 minut na zapłonie, wywala błąd akumulatora z żółtą ikoną i z napisem (ładowanie akumulatora na bardzo niskim poziomie. Doładuj podczas jazdy lub użyj zewnętrznego urządzenia...


Odpalam auto i silnik się uruchamia ale w czasie odpalania wywala bląd skrzyni który znika i takie dziwne wrażenie jakby faktycznie aku był słaby.. i zachwile miałby paść i silnik nie odpalić..

Wchodzę w menu i sprawdzam ładowanie na odpalonym

ładowanie jest ok 14,4 /14,5 v (czyli ok)

wyłączam auto, podmieniam aku na 100% naładowany i po trzymaniu na zapłonie po chwili znowu ten sam błąd z ikoną aku i komunikatem o ładowaniu...


Czy jest to możliwe aby dwa akumulatory były mocno zepsute (nie trzymają napięcia pod obicążeniem ?)

Napięcie na aku Yuasa na zapłonie to 12,4 V ( na uśpieniu 12,6v) W ukrytym menu

Napięcie na AGM orginalnym na zapłonie 12,1 V (na uśpieniu 12,3 V) on miał zawsze na zapłonie 11,9 lub 12V (ukrytym menu)

Pod inpą identyczne dane.


Czy może IBS ponownie Padł ?? ale Nie mam błędu w DDE ani nic co związane z IBSem.... (wtedy jak padł padła ta klema to był błąd w DDE)

Opublikowano

Czy Yuasa to jest aku. kwasowy? Jesli tak to przekodowales w aucie z wczesniejszych wartosci AGM 80 na kwasowy o odpowiedniej pojemnosci? Tak wiem, ze napisales ze zakodowales, ale moze chodzilo Ci tylko o rejestracje nowej baterii? Zmiana parametrow z agm na kwasowy jest bardzo istotna.

Probowales podladowac aku ladowarka/prostownikiem do pelna i na zaplonie po 2 min. bedzie info o slabym aku?

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Nie zmieniałem pojemności aku (zakodowanie miałem na myśli rejestrację akumulatora i reset historii baterii)

Nie mogę nigdzie znaleźć zmiany pojemności i nawet nie wiem jaka jest teraz wpisana pojemność aku.

Tak Yuasa to zwykły aku kwasowo-ołowiowy (podłączyłem go do ładowania i się ładuje cały czas)

(dziwne bo jak zamontowałem AGM naładowany na 100% to też była żółta ikona akumulatora po 2 minutach na zapłonie ale auto normalnie odpalało i po nocy auto też odpala ale rano już nie czekałem na zapłonie tylko po kilku sek odpaliłem i odrazu wszedłem w menu i sprawdziłem ładowanie ( przed uruchomieniem było 11,9v do 12,00v podczas uruchomienia spadło na 9v (silnik odpalił na tyk) i od razu ładowanie 14,4/14,5 v


(jak naładuje na 100% Yuasa to podmienię i zobaczę na zapłonie to)

Opublikowano

Jeśli nie zmieniłeś rodzaju ani pojemności to nowy aku był doładowywany zbyt dużym napięciem przypisanym do AGM {kwasowo-ołowiowe są ładowane niższym napięciem). To napewno skraca żywotność, ale czy po dwóch latach byłby już do wyrzucenia to ciężko powiedzieć. Dodatkowo był ładowany tylko do pojemności 80Ah, a Twoja Yuasa ma 100Ah, także nie była nigdy do końca doładowana. Najlepiej podładuj do pełna prostownikiem/ładowarką i sprawdź czy na zapłonie po kilku min. będzie komunikat o słabym aku.


Tutaj masz linka po angielsku jak zakodować AGM oraz kwasowy z odpowiednią pojemnością. Sprawdź "option 4" oraz "option 5". Łatwiej jest to zrobić poprzez ISTA P {nie mylić z Rheingold/Ista D) zaledwie kilka kliknięć, ale nie każdy ją ma.

https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1338304

Na naszym forum też widziałem tutorial jak to przekodować, musiałbyś poszukać w odpowiednim dziale, lub napisz do kolegi Din76 - https://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=60928

Opublikowano

Dzięki za stronę była przydatna.

Generalnie komunikat akumulatora w tym dniu wywalał mimo, że podmieniłem aku na wpełni naładowany.. ( obstawiałem więc Klemę IBS mimo, że jest z polifta e90) ale nie było żadnych błędów..

(przypomniało mi się też, że w tym czasie auto potrzebowało więcej czasu na uśpienie.. około 1h) Zazwyczaj dioda od blokady gasła po kilkunastu minutach.

A akumulator Yuasa przez ten czas naładował się na 100% prostownikiem i jego wartość spoczynkowa po 48h od ładowania wynosi 12,84 V, więc wygląda bardzo dobrze.


Nic kompletnie nie zrobiłem z autem od podmiany akumulatora, mam wsadzony obecnie stary akumulator AGM i po nocy od wymiany aż do dziś komunikat akumulatora się już nie pojawia. Nawet jak mam uruchomiony zapłon na ponad 10 minut.

Sprawdziłem również w Inpie wartość akumulatora i jest wpisana 110 AH (czyli ta wartość 110 jest wbita od prawie 8 lat)

Nie wiem jaka była kiedyś zakodowana, ale aku AGM 80ah800A jest z 2006r w tym aucie a przez ostatnie 2 lata siedział nowy Yuasa 100ah900A

Niebawem zamienię ponownie AGM na naładowany Yuasa 100ah


Niestety nie jestem wstanie dojść co było przyczyną takiej sytuacji.. Może faktycznie przesadziłem przez ostatnie dni i zbyt długo auto miało zapłon kiedy był neutral przy wymianie opon plus otwarte drzwi i zbyt mocno nadszarpneło aku i IBS zwariował ?


Co do alternatora jak wspomniałem, ładuje on prawidłowo w ukyrtym menu i w parametrach inpy ale nie wiem jak wygląda zarządzanie pradem przez IBS i ile tego V i Amper trafia do akumulatora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.