Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

może ktoś się spotkał z takim problemem, zapaliła mi się kontrolka abs i dsc

Diagnoza inpa - czujnik abs lewy przód,

w międzyczasie zgasła ale skrzynia dwa razy weszła w tryb awaryjny

wymieniłem czujnik abs na chińczyka za 50 zł i przez chwilę ok

za jakiś czas znowu tryb awaryjny skrzyni i już tak co chwilę

i po kilkuset kilometrach kontrolki abs, dsc i inpa wskazuje uwalony czujnik abs prawy przód

wymieniłem czujnik abs znowu na chinola i przez chwilę (1000km) jest ok

no i znowu tryb awaryjny skrzyni ale już czujniki nie wskazują błędów

Czy te chińczyki są do kosza i trzeba kupić lepsze (jakie?) czy raczej skrzynia kuleje?


Dodam że tryb awaryjny pojawia się po rozgrzaniu skrzyni tylko na 4 biegu, jak na manualu szybko ominę 4 to działa


błąd skrzyni:

15 Drucksteller EDS Summenstrom

Error frequency : 5

Logistic counter: 0

Error occured 1. times at:

km-Stand 277570.00 km

Schaltung laeuft 0.00 0/1

Gangeinlegen 0.00 0/1

Letzte Schaltung: Hochschaltung 3->4 36.00 0-n

Getriebeoeltemperatur 68.00 Grad C

Batteriespannung 13.74 Volt

Error occured 2. times at:

km-Stand 277580.00 km

Schaltung laeuft 0.00 0/1

Gangeinlegen 0.00 0/1

Letzte Schaltung: Hochschaltung 3->4 36.00 0-n

Getriebeoeltemperatur 72.00 Grad C

Batteriespannung 13.74 Volt

Error occured 3. times at:

km-Stand 277920.00 km

Schaltung laeuft 0.00 0/1

Gangeinlegen 0.00 0/1

Letzte Schaltung: Hochschaltung 3->4 36.00 0-n

Getriebeoeltemperatur 84.00 Grad C

Batteriespannung 13.58 Volt

Plausibilitaet

sporadischer Fehler

=============================================================

Edytowane przez Marcel_85
Opublikowano

Tak gdzieś mi się obiło o uszy że zamienniki ogarniają abs ale już skrzynia wariuje.

Wolałbym żeby to był winowajca bo skrzynia po remoncie (naprawa konwertera) i jakiś czas chodziła ok aż do awarii pierwszego czujnika abs.


Martwiący tylko fakt że tryb awaryjny wpada po rozgrzaniu skrzyni i tylko na 4 biegu.

Opublikowano (edytowane)

U mnie raz włączył się tryb awaryjny po jeździe w czasie bardzo ulewnego deszczu . Na drugi dzień wszystko wrucilo do normy, ale strachu się najadłem. Coś zanikło , do dziś nie wiem co...


Miałem na myśli że coś zamokło :)

Edytowane przez Kwast.
Opublikowano

Tak faktycznie jest to skrzynia ZF :duh: Dzięki.


Jak znajomo brzmi opowieść kolego Kwast. o Twoim epizodzie z trybem awaryjnym skrzyni.

Pierwszy raz faktycznie się załączył jak przejechałem przez ulewę. Zajrzałem wtedy do sterownika skrzyni czy go nie zalewa i był ok.

Ale później już wariował na suchym więc olałem tą zależność.


Czujniki abs są podejrzane tyle że błędów nie zgłaszają.

Znalazłem ostatnio ciekawy post o E38 w którym w tryb awaryjny powodował uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu.

https://7er.pl/showthread.php/42060-e38-B%C5%82%C4%85d-skrzyni/page2 - ostatni post

Sądzicie że to realne?


Tak się składa że pojawił mi się taki bląd i jeszcze dwa z sondy i wentylatora:

34 Nockenwellensteuerung Bank 2

5 Lambdasonden-Heizung vor Kat (Bank2) - to może być wina LPG czy lepiej wymienić? OEM czy noname?

141 Endstufe Motorluefter


Tak mi się nazbierało tych problemów więc muszę doprowadzić do porządku. Z góry dzięki za rady

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.