Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was, może ktoś mi pomoże w ustaleniu przyczyny występujących przerw w zapłonie w moim E60 M54B22 zaraz wszystko opisze dokładnie, walczę już chyba ponad pół roku z tym i nie wiem o co chodzi.

Nazwałem to przerwą w zapłonie bo tak to wygląda ale nie wiem czy jest to właściwe określenie tej sytuacji, która występuje od czasu do czasu gdy jadę nagle silnik szarpnie jak by właśnie ktoś na dosłownie sekundę wyłączył zapłon z powrotem go włączył i wszystko ok auto jedzie dalej jak gdyby nigdy nic się nie stało żadnego chwilowego zamulenia czy coś podobnego. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły który bieg itd. jedno co zauważyłem to ,że gdy szarpnie to wskazówka od obrotów silnika bezwładnie leci w dół reszta wskazań jak prędkość i ekonomizer są na swoich miejscach i gdy zapłon wskoczy wskazówka szybko wracają na swoje miejsce. Oczywiście pierwsze zawsze co robię po takiej sytuacji to Inpa i szukam błędów i tu o dziwo nic żadnych błędów test robię całego auta też szczegółowy samego silnika ale żadnego błędu. Nie wiem co może być przyczyną , może ktoś miał coś podobnego i może pomóc w tej sprawie.

Opublikowano
Dodam jeszcze że ostatnio zdarza się to coraz częściej i często przy gwałtownym dodawaniu gazu szarpnie i jedzie dalej. Z powodu braku błędów nie wiem od czego zacząć.
Opublikowano
Nikt nie miał podobnego przypadku ? Może ktoś napisze czy czujnik położenia wału korbowego mógł by coś takiego robić bo sterownik informacje o obrotach silnika bierze z tego czujnika a gdy auto szarpnie to obroty lecą w dól. Da się jakoś sprawdzić miernikiem ten czujnik ? Jak już wcześniej pisałem INPA nie pokazuje żadnych łędów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brak masy, słaby styk w którejś z wtyczek przy silniku, zawilgocony sterownik silnika? Ja bym na początek sprawdził stan świec, przy okazji przedmuchał wtyczki na cewkach.
Opublikowano
Świece man nowe NGK dedykowane do tego silnika, ale całą resztę jutro sprawdzę i dam znać. Dzięki za odpowiedź.
Opublikowano
Filtr sprawdzony drożny, pompa paliwowa jak mierzyłem ciśnienia za pompą i za filtrem było ok, gdyby pompa miała przerwy w pracy, chociaż nie wykluczam też tej usterki ale obroty silnika na zegarze nie leciały by bezwładnie w dół tylko spadły by o te 200 lub 300 obrotów bo przecież samochód jedzie silnik jest na biegu a tu przykładowo gdy szarpnie to np. z 3500 obr. spada sobie do 1500 obr i momentalnie z powrotem na 3500 trwa to dosłownie nie całą sekundę takie szarpnięcie ,zadławienie no nie wiem jak to jeszcze nazwać.Dzisiaj jeszcze sprawdzę elektrykę przy silniku czy któreś kostki nie są w środku brudne.
Opublikowano
Wczoraj pojeździłem sobie z Inpą i co nowego zauważyłem, gdy szarpnie autem, Inpa od razu zrywa połączenie z kompem nie pamiętam już jaki kod błędu był ale dzisiaj zobaczę i zrobie fotke. Ewidentnie zrywa połączenie i po restarcie Inpy łączy sie bez problemu dalej, oczywiście błędów brak. :mad2:
Opublikowano
pawloice posprawdzaj mase, wtyczki itd.

 

Wczoraj pare przeczyściłem te co miałem do nich dostęp pod maską dzisiaj obejrzę resztę od spodu, no i bezpieczniki jeszcze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wczoraj pojeździłem sobie z Inpą i co nowego zauważyłem, gdy szarpnie autem, Inpa od razu zrywa połączenie z kompem nie pamiętam już jaki kod błędu był ale dzisiaj zobaczę i zrobie fotke. Ewidentnie zrywa połączenie i po restarcie Inpy łączy sie bez problemu dalej, oczywiście błędów brak. :mad2:

 

U mnie było dokładnie tak samo jak miałem dwa wtryski do wymiany i jeździłem z podglądem parametrów z inpy. Prawdopodobnie jakiś parametr wychodził daleko po za skale jaką toleruje silnik/sterownik. Ty nie masz wtrysków ale pewnie jakiś inny element wariuje. /może cewka ma przebicie i sieje po silniku/

Opublikowano
Wtryski, cewki sprawdzone są ok nie wyrzucają błędów i pracuja w zakresach tolerancji. Nie miałem jeszcze czasu żeby sprawdzić wszystkie punkty masy auta, bo wydaje mi się że może być tutaj problem, tak jak już pisałem wcześniej jak szarpnie to od razu zrywa połaczenie z kompem i nie zapisuje błedu bo może niema jak zapisać jeśli się rozłącza przez brak masy. Może ma ktoś jakiś schemat wszystkich połączeń masy w E60 2004r
Opublikowano (edytowane)
No i nic walczę z tym dalej, masy to co znalazłem sprawdzone, połączenia kostek sprawdzone i nic ale jeszcze jedno zauważyłem jeżdżąc tym razem z ISTĄ gdy szarpnie nie zrywa połączenia, jak robi to INPA tylko monitoruje dalej i zobaczyłem, że parametr monitorujący napięcie alternatora jest 13,4v w momencie szarpnięcia spadnie do 12,3 i szybko z powrotem do wartości 13,4. Pytanie czy alternator może powodować takie przerwy w zapłonie? Ten spadek jest tylko w momęcie szarpnięcia dosłownie nie całą sekundę, przed i po szarpnięciu volty nie mają jakiś wachań. Edytowane przez pawloice
Opublikowano

Miałem podobny przypadek w e39 z tym samym silnikem i jeszcze po tej przerwie skrzynia w chodziła w tryb awaryjny.

Co się okazało? odpinany był akumulator i kabel masowy nie był dokręcony i przerywało. Przy spokojnej jeździe było ok,

ale trochę szybciej pojechałem, auto gdzieś podskoczyło i bum znowu.

Miałem taką schizę że jeździłem jakiś czas (dopóki nie znalazłem przyczyny) 40 na godzinę żeby nie powodować drgań

Opublikowano
Miałem podobny przypadek w e39 z tym samym silnikem i jeszcze po tej przerwie skrzynia w chodziła w tryb awaryjny.

Co się okazało? odpinany był akumulator i kabel masowy nie był dokręcony i przerywało. Przy spokojnej jeździe było ok,

ale trochę szybciej pojechałem, auto gdzieś podskoczyło i bum znowu.

Miałem taką schizę że jeździłem jakiś czas (dopóki nie znalazłem przyczyny) 40 na godzinę żeby nie powodować drgań

 


No właśnie tak jak już pisałem wcześniej zauważyłem spadek napięcia na instalacji, aku wymienione na nowe miesiąc temu, a gdy szarpnęło ci autem to miałeś jakieś błędy z tym związane, oprócz tej skrzyni czy tak jak u mnie nic?

Opublikowano
Nic nie było, żadnych błędów. Tylko skrzynia. Już nawet rozglądałem się za skrzynią.

A sprawdzone? Na 100% dobrze skręcone wszystko?

Może podczas wymiany aku coś nie dokręciłeś czy coś

 

Aku na 100% mam dobrze przykrecone po jutrze bede sprawdzał połączenia masy z budą bo jeszcz nie wszystkie ogarnęłam ale tak jak pisze BaX tez myślałem o IBS żeby odkręcić i zobaczyć ale znowu myśle że jak by padł IBS to poduchy by świeciły a one całe szczęście nic :lol:, no chyba że się mylę to mnie popraw.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Myślę ,że znalazłem przyczynę ,przepływomierz po jego odpięciu i przejechaniu ok. 300 km auto ani razu nie szarpnęło po ponownym włożeniu wtyczki już po kilku kilometrach parę razy objaw się powtórzył więc w najbliższym czasie szczegółowo przepływkę sprawdzę, dodam jeszcze że na wolnych obrotach zachowuje się normalnie ale pod obciążeniem jak widać coś świruje.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie wracam do tematu bo jednak jeszcze nie znalazłem problemu. Kupiłem nową przepływkę i dalej jest tak samo auto przerywa ale jak wyciągnę z niej wtyczkę nie ma problemu, bez przepływki nie przerywa w ogóle, wzrasta tylko spalanie i auto jeździ normalnie i nie świeci się check engine. Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły.
Opublikowano
Przepływkę kupiłeś oryginalną? Jeśli to nie jej wina to sprawdź kostkę co do niej idzie i wiązkę przewodów.
Opublikowano
Przepływomierz jest nowy ale nie oryginalny nie kupowałem ori bo chciałem tylko sprawdzić czy podmiana pomoże niestety jest to samo przy wiązce też nie zauważyłem uszkodzeń.
Opublikowano
Nie masz od kogoś wziąć przepływki oryginalnej na podmianę? Z zamiennikami może być różnie.Skoro piszesz,że po odpięciu przepływki jest OK. to szedłbym póki co tym tropem
Opublikowano
No właśnie nie mam dlatego kupiłem zamiennik z tą myślą że jest tańszy i w razie jak by okazało się, że to nie przepływka tylko coś inne to szkoda kasy no i jak już pisałem problem nie znikną, po wpięciu kostki do przepływomierza, oryginalny czy zamiennik auto zachowuje się tak samo. :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.