Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jakiś czas temu zakupiłem e61 z uszkodzonym hakiem elektrycznym który zawieszony jest w pozycji otwartej i nie daje się złożyć. W przyszłości chce naprawić tą usterkę, ale do tego czasu nie chce jeździć z wystającym hakiem.

I tu moje pytanie, czy BMW przewidziało jakieś awaryjne składanie haka elektrycznego ?

Opublikowano

Ja widzę u siebie, że warto profilaktycznie raz w msc wysunąć i wsunąć go aby się mechanizm poruszał. Po prawie roku na wysuniętym miał problem aby ruszyć do złożenia. Pomogło profilaktycznie uzycie młotka i popukanie w kule.

U kolegi w a6 tak samo udało się nakłonić mechanizm do działania. Nawet myślałem aby dostać się pod gumę i przesmarować co nieco. Ale raz, że dostęp tragiczny i bałem się aby niczego nie połamać albo popsuć. Z drugiej strony to miejsce jest wieczne narażone na kurz i syf więc smar musiałby być nieczepny kurzu itp. Więc profilaktycznie wolę sam przyciskiem go rozruszać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Biorę X3 30i z tak zwanego placu. Niestety wersja ta nie posiada haka holowniczego na którym mi cholernie zależy (głównie na rowery).

W przypadku samochodów typu SUV pakowanie rowerów (25kg e-bików) na dach bez drabiny jest koszmarnym przeżyciem, dlatego nawet o takim rozwiązaniu nie myślę.

Zwróciłem się do salonu z zapytaniem ile będzie kosztowało dołożenie haka, informacja zwrotna którą otrzymałem, nie ukrywam, zwaliła mnie z nóg...


Hak holowniczy, elektryczny w konfiguratorze kosztuje: 4 924,00 PL, w salonie dostałem wycenę na 12.200zł!!!! - zadzwoniłem więc do innego dealera, który podał mi jeszcze wyższą cenę: 13.500zł.....

Zapytałem o to czy istnieją inne możliwości, na co nowa oferta opiewała na 10.000zł, ale na hak składany ręcznie (nieelektryczny).


Obdzwoniłem więc kilka firm specjalizujących się w hakach i każda mówiła mi o możliwości instalacji haka wpinanego na zatrzask do modelu BMW X3 G01 w cenie od 1.800zł do 2.500zł - czyli lekko 4x taniej.


Jest jednak inny problem - gwarancja na auto.

Zewnętrzni monterzy mówią, że zgodnie z prawem UE, serwis nie może unieważnić gwarancji, natomiast serwisant w BMW mówi wprost - to poważna ingerencja w auto, która może wyrządzić wiele szkód w elektryce, a wtedy roszczenie gwarancyjne odrzucimy...


I bądź tu mądry...


Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.