Skocz do zawartości

m47n przeładowanie turbiny-tryb awaryjny air charge pressure


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomoże ktoś? borykam się ze spadkiem mocy.Gdy jeżdżę spokojnie np do 140km/h wszystko jest ok problem zaczyna się gdy przegoni się auto z 2,3 razy do 190km/h wtedy auto traci moc i tryb awaryjny.Błąd oczywiście nastawnika turbiny air charge pressure controller.Nastawnik wysłalem do regeneracji do firmy polecanej.Nastawnik wrócił to samo było.Więc odesłałem i przysłali mi nastawnik mój ale elektronika z innego nastawnika tylko,że zrobiony klon danych i wgrany z mojego do tego ich.To samo.. zauważyłem,że jadąc 2,3 bieg but do końca jest chwilowy overbost czyli komp oczekuje 2399 a dostaje 2550/2600 po czym zbija szybko do 2430/2440 ale im bardziej rozgrzeję turbinę to robi się problem bo jadąc np 150km/h 5 bieg i but do końca po czym wrzucam 6 i but (około 170km/h) jest wtedy to komp oczekuje 2399 a dostaje 2800-3000 i to nie spada.. tylko overbost leci na 2800 i zamiast zbić to on się utrzymuje i rośnie do 3000.. no i tryb awaryjny.


Tutaj live data z dzisiaj:




a tutaj test air mass test z disa nie wiem czemu ten błąd jest..


https://zapodaj.net/3ad2fb08d98de.jpg.html


Dodam czujnik za kolektorem jest sprawdzony i działa.Kolektor cały wymyty.Elektrozaworek egr nowy.EGR kupiony drugi dla podmiany.Wgrany soft do silnika ten sam co miałem bo aktualnie miałem najnowszy ale wgrany w 2011r to zrobiłem ''refresh'' winkfp.

Wtryski zakodowane poprawnie.Po tym dałem w disie reset przepływomierza i reset sondy lambda.Po czym but i w trasę


pomóżcie :cry2: czy to będzie zmienna geometria turbiny? turbinę sam bym wyczyścił sobię->oczywiście tylko zmienną geometrię,ale nie mam możliwości nie mam kanału.Mechanik powiedział za tydzień gdzieś będzie miał czas.Z tym,że mechanik pewnie oczyści tak po łebkach a ja to bym się przyłożył.Czy ktoś demontował turbinę w dieslu m47n? chodzi mi o to czy da się cudem wykręcić ją leżąc pod samochodem? np pod lewarować jedno koło podłożyć np dwie płyty chodnikowe i analogicznie z drugiej strony to samo po czym opuścić tak,żeby móc się tam wślizgnąć..

Opublikowano
Wszystko się da wystarczy trochę chęci :) u mnie w m57 jest dosyc spoko dostęp do turbo od dolu wiec mysle ze w m47n tym bardziej, jezeli się da tak sprawdzic elektronicznym sterowaniem to na twoim miejscu sprobowalbym sięgnąć ręką do cięgna u poruszac nim czy łopatki się lekko ruszają przy okazji ocenisz czy jest szansa na odkrecenie. Ja bym zaczął na twoim miejscu od czyszczenia jej, napewno nie zaszkodzi a tylko pomoże

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.