Skocz do zawartości

N43B20A brzydka praca silnika po rozgrzaniu


yupiii20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dziwny problem z moją bmką... A mianowicie po około pół godziny jazdy występuje nie równa praca silnika na jałowych obrotach, jakby nie wszystkie cylindry pracowały. Czasami po ponownym uruchomieniu przez jakiś czas jest ok i potem znowu nagle zaczyna kuleć. Po podłączeniu kompa inpa wyświetla błąd 3072 Zylindergleichstellung uber Laufunruhe Zylinder 3. Co ciekawe zauważyłem ze w momencie kiedy silnik pracuje równo a kliknę usuń błędy od razu zaczyna znowu kuleć. Problem ten występuje tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. Zamieniałem juz miejscami cewki i świece, bez rezultatu, nadal błąd dotyczy cylindra 3. Czy ktoś z forumowiczów może spotakł się z takim problemem? Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Panowie


Wiem że te tematy były już poruszane nie jeden raz. Panowie nie idę na skróty pisząc tutaj na forum i czekając na odpowiedz, przeczytałem wiele tematów na forum jak i różne artykuły motoryzacyjne. Zwiedziłem paru mechaników i twierdzą że wszystko w porządku, żadnych błędów komputer diagnostyczny nie pokazuje. Nie które usterki występują po czasie i trzeba z nimi żyć, mam przyjechać gdy się coś rozwali. Ja na to odpowiedziałem że skoro silnik od nowości tak nie pracował to znaczy że nie może tak pracować, coś się dzieje i są to początki problemu do których zależy mi aby nie dopuścić.


Panowie Bmw E91 silnik R4 N43B20A 105kw/ 143km, rok produkcji 09.2007, skrzynia biegów manualna.


Problemy:

Nie równa praca silnika po rozgrzaniu na niskich obrotach 600-700 ob/min (Delikatne wibracje/trzęsie samochodem) brak falowania obrotów.


Delikatne szarpanie przy obrotach 1700-2000 odczuwalne na 1 biegu podczas delikatnego ruszania lub na 2 i 3 biegu poprzez delikatne ujmowanie i dodawanie gazu podczas jazdy w tym zakresie obrotów


Delikatne stukanie/pukanie w silniku gdy jest rozgrzany przy obrotach od 700-2000 Najlepiej słychać siedząc w samochodzie przy zamkniętych drzwiach, lub w okolicach kolektora ssącego


Gdy dojeżdżam do świateł na biegu 2 to czasem obroty schodzą szybko a czasem bardzo wolno.


Pod korkiem jest masło wyczytałem że przez to że robię dziennie 10km w obie strony do pracy, a silnik nie zdąży się nagrzać. Raz w miesiącu jadę 400km w obie strony to masło pod korkiem znika, aczkolwiek ostatnio zaniepokoiło mnie to że masło znalazło się pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Chłodniczka olejowa ? Test CO2 zbiorniczek wyrównawczy – w porządku kolor niebieski


Nie równa praca silnika, delikatne szarpanie – Z tego co wyczytałem to przyczyną może być: sonda lambda, zanieczyszczony EGR, zanieczyszczona przepustnica, któraś cewka zapłonowa powoli kończy żywot, zapchana odma.


Delikatne stukanie/pukanie – Szklanki zaworowe, klapy wirowe. Oczywiście stukanie/pukanie nie mylę z zaworem DIS który lubi cykać.


Dodam do tego wszystkiego jeszcze że korekta wtrysków była sprawdzona i jest w porządku


W silniku zostało wymienione:

Rozrząd kpl.

Świece NGK 4-elektrodowe

Filtr oleju, powietrza, kabinowy

Olej Motul 5W30 LL-04 8100 X-clean efe C2/C3


Panowie proszę o wyrozumiałość nie jestem mechanikiem lecz samoukiem, jest to moja pasja do samochodów a zwłaszcza do BMW.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.