Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam dziwny problem z moją bmką... A mianowicie po około pół godziny jazdy występuje nie równa praca silnika na jałowych obrotach, jakby nie wszystkie cylindry pracowały. Czasami po ponownym uruchomieniu przez jakiś czas jest ok i potem znowu nagle zaczyna kuleć. Po podłączeniu kompa inpa wyświetla błąd 3072 Zylindergleichstellung uber Laufunruhe Zylinder 3. Co ciekawe zauważyłem ze w momencie kiedy silnik pracuje równo a kliknę usuń błędy od razu zaczyna znowu kuleć. Problem ten występuje tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. Zamieniałem juz miejscami cewki i świece, bez rezultatu, nadal błąd dotyczy cylindra 3. Czy ktoś z forumowiczów może spotakł się z takim problemem? Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
do sprawdzenia lambda integratory oraz wtryskiwacze... i to migiem

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Praca lambdy wygląda ok, wymieniałem dzisiaj wtryskiwacz cylindra 3 według inpy czyli cylindra 4 licząc od strony rozrządu. Nadal bez zmian po 30 min jazdy zaczyna nie równo pracować na jałowym.
Opublikowano
Praca lambdy wygląda ok, wymieniałem dzisiaj wtryskiwacz cylindra 3 według inpy czyli cylindra 4 licząc od strony rozrządu. Nadal bez zmian po 30 min jazdy zaczyna nie równo pracować na jałowym.

Co to znaczy? Cylinder 3 to jest 3

Opublikowano
Korekcji wtrysków jeszcze nie ogarnęłem... czy jest to w menu Adaptation Gemish i chodzi i wartość "Multiplikativer Adaptationsfaktor bank 1 i bank 2" czy Korrektur EinspritzZeit bank 1 i 2? przy najbliższej okazji wrzucę fotkę z inpa
Opublikowano
Problem udalo się rozwiązać, pomogła albo wymiana wtryskiwacza albo zamiana miejscami czujników vanosów . Wygląda na to że jednak wtryskiwacz 3 to 3 od strony rozrządu. Pozdrawiam
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam Panowie


Wiem że te tematy były już poruszane nie jeden raz. Panowie nie idę na skróty pisząc tutaj na forum i czekając na odpowiedz, przeczytałem wiele tematów na forum jak i różne artykuły motoryzacyjne. Zwiedziłem paru mechaników i twierdzą że wszystko w porządku, żadnych błędów komputer diagnostyczny nie pokazuje. Nie które usterki występują po czasie i trzeba z nimi żyć, mam przyjechać gdy się coś rozwali. Ja na to odpowiedziałem że skoro silnik od nowości tak nie pracował to znaczy że nie może tak pracować, coś się dzieje i są to początki problemu do których zależy mi aby nie dopuścić.


Panowie Bmw E91 silnik R4 N43B20A 105kw/ 143km, rok produkcji 09.2007, skrzynia biegów manualna.


Problemy:

Nie równa praca silnika po rozgrzaniu na niskich obrotach 600-700 ob/min (Delikatne wibracje/trzęsie samochodem) brak falowania obrotów.


Delikatne szarpanie przy obrotach 1700-2000 odczuwalne na 1 biegu podczas delikatnego ruszania lub na 2 i 3 biegu poprzez delikatne ujmowanie i dodawanie gazu podczas jazdy w tym zakresie obrotów


Delikatne stukanie/pukanie w silniku gdy jest rozgrzany przy obrotach od 700-2000 Najlepiej słychać siedząc w samochodzie przy zamkniętych drzwiach, lub w okolicach kolektora ssącego


Gdy dojeżdżam do świateł na biegu 2 to czasem obroty schodzą szybko a czasem bardzo wolno.


Pod korkiem jest masło wyczytałem że przez to że robię dziennie 10km w obie strony do pracy, a silnik nie zdąży się nagrzać. Raz w miesiącu jadę 400km w obie strony to masło pod korkiem znika, aczkolwiek ostatnio zaniepokoiło mnie to że masło znalazło się pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Chłodniczka olejowa ? Test CO2 zbiorniczek wyrównawczy – w porządku kolor niebieski


Nie równa praca silnika, delikatne szarpanie – Z tego co wyczytałem to przyczyną może być: sonda lambda, zanieczyszczony EGR, zanieczyszczona przepustnica, któraś cewka zapłonowa powoli kończy żywot, zapchana odma.


Delikatne stukanie/pukanie – Szklanki zaworowe, klapy wirowe. Oczywiście stukanie/pukanie nie mylę z zaworem DIS który lubi cykać.


Dodam do tego wszystkiego jeszcze że korekta wtrysków była sprawdzona i jest w porządku


W silniku zostało wymienione:

Rozrząd kpl.

Świece NGK 4-elektrodowe

Filtr oleju, powietrza, kabinowy

Olej Motul 5W30 LL-04 8100 X-clean efe C2/C3


Panowie proszę o wyrozumiałość nie jestem mechanikiem lecz samoukiem, jest to moja pasja do samochodów a zwłaszcza do BMW.


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.