Skocz do zawartości

E46 330iA test INPA po zalozeniu kolektorow od 328


Norbi328

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

w zwiazku z tym ze informacje o tym modzie sa bardzo porozrzucane po roznych watkach i dosc rozbieżne postanowilem zapytac was o opinie na temat zmiany kolektorow na te z 328 bez katalizatorow w silniku m54b30.


Wizualnie oryginalne kolektory wygladaja na slabo zaprojektowane w kierunku oprozniania spalin, praktycznie kat prosty ujscia spalin poprzez kolektor.


Katalizatory oczywiscie w 2.8 nie sa na kolektorach, wiec co wstawialiscie zmiast nich? rura odpada bo pojemnosc ukladu sie zmieni, nie mowiac o dzwieku wg mnie.


Ktos hamowal auto przed i po zmianie tylko samego kolektora od 328?


Czy to prawda ze wylot z glowicy m54 jest nieco szerszy od wlotu kolektora 328?


Z gory dzieki za wasze opinie i wolalbym zeby wypowiadaly sie tutaj tylko osoby ktore mialy namacalny kontak z taka modyfikacja wydechu.

Edytowane przez Norbi328

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienialem gosciowi kolektory na dedykowane do 3.0 bez katow bo sie najaral bo ladnie wygladac bedzie no i jeszcze ktos mu nagadal ze mocy przybywaj .Po 3 tyg. auto wrocilo bo dzialy sie cuda .Jechalem nim i dolu nie bylo po prostu masakra nie bylo niestety chamowane I Poszly spowrotem katy ori i problemy ustaly.Z tego co wiem to wydechy sa na maxa obliczone jesli chodzi o ori i bez dodatkowych mechanicznych zmian zabieg nie polepszy a wrecz pogorszy pararametry silnika. Edytowane przez jazdaprzemo
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem ze moc wzrosie, to raz, a dwa mam zapchane katy. Kolega stempel34 juz to zrobil, nawet filmik mi wyslal, ma 7.2 do paki w takim samym aucie jak moje tylko sterownik zmodzony ale ciekawe czy dol sie nie pogorszyl, dlatego pytalem o hamownie.

https://www.youtube.com/watch?v=pVSUhT_Z7Tc

a jaki to kolektor dedykowany do 3.0 bez katow?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem fotki i firme i juz wiem dlaczego taki efekt byl wiec byl to kolektor z firmy Schmiedmann ale z tego co zobaczylem na stronire producenta byla to tylko polowa zestawu.Zestaw w calosci jak twierdzi firma po zalozeniu i zrobieniu softu ktory dodaje do zestawu moc powinna wzroscnia plus 20 ps i moment o 37nm.Czyli koles mial tylko kolektor podam ci nr.calego kompletnego zestawu Schmiedmann SCM5254.Sorki za nielad i szkoda ze nie sprawdzilem tego wczesniej.Pozdrawiam.Cena zestawu 600 euro
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz, ja go juz widzialem gdzies ale ciekawostka ze sam kolektor zabral wiecej jak dal pomino ze jest stworzony do lepszego oprozniania wydechu, ale to pewnie przez brak katalizatorow czyli pojemnosc ukladu sie nie zgodzila.


Poza tym, ja nie chce na sile zwiekszyc mocy tylko musze katy wyciac, a przy okazji cos na tym moze ugrac, albo w najgorszym wypadku nie stracic, ja tym turasem w automacie nie bede sie scigal, wiec zamiast wydac 2,5 tys zl na wydech, wole wlozyc w lepsze zawieszenie i opony.


Moze kupie bandaz do tych kolektorow z 2.8, na pewno to nie pogorszy niczego.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOglem tez tego sprobowac, ale skusil mnie ewentualny zysk na kolektorze od 328

Zmiast katow wstawie strumiennice, zeby mniej wiecej pojemnosciowo bylo ok i zeby dzwiek nie byl nieprzyjemny.

Wycinalem katy juz w poprzednich 2 autach ale niestety nie hamowalem ich, a dupochamownia nie poczula roznicy, tylko w jednym przypadku zamiast katow (540i) wstawilem tlumiki, a w 328 strumiennice.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolektory wymienione, owiniete bandazem, na razie tylne sondy tylko wypiete z silnika.

Auto jezdzi juz lepiej, ale nadal duuzo brakuje do serii i spalanie wzroslo gdzies o 10-15%

Z tego co wyczytalem to powodem moga byc te dwie wypiete sondy, ktore sa jedynymi bledami jakie mi wyskakuja teraz w inpie.

Ponizej 2 testy z inpy.

Czy ktos starszy i madrzejszy moze to ocenic?


3 bieg gdzies od 3 tys



na jalowym


Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Soft Eu2 wgrany, pracuja tylko przednie sondy, wszystko sie poprawilo.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.