Skocz do zawartości

BMW 525d 177 dymi z korka oleju, woda/szlam w odmie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam mały problem nigdzie tego nie mogłem znaleźć, mianowicie auto BMW e60 525d 177 km lekko ubywa płynu chłodzącegoco 2/3 dni 200/300 ml zero wycieków, odma cała zarzygana w mazi woda/olej i po odkręceniu korka oleju dymi jak z czajnika. Przewody chlodzenia twarde jak chol... ale temp cały czas w normie 89/92 stopnie. Olej czysty nie przybywa brak dymu z rury wydechowej

Auto po wymianie pompy wody, termostatów obydwu ( wcześniejsze były dobre ), turbo regenerowane, chłodniczka egr sprawdzona


Czyżby uszczelka pod głowica lub pęknięty blok ? bo już brak pomysłów


Pozdrawiam

Opublikowano

twarde przewody masz przy jakiej temperaturze i po jakim odcinku jazdy ?

zaobserwuj jak zachowuje Ci się płyn chłodzacy na chodzacym silniku

Jak silnik złapie około 95/96 stopni poziom płynu się podniesie ponad maks (prawie pod korek) ale wtedy rusza wnetylator i poziom od razu spada do kreski maks i temperatura oscyluje na 90


Jeżeli płyn Ci wylatuje ze zbiorniczka to jest albo zadużo albo zapowietrzony układ z jakiegoś powodu..

Spróbuj po jeździe odkręcić delikatnie korek od chłodnicy jak masz bardzo twarde przewody i sprawdź czy jak będzie syczeć powietrze to czy nie wyleci płyn chłodniczy z pod korka (jeżeli tak to układ jest zapowietrzony)

Musi wylecieć same powietrze bez płynu i to powinno dość krótko trwać (nigdy nie odkręcaj całkowicie korka bo może wystrzelić )

A co do dymu, nagraj może filmik i wrzuc na YT jak są zachowują się przewody, jak wygląda ten dym i poziom płynu chłodniczego..


Para z pod korka wlewu oleju to opary oleju i częśc gazów ze skrzyni korbowej, gazy są zasynane przez turbinę w takim przewodzie elastycznym o średnicy około 2,7 cm ktory idzie pod przepływką do rury od turbo.

Opublikowano

najbardziej martwi mnie ten szlam olejowo/wodny ( takie gluty ) w odmie i tej rurce do turbo !


wygląda to tak




przewody są twarde praktycznie po 10 minutach po odpaleniu a po zgaszeniu silnika rozgrzanego lekko syczy korek zbiorniczka wyrównawczego

najbardziej martwi mnie to że nie ma żadnego dymka z rury olej stan taki sam nie zmienia się praca silnika tak samo bez zarzutu

PZDR

Opublikowano

te filmiki to jakieś stare z YT,


1 to normalny objaw jak zdejmie się rurę od odmy, turbo nie odsysa gazów i rura dmucha jak parowóz

2 to częsciowo tez normalne, z pod korka wlewu oleju ma dymić ale bardzo słabo ponieważ turbo zasysa te opary jak odma jest sprawna. Na fimie auto ma uszkodzoną odmę lub membranę w odmie, lub ma jakiś kiepski olej i wysoką temperaturę.

Jeżeli chodzi o uszczelkę pod głowicą lepiej zbadaj zachowanie płynu chłodnicznego.


Nie ma szans by płyn chłodniczy się dostał do skrzyni korbowej, bo w takim wypadku byś nawet silnika nie odpalił (zerowa kompresja), a nawet gdyby odpalił to by momentalnie się zatarł.

Opublikowano

Olej jest bardzo dobrej jakości RAVENOL ale jak zdejmę tę rurę z odmy po zgaszeniu to z niej kapnie kilka kropel jakby wody bardzo rzadkiej zawiesiny ! wtf ? to leci bezpośrednio na wirnik turbo i to lipa raczej, to skąd ta woda się tam bierze i do tego lekki ubytek płynu chłodzącego a także mega twarde przewody chyba musi być jakies powiązanie


Pzdr


mój filmik

Opublikowano

Dzisiaj podjechałem do kolejnego warsztatu na sprawdzenie obecności spalin w układzie chłodzenia i test DODATNI niestety !!!

czyli głowica do zdjęcia bo już chłodniczka była podmieniona na 100% sprawną i zero efektu


czyli M57 do też kur.. lipa dam znać co po zdjęciu głowicy się okazało


Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.