Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Podbijam temat bo zaczynam mieć podobnie. 

6000 km temu wymiana oleju w skrzyni. Od 1000km obserwuje że podczas zmiany z 1 na 2 obroty spadają na ułamek sekundy natychmiast rosną z powrotem i dopiero wtedy dopiero następuje zmiana na 2 bieg. Czasami płynniej ale jednak z falującymi obrotami.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 18.12.2023 o 14:40, BMW G31 napisał(a):

Podbijam temat bo zaczynam mieć podobnie. 

6000 km temu wymiana oleju w skrzyni. Od 1000km obserwuje że podczas zmiany z 1 na 2 obroty spadają na ułamek sekundy natychmiast rosną z powrotem i dopiero wtedy dopiero następuje zmiana na 2 bieg. Czasami płynniej ale jednak z falującymi obrotami.

Witam

Rowniez jestem ciekawy czy ktos rozwiazal ten problem z biegami 1-2 2-1

poozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć ! Opisze swój przypadek. 

F30 zakupiona z przebiegiem 196k km, 328i bez xdrive. Auto w zasadzie było w stanie idealnym, poza odczuwalnymi zmianami biegów. Najbardziej było czuć przy hamowaniu 3-2-1. Jako, że w mechanice troszkę siedzę po zakupie zrobiłem ogólny konkretny serwis w który weszła wymiana oleju.

Zakupione olej + miskofiltr oryginał z ZF. Miska w moim BMW była oryginalna jak wyjechał z fabryki, czyli wnioskuje, że olej również nigdy nie był wymieniany. Mimo to nie wyleciał jakiś brudny, raczej w stanie sensownym jak na taki przebieg, magnesy w misce nie były jakoś bardzo brudne. 

Olej wymieniony, niestety nie przyniosło to żadnego rezultatu. Tak więc jeździłem 😄  Jeździłem autem bezawaryjnie z tym poszarpywaniem do przebiegu 270k km. Stwierdziłem, że w końcu trzeba coś z tym zrobić 😄 

Lubie wyzwania więc po prostu, spuściłem olej, był w stanie bardzo dobrym, praktycznie czysty. Filtr i magnesy również. 

Skrzynia wyjechała z auta, konwerter wysłany do regeneracji.

Ja zakupilem : komplet uszczelek na skrzynie, komplet tarczy sprzęgłowych, komplet tłoków utrzymujących cisnienie na koszach C + E + B.

Całą skrzynie rozkręciłem na części pierwsze ( poza mechatroniką ).  Sama skrzynia w środku nie była zużyta, poza tarczkami kosza C i E, Tarczki były spalone ( czarne ), reszta była w stanie bardzo ładnym, tak więc wszystko zostało wymyte, złożone oraz pomierzone luzy, wszystko wdg. serwisówki ZF. Po złożeniu skrzyni i otrzymaniu konwertera po regeneracji, który tez podobno nie był jakoś bardzo zużyty, przystąpilem do testów jezdnych. 

Wrażenia są następujące : zmiana biegów w górę czyli 2-3-4-5-6-7-8 jest wogóle nieodczuwalna, jakby jeździć skrzynią CVT. Hamowanie 8-7-6-5-4-3-2 również 0 odczucia, niestety problem 1-2 oraz 2-1 jest dalej, podobnie szarpnięcie przy zahamowaniu w obrębie jednego biegu i przyspieszenie. 

Co zauważyłem dodatkowo? Luzy na tylnych przegubach wewnętrznych 😄  😄   😄  Co dziwne bo nic nie stukało ani nie wibrowało. 

Tak więc ... w planach miałem demontaż mechatroniki, czyszczenie całości + solenoidów, lecz chyba zacznę od tych przegubów, bo ich luz mam wrażenie, że może powodować mój problem 😄  Także, polecam sprawdzić układ napędowy zanim zrobicie skrzynie 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.