Skocz do zawartości

Ustawienie elektrycznego szyberdachu w E36


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam serdecznie!

Kilka dni temu naprawiałem mój szyberdach. Wymieniłem uszkodzone i połamane niektóre plastikowe części. Szyberdach otwiera i zamyka się dobrze, poza tym że silniczek nie jest rozłączany w odpowiednich miejscach i trzeba domknięcie ustawiać patrząc na niego z zewnątrz. Raz na 5-10 zamknięć zdarzy się, że silniczek wyłączy się w odpowiednim miejscu, ale najczęściej zatrzymuje się w różnych miejscach (prawie za każdym razem w innym). Co może być nie tak? Czy można to jakoś naprawić (ustawić) ? Bardzo często przy zamknięciu (nie zawsze) roleta (od wewnątrz) zatrzymuje się ok 1-2 cm przed końcem (z tego co pamiętam dojedzie do końca i się trochę cofnie).

Czym najlepiej nasarować prowadnice. Wiem że zwykły smar odpada, bo zimą prawie zamarznie. Czy można posmarować olejem syntetycznym? Proszę o porady.

Pozdrawiam

 

BMW E36 325i, 1991r

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Co do smarowania to wazelina techniczna - jest najlepsza.

 

Jeżeli chcesz ustawić punkt zerowy elektronapędu, to ustaw najpierw szyberdach w pozycji całkowicie zamkniętej. Następnie odkręć mechanizm i na oddzielonym od szyberdachu i przyciskając włącznika znajdź punkt zero.

 

Punkt zero jest w 4/5 części całkowitych obrotów elektronapędu od skrajnego położenia otwartego szyberdachu do skrajnego położenia zamknięcia. Czyli zasuwając szyberdach wykona on większą ilość obrotów, a do podniesienia mniejszą.

Jak już ustalisz punkt zerowy elektronapędu, to przykręć go do szyberdachu będącego wcześniej w pozycji zamkniętej

 

I to wszystko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki bardzo za pomoc!

Jutro postaram się zrobić tak, jak mi napisałes. Obawiam się że wyzerowanie napędu może nie pomóc, ponieważ czasami zatrzymuje się w odpowiednich miejscach( rozłącza prąd ). Może zużyte jest przeniesienie napędu między silniczkiem, a linka?

Jeszcze raz dziękuję. O efektach wyzerowania napiszę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Co do smarowania to wazelina techniczna - jest najlepsza.

 

Jeżeli chcesz ustawić punkt zerowy elektronapędu, to ustaw najpierw szyberdach w pozycji całkowicie zamkniętej. Następnie odkręć mechanizm i na oddzielonym od szyberdachu i przyciskając włącznika znajdź punkt zero.

 

Punkt zero jest w 4/5 części całkowitych obrotów elektronapędu od skrajnego położenia otwartego szyberdachu do skrajnego położenia zamknięcia. Czyli zasuwając szyberdach wykona on większą ilość obrotów, a do podniesienia mniejszą.

Jak już ustalisz punkt zerowy elektronapędu, to przykręć go do szyberdachu będącego wcześniej w pozycji zamkniętej

 

I to wszystko.

 

Zawsze wszystko wiedzial :)

Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
W mechanizmie jak zapewne zauważyłeś jest linka z takimi włoskami , ja miałem zabitą ją jakimś bardzo gęstym syfem ( smar + pył ) jak całość przemyłem i ponownie nasmarowałem to przestał się zacinać i zatrzymywać szyber w różnych miejscach . Od tego grzał się silniczek i chyba dlatego się zatrzymywał . Co do punktu zerowego to kolega miał rację , tylko musisz mieć troczę cierpliwości , mi nikt nie tłumaczył i musiałem dojść do tego sam , szkoda że dotarło do mnie po trzech zdjęciach podsufitki . Sprawdź jeszcze w jakim stanie jest złącze , może skorodowała wewnątrz wtyczka lub masz zniszczone przewody , ja sprawdzałem miernikiem co dzieje się na przewodach i doszedłem do usterki . Był źle ustawiny szyber i jeszcze dostała się tam tona pyłu .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam!

Ustawienie punktu zerowego elektronapędu niestety nie rozwiązało problemu. Najwidoczniej na połączeniu zębatki i linki szyberdachu może występować luz i mogą być przeskoki linki (choć trudno to zauważyć)podczas pracy szyberdachu. Zmienia to całkowicie położenie punktu zerowego. Najdziwniejsze jest to, że rozebrałem cały elektronapęd i nie znalazłem żadnych niepokojących luzów i zużytych zębatek (ale najprawdopodobniej w jakimś miejscu ten luz istnieje, tylko ja go nie zlokalizowałem).

Postaram się jeszcze raz na spokojnie wszystko przejrzeć i sprawdzić.

Czekam na dalsze sugestie.

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam!

Szyberdach udało się naprawić. Zacząłem od wyczyszczenia zębatki napędu (była właściwie tylko lekko zabrudzona ale mogło to mieć wpływ na wcześniej opisane przeskoki między linkami).

Przyczyną złego działania szyberdachu była zła synchronizacja linek. Należało je odpowiednio ustawić względem siebie. Zajęło mi to trochę czasu ponieważ po każdej drobnej regulacji musiałem przykręcić napęd elektryczny i sprawdzić pracę szyberdachu. Nawet mały brak synchronizacji powodował bardzo oporną pracę szyberdachu i grzanie się silniczka.

Wszystkim którzy wpierali mnie swoimi radami serdecznie dziękuję!

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
mam ten sam problem, u mnie zle ustawienie linek wzgledem siembie zaoowocowalo wylamaniem plastikow ktore pracuja w prowadnicach a do ktorych sa przytwierdzone wodziki unoszace dach. Teraz czeka mnei wydatek pewnie okolo 150PLN na te male detale... jesli masz juz opatentowane poprawne ustawienie tych linek wzgledem siebie to daj znac prosze na priva. DO tej pory mialem problem z polozeniem srodkowym szyberdachu... wlasnie tak jak opisales oraz czesc wygluszajaca wewnatrz auta nie domykala sie do konca w polozeniu poprawnym samego szyberdachu.... owocowalo to duzym szumem wewnatrz kabiny przy predkoscia powyzej 160/h... teraz musze wszystko zrobic od nowa.... gdzie kupowales detale do swojego szyberdachu i ile Cie to wynioslo? Jesli ktos ma takie drobiazgi na zbyciu to chetnie kupie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.