Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam wielki problem dziś jechałem moja bestia i przy prędkości 100 km/h coś tak jakby przez sekundę zazgrzytalo i auto całkowicie straciło moc teraz wyciąga max 100 i ledwo idą obroty. Co robić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Wygląda jakby Ci się turbo skończyło:( u mnie wyglądało podobnie, tylko, że mam automat, więc zgłupiał kompletnie.
Opublikowano
I tak po prostu padło sobie bez niczego? Nawet za bardzo oleju w wężu przy dolocie nie ma. Dodam że do tej chwilą auto wręcz wciskało w fotel. Jest zrobione na 190km 410nm. Nawet turbo nie gwizdało. Do tego wszystkiego teraz auto po wciśnięciu gazu na luzie staje na równych 4 tys obrotów a chmura czarnego dymu idzie piękna. Wąż przy egr jest miękki jak szmata, tzn ja nie mam egr bo jest wywalone.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zablokował sie w turbinie:) czeka zaklinowany aż jakaś dobra duszyczka go wyjmie. Na wolnych turbina nie dmucha, a silnik kręci się zawsze tylko do 4 tysi. Dlatego robi się liva datapodczas jazdy a nie na postoju.
Opublikowano
Podczas jazdy?? może lepiej tak nie jeździć?? coś może się stać?? Mogę tak jechać do mechanika 30 km?? Coś jeszcze trzeba sprawdzić, aby zapobiec kolejnym awarią turbo??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M47N nie kręci się na postoju więcej niż do 4 tysi. Możesz mi gwarantować ile chcesz. M57 nie mam więc nie sprawdze, tak samo jak benzyny, ale logicznie myśląc benzyna będze kręcić się do końca, bo to raczej ograniczenie diesli dla bezpieczeństwa. Nie jest to tylko moje spostrzeżenie ale także innych użytkownich różnych for.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdze. Chociaż w automacie lewa noga jigdy nic nie robi , więc nawet nie wpadłem na pomysł żeby wciskać oba pedały na raz:)
Opublikowano
Może jakieś odpowiedzi w temacie a nie jakieś przepychanki?? Mogę jakoś w domu sprawdzić czy to padło turbo? Np ściągnąć wąż z niego i zobaczyć czy się kręci czy to nic nie da?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak. Trzeba zdjąć rurę na schemacie, która idzie od przepływomierza do turbo. Ta za uszczelką numer 5. Wcjodzi do turbo na wcisk. Jak ją zdejmiesz to zobaczysz wirnik. U mnie zablokował się i wcale nie kręcił. Nie powinien mieć luzu, żeby o ścianki nie obijał i powinien być nie uszkodzony. Żeby był łatwiejszy dostęp do ściągnij tą przednią osłonę z harmonijką i górną osłonę silnika. Dostęp nie jest jakiś extra od góry, ale zawsze tam zagłądam przy wymianie filtra powietrza.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-10-2003-E46-BMW-320d&diagId=11_5287

Tu to lepiej widać. Rura numer 3.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-10-2003-E46-BMW-320d&diagId=13_0962

Opublikowano
A to wiem tylko nie mogę dojść kluczem do tej tylnej śruby od filtra powietrza bo mam badziewie go malutkiego imbusa dziś już niestety zestawu kluczy nie kupię u siebie :) w sumie mógłbym zdjaz całe podszybie byłoby łatwiej. A mogę to inpa sprawdzić bez rozbierania bo tak się składa że posiadam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co chcesz sprawdzić w inpa? Czy wirnik jest na miejscu? To nie uda się :mrgreen: pożycz klucz od sąsiada i działaj a podszybie zostaw w spokoju :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zdjąłem ten wąż co kolega pokazał, jest tam wirnik i się kręci tylko jak przyłożę rękę to zbytnio nie czuć powietrza tylko lekko. Gruszkę też patrzyłem cięgno się rusza. Może mógł się urwać wirnik z drugiej strony turbo??

Podłączałem inpę i pokazuję coś takiego za każdym razem.


https://zapodaj.net/8e5c99f8debeb.png.html


Do tego na live data ale na postoju z gazem wciśniętym coś takiego


https://zapodaj.net/4c3ac24bc639b.png.html


Jakby że potrzebuję ciśnienia doładowania powietrza 2000 a dostaje 900 ( nie znam się na tym:)\

Do tego przy poborze powietrza pokazuje wykrzyknik.


Wąż jednak da się wyciągnąć bez ruszania filtra powietrza:) ale i tak sobie kupię klucz bo muszę filtr powietrza i odmę wymienić:)

Mam jeszcze pytanie kratka od chłodnicy jak auto się odpali to ma się otwierać czy zamykać?? bo mi spadł wężyk od podciśnienia ale już założyłem nowy.


Do tego przy turbo patrzyłem podciśnienia i wąż do gruszki także wąż od filtra do turbo i wszystko całe. Z tyłu turbo u mnie przynajmniej idzie metalowa rura ( nie wiem czy tak jest fabrycznie bo miałem przerabiany układ wydechowy po chipa)


Nie wiem jakie było fabrycznie turbo ale u mnie jest chyba ze zmienną geometrią bo są jedne łopatki bardziej prosto a drugie jakby pod innym kątem.


Ile powinna wynosić masa powietrza u mnie jest 90kg/h a na innych forach widziałem jak ludzie mieli po 35.

Opublikowano

Piszesz bez ładu i składu .Opanuj myśli


Masa powietrza ma być taka jaką pokazuje inpa w wartościach żadanych.( na wolnych ok 350 mg/bez egr ok 450mg)ze wzrostem obrotów będzie wzrastać do nawet max 1300mg.

Nigdy nie bedzie się zgadzać masa powietrza skoro turbo nie pompuje (masa powietrza jest zależna również od ciśnienia doładowania)

Opublikowano

Po prostu co chwile nachodziły mi do głowy pytania poza tematem ale idzie to ogarnąć bez problemu.

EGR właśnie nie posiadam.


Mam takie najważniejsze pytanie od strony przepływki turbo kręci i wyglądają łopatki na idealne, luzu też nie mają. Mogły się urwać łopatki od strony wydechu??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.