Skocz do zawartości

[E46] [318i] kolejność przewodów hamulcowych przy pompie ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Panowie i Panie, prosze Was o możliwie szybką odpowiedź bo narobilem lekkiego zamieszania...

Wziąłem się za wymianę przewodów hamulcowych bo jede strzelił metalowy, wydarłem oba od kół tylnych, niby sobie znaczyłem, ale na końcu wszystko pomyliło mi się z racji tego że w pośpiechu przed nocą chciałem zakończyć robotę na zewnątrz. Macie gdzieś opcję sprawdzić, który lewy tył a który prawy? Nie wiem czy to właściwie robi różnicę jeśli cały układ bedzie nowy i szczelny (nie wiem czy fabrycznienie nie są na krzyż połączone koła, żeby w razie przerwy w jednym z obwodów, wyhamować auto w miarę bezpiecznie hamując koła na krzyż a nie np oba prawe lub oba lewe).


Proszę bardzo o odpowiedź.

Opublikowano

Przewody muszą być odpowiednio podłączone. W innym wypadku np. przy hamowaniu na śliskiej nawierzchni prawe tylne koło traci przyczepność, pompa ABS zmniejsza ciśnienie hamowania w tym kole, a zwiększa w lewym tylnym. Żeby wyprowadzić samochód z poślizgu. Masz zamienione przewody i ćiśnienia są regulowane odwrotnie. Zamiast wyprowadzić z poślizgu, ABS wprowadza w większy poślizg i utratę kontroli nad samochodem.


Na pompie ABS masz oznaczenia, który przewód jest prawy, który lewy.

Opublikowano
To jest dokladniej ABS ASC pompa z 6 przewodami. Moze faktycznie są podpisane, skladalem juz to prawie po ciemku na szybkoi nie popatrzylem. Ide maske otworze i zobacze. Dzisiaj dopiero bede prowadzil nowe przewody i podlaczal.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.