Skocz do zawartości

Głośna praca silnika/wydechu 318i


Cadey

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jestem w posiadaniu E46 318i 1999r, mam problem z głośną pracą silnika/wydechu na pierwszych 3 biegach.

Problem jest o tyle dziwny że występuje wtedy kiedy auto postoi dłużej na słońcu. Podczas odpalania mam wrażenie jakby silnik zadrżał (odpala zawsze za pierwszym razem). Przez pierwsze 5 - 10 minut jazdy głośno pracuje wydech (burczy - ciężko to opisać, dźwięk jak z malucha). Tłumik końcowy był wymieniany, jednak to nie załatwiło sprawy, natomiast mam pewność że został wycięty katalizator (nie wiem czy to może być tego powodem).

Objawy ustają na 4 i 5 biegu, oraz po ok 10 minutach jazdy. Mogę się zatrzymać, zgasić, odpalić ponownie i tych objawów nie ma.

Dodatkowym problemem przez te 10 minut jest to że mam wrażenie jakby samochód tracił moc. Nie przyspiesza odpowiednio, czasami szarpie.

Samochód był podłączany pod komputer u diagnosty, nie pokazywał żadnych błędów.

Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wywalenie kata oczywiście ma na to wpływ.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to M43 TU, tak myślałem że może to być katalizator i pewnie sonda lambda (chociaż komputer nie pokazuje błędów).

Kierując się innymi podpowiedziami odłączałem również przepływomierz oraz czyściłem przepustnice jednak to nie dało żadnych rezultatów.

Wszystkie znaki wskazują że to wina katalizatora (widać że puszka była cięta i spawana ponownie) i teraz pytanie czy tłumik wstawiony w miejsce katalizatora załatwi sprawę czy musi to być koniecznie katalizator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po założeniu kata. Wydech troszeczkę ciszej działa, łagodniej zapala - natomiast różnicy w jeździe nie czuję. ;-/


Na towim miejscu bym nie kombinował i założył zamiennik kata OE (800-900zł)

 

A z ciekawości zapytam, sprawdzałeś przepustnice, przepływomierz, sondę lambda, czujnik położenia wału i właśnie ten nieszczęsny rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.