Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jakis czas temu stałem sie posiadaczem e46 touring, automat. M54b30, 231km, 300 niuta, a do 180 e36 323i touring jest 3 dlugosci auta przede mna, dalej to juz muł totalny...

A wiec do rzeczy:

-kompresja na wszystkich cylindrach 12 barów

-korekry paliwowe dobre, wrecz idealne

-vanos ssący +0.5 w leakage test

-vanos wydechowy +7 ( tym sie nie orzejmuje az tak, jak wiadomo to tylko wydechowy ktory nie gra w tym silniku wielkiej roli)


Wartoaci przeplywomierza poprawne, dla pewnosci byl podmieniany. Disa bez klapki, non stop otwarta, byla podmieniana, jak dla mnie zerowa róznica. Jedyny bład silnika to bład termostatu.

Kwestia kół- 19 cali, 8.5 oraz 10 cali szerokosci, waga tylu z oponą to 27kg. Zmieniane na org 17 calowe kola, o wadze z oponą 17kg, poprawa nieznaczna...


Jedyne co mnie zastanawia z kwestii silnikowych to stan katalizatorów oraz cisnienie paliwa, ale na LPG jest tak samo.


Co zwróciło uwagę specjalisty z ktorym się konsultowałem to skrzynia biagow, a właściwie bład konwertera "48 wandlerkupplung zu hoher schlupf", wspominał że może być to bezpośrednią przyczyną braku mocy na kołach. Dodam ze sprzeglo się nie ślizga jak w przypadku zajechanego sprzegla w manualu, obroty wydaje mi się ze rosną proporcjonalnie do predkosci. Jedynie po odjeciu gazu spadaja o 500 i po ponownym dodaniu rosną (jakby look up nie spinał czy coś).


Jeżeli to kwestia skrzyni, wrzucam manual bo koszty regeneracji automatycznych skrzyń biegów są kosmiczne.

Jednak zanim zdecyduje sie wydac worek pieniedzy na zmiane skrzyni, zapytam, czy przychodzi komuś z was do głowy co może ją boleć?

Opublikowano

MOje zdanie juz znasz, katalizatory.

W mojej tez czuc wibracje silnika, pewnie wlasnie fale spalin walace w zapchane katy to powoduja, chociaz u mnie wibracje tylko na wolnych.

Tak jak ci pisalem na priv ale napisze i tu, moze ktos tez to zaobserwowal, ze po przejechaniu min 20km prawy blotnik i prawa czesc maski goraca jak cholera.


Przy stalej predkosci spalanie w normie, podczas przyspieszania nawet delikatnego ekoenomizer poza skala.


Przyczyna moga byc tez przedmuchy na uszczelce miedzy cylindrami, ale skoro kompresje sprawdziles to u ciebie raczej nie to.


Mozna jeszcze zrobic test szczelnosci na wszelki wypadek, dmuchajac cisnienie do cylidrow przez otwor swiecy, bedzie slychac czy gdzies syczy i w jakim stopniu.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.